ناکامی دوباره برای سامسونگ؛ تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 توسط کمپانی TSMC تولید خواهد شد

یک افشاگر مشهور در شبکه اجتماعی X اخیرا جزئیات جالبی را درباره تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته است. این موضوع بسیار عجیب به‌نظر می‌رسد؛ زیرا در حال حاضر حتی تراشه اخیرا معرفی شده اسنپدراگون 8 نسل 3 نیز در تعداد محدودی از دستگاه‌ها مورد بهره‌برداری عملی قرار گرفته است.

با این‌حال اطلاعات پیش‌تر ارائه شده توسط این افشاگر تا حد زیادی دقیق بوده است؛ بنابراین برای پذیرش صحت گزارش جدید نیز دلایل محکمی وجود دارد. بر اساس اعلام افشاگر با شناسه Tech_Reve@، کوالکام برای تولید تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در سال آینده میلادی تنها به کمپانی TSMC تکیه خواهد کرد.

با توجه به گزارش‌ها، کمپانی طراح تراشه بار دیگر تصمیم گرفته تا با تولیدکننده مشهور تایوانی همکاری نماید؛ چرا که کوالکام قصد دارد تا از هسته‌های پردازشی سفارشی Oryon بهره گرفته و با وجود استفاده از این هسته‌های جدید، قدرت و کارآیی بالا تراشه آینده خود را تضمین نماید. به عبارت دیگر می‌توان ادعا کرد که بازدهی یا عملکرد تولیدی سامسونگ برای کوالکام متقاعدکننده نبوده است.

با این‌حال استراتژی استفاده از 2 منبع تامین‌کننده تراشه کماکان برای سال 2025 و همزمان با عرضه تراشه اسنپدراگون 8 نسل 5 بر روی میز خواهد بود. حداقل بر اساس اظهارات یک رسانه خبری تایوانی انتظار می‌رود که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 برای گلکسی در کارخانه 3GAP سامسونگ تولید شود.

با توجه به تفاوت‌های مشهود میان تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 1 و اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، تصمیم کوالکام کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد. تراشه نخست توسط سامسونگ تولید شده و با مشکلاتی در زمینه کارآیی و بهره‌وری انرژی پایین‌تر مواجه بود؛ در حالی‌که مدل پلاس توسط کمپانی TSMC تولید شد و به‌طور کلی گزینه بهتری به‌شمار می‌رفت.

فرد افشاگر ادعا می‌کند که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 بدون مصرف انرژی بسیار زیاد، عملکرد چشمگیری را برای دستگاه‌های اندرویدی به ارمغان خواهد آورد. بر اساس شنیده‌ها امتیاز این نیمه‌هادی در تست پردازش چند هسته‌ای گیک‌بنچ 6 از مرز 10 هزار فراتر خواهد رفت. این در حالیست که پردازنده گرافیکی آدرنو 830 از مصرف انرژی مشابه با GPU تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 برخوردار بوده و در عین‌حال جهش عملکردی چشمگیری را ارائه خواهد داد.

بر اساس شایعات، کل توان مصرفی این تراشه تنها برابر با 8 وات خواهد بود. در هر صورت تا موعد معرفی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 هنوز در حدود یک سال دیگر زمان باقی مانده است؛ بنابراین با نزدیک شدن به موعد رونمایی رسمی از این محصول احتمالا شاهد افشای جزئیات بیش‌تری درباره آن خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH