بهترین راه های ضبط مکالمه با کیفیت در سامسونگ، شیائومی و آیفون

داستان راه های ضبط مکالمه با کیفیت از چند سال پیش وارد چالشی پیچیده شد، تا چند سال قبل گوشی‌های سامسونگ و شیائومی به راحتی در رابط کاربری خود اجاره ضبط مکالمه با کیفیت را می‌دادند و با برنامه‌های مختلف هم می‌شد این کار را انجام داد اما حالا تمام این راه ها بسته شده است.

وجود چنین قابلیتی باعث شد تا مشکلات حقوقی بسیاری در سراسر دنیا به وجود بیاید و به همین دلیل تصمیم براین شد که اجازه ضبط تماس در گوشی‌های تلفن همراه برداشته شود.

البته کار به اینجا ختم نشد که تنها قابلیت ضبط تماس حفظ شود، بلکه نسخه‌های جدید اندروید و iOS کلا به‌ گونه‌ای ساخته شدند که کلا این امکان را به شما نمی‌دهد.

با این وجود کاربران همواره راه های مختلفی برای ضبط مکالمه با کیفیت را پیدا می‌کنند. به ویژه در اندروید که دسترسی کاربران بسیار بالاست، امکان ضبط مکالمه تماس ها با کیفیت بالا وجود دارد، تنها کافیست راه های آن را بدانید.

ضبط مکالمه بار حقوقی دارد؟

ضبط مکالمه تلفنی بدون اطلاع طرف مقابل جرم است، درواقع به همین دلیل این گزینه از گوشی‌ها حذف شد. در ایران نیز بر اساس قانون، ضبط مکالمه تلفنی و تهدید تلفنی جرم محسوب می‌شود.

بر اساس ماده 582 قانون مجازات اسلامی ضبط صدای مکالمه تلفنی از یک تا سه سال حبس یا 6 تا 18 میلیون ریال جزای نقدی دارد. همچنین ضبط پنهانی صدای مکالمه و سواستفاده از آن هم بین شش ماه تا دوسال حبس یا 10 تا 40 میلیون ریال جزای نقدی دارد.

راه های ضبط مکالمه با کیفیت

به این ترتیب کاملا مراقب باشید از راه های ضبط مکالمه با کیفیت برای چه موضوعی استفاده می‌کنید، ضبط صدای افراد و استفاده از آن می‌‌تواند شما را به دردسر بیندازد. همچنین مد نظر داشته باشید صدای ضبط شده معمولا مدرکی قابل قبول در دادگاه نیست و اعتبار صوت مطابق با نظر قاضی خواهد بود، به این ترتیب ضبط مکالمه افراد نمی‌تواند مدرک معتبری برای شما باشد، حتی ممکن است قاضی شما را به جرم ضبط صدا به زندان بیندازد.

راه های ضبط مکالمه با کیفیت

در ادامه می‌خواهیم راه های ضبط مکالمه با کیفیت را برای شما بیان کنیم، برخی از این روش‌ها کارایی بالایی دارد ولی برخی برای تمامی افراد قابل استفاده نیست. به این ترتیب این مقاله را تا پایان با دقت مطالعه کنید و بهترین روش را برای خود انتخاب کنید.

ضبط صدای مکالمه در سامسونگ و شیائومی

همانطور که گفتیم خود گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در رابط کاربری خود قابلیت ضبط مکالمه با کیفیت را ارائه می‌دادند، راه های آن هم در هر دو گوشی کاملا مشابه است ولی این گزینه دیگر فعال نیستند.

راه های ضبط مکالمه با کیفیت

اما اگر شما یک گوشی قدیمی سامسونگ و شیائومی دارید که رابط کاربری آن را آپدیت نکرده‌اید، شاید بتوانید از این قابلیت استفاده کنید. به هر حال امتحان آن ضرر ندارد.

در هر دو گوشی سامسونگ و شیائومی در هنگام مکالمه گزینه ضبط صدا وجود دارد که چه شما تماس گیرنده باشید یا دریافت کننده فعال است و می‌توانید در هر لحظه از مکالمه ضبط صدا را آغاز کنید و پایان دهید. در این روش صدای مکالمه بسیار با کیفیت و شفاف ضبط می‌شود و در واقع این روش بهترین راه است.

ضبط مکالمه در گوشی سامسونگ

مراحل ضبط مکالمه در گوشی سامسونگ ساده است:

  • در هنگام تماس، منوی سه نقطه در بالای صفحه را زده و گزینه Record Call بزنید.
  • به نمایش در آمدن علامت قرمز ضبط در کنار زمان مکالمه نشان از آغاز ضبط مکالمه دارد.

بعد از پایان مکالمه اعلان ضبط مکالمه را در گوشی خود دریافت می‌کنید که با زدن بر روی آن می‌توانید آن را گوش دهید. همچنین این صوت مکالمه در فایل رکورد شما ذخیره می‌شود که همواره قابل دستیابی است.

ضبط خودکار تمامی مکالمات در سامسونگ

همانند روش قابل باید مجدد بگوییم که در گوشی‌های جدید سامسونگ این قابلیت وجود ندارد ولی در مدل‌های قدیمی‌تر سامسونگ که آپدیت نشدند امکان ضبط تمامی مکالمات وجود دارد.

  • وارد برنامه تماس شوید، از منوی سه نقطه وارد Setting شوید.
  • گزینه Record Calls را زده و گزینه Auto Record Calls را فعال کنید.

به این ترتیب از این پس به طور خودکار تمامی مکالمات شما ضبط و در پوشه‌ای ذخیره می‌شود.

ضبط مکالمه در گوشی شیائومی

ضبط مکالمه در مدل‌های شیائومی بسیار راحت است و تنظیمات خاصی ندارد. در هنگام مکالمه علامت ضبط را بزنید و مکالمه را ضبط کنید.

پس از تماس بر روی علامت پیکان تماس با فرد مورد نظر بزنید، در منو آن تماس فایل مکالمه قرار دارد که می‌توانید پخش کنید.

گوشی خود را روت کنید

اگر گارانتی گوشی شما به پایان رسیده و اطلاعات کافی برای روت کردن گوشی دارید، می‌توانید با روت کردن گوشی و نصب نسخه‌های قدیمی رابط کاربری خود، امکان ضبط مکالمه را به گوشی خود برگردانید.

آن‌هایی که در دو-سه سال اخیر گوشی خریداری کرده‌اند یا گوشی خود را آپدیت کرده‌اند، دیگر امکان ضبط مکالمه را ندارند، دلیل این اتفاق در بخش ابتدایی مقاله توضیح داده شد، ولی با روت کردن گوشی خود می‌توانید از نسخه‌های قدیمی رابط کاربری استفاده کنید و از امکان ضبط مکالمه بهره ببرید.

توجه داشته باشید، روت گوشی باعث از بین رفتن گارانتی آن می‌شود و دسترسی زیادی به گوشی شما می‌دهد، اگر این کار را بلد نیستید بهتر است پیش یک متخصص این کار را انجام دهید.

ضبط ویدیو از صفحه نمایش

یکی از راه های خلاقانه برای ضبط مکالمه با کیفیت این است که در هنگام مکالمه از صفحه فیلم بگیرید. اسکرین ریکورد به صورت پیشفرض در گوشی‌های شیائومی موجود است، برنامه‌های مختلفی هم برای ضبط صفحه نمایش وجود دارد که می‌توانید روی گوشی‌های سامسونگ و حتی آیفون استفاده کنید.

تنها کافیست قبل از گرفتن تماس یا پیش از جواب دادن به تماس، برنامه اسکرین رکورد را فعال کنید، اگر آیکون آن را دم دست بگذارید، فعال کردن اسکرین رکورد بسیار راحت است.

بعد از تماس می‌توانید ضبط صفحه نمایش را قطع کنید. حال شما یک ویدیو از صفحه گوشی خود دارید با صوت تماس که البته با یک برنامه ادیت ساده مانند اینشات می‌توانید ویدیو را حذف کنید و فقط صوت را داشته باشید، قسمت قبل و بعد از مکالمه را نیز کات بزنید.

ضبط صدا با یک دستگاه خارجی

ما در این مقاله تاکید داریم که می‌خواهیم  راه های ضبط مکالمه با کیفیت را به شما معرفی کنیم، این روش شاید ساده‌ترین راه باشد ولی از نظر کیفیت نتیجه مناسبی ندارد. شما می‌توانید با یک گوشی هوشمند یا یک دستگاه دیگر مکالمه تلفنی خود را ضبط کنید ولی قطعا در دسترس بودن دستگاه سوم برای ضبط مکالمه و کیفیت آن تضمین شده نیست.

استفاده از برنامه‌ها ضبط مکالمه

این روش هم مانند روش اول برای گوشی‌های قدیمی تر مناسب است. در حال حاضر برنامه‌های زیادی برای ضبط مکالمه تماس هستند ولی اکثرا به درستی کار نمی‌کنند و رابط کاربری اجازه ضبط تماس را به آن‌ها نمی‌دهد.

راه های ضبط مکالمه با کیفیت

این که چنین برنامه‌هایی در گوشی شما کار کنند یا خیر کاملا به نوع مدل شما بستگی دارد، تجربه نشون داده در گوشی‌های قدیمی‌تر به راحتی می‌توان از این برنامه‌ها استفاده کرد ولی در گوشی‌های جدید معمولا باگ‌های فراوانی دارند.

از برنامه‌های خود در این زمینه می‌توان به Automatic Call Recorder برای اندروید و Rev Call Recorder برای iOS اشاره کرد.

4 در مورد “بهترین راه های ضبط مکالمه با کیفیت در سامسونگ، شیائومی و آیفون”

    1. سعید صانعی

      سلام، فکر کنم شما فقط تیترها رو خوندید، سه راهکار آخر برای آیفون هم کارآمد هست و در متن مقاله هم بهش اشاره شد

  1. احسان پاکار

    برای فعال شدن ضبط مکالمه تو گوشی های سامسونگ با رام ویتنام یا هند فلش بزنید.
    برای فعال شدن ضبط مکالمه تو گوشی های شیائومی با رام تایوان یا اندونزی فلش بزنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH