سیستم‌عامل ویندوز 12 مایکروسافت در نیمه دوم سال 2024 منتشر خواهد شد

آپدیت بزرگ آینده برای سیستم‌عامل ویندوز 11 تحت عنوان Hudson Valley منتشر خواهد شد. این به‌روزرسانی تا حدی بزرگ است که با نام ویندوز 12 در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. ویندوز 11 تقریبا با همان شیوه مورد استفاده توسط ویندوز 10 مراحل تکامل خود را پشت سر گذاشته است. بنابراین در این میان هیچ چیز تعجب‌آور به‌نظر نمی‌رسد.

به گفته پایگاه Windows Central، ویندوز 12 در نیمه دوم سال 2024 منتشر خواهد شد. در عین‌حال نسخه RTM بسیار زود و در ماه آوریل عرضه خواهد شد؛ اما نسخه نهایی سیستم‌عامل مایکروسافت تنها در ماه آگوست قابل دسترس خواهد بود.

ویندوز 12 به‌عنوان یک آپدیت OTA بزرگ برای ویندوز 11 در ماه سپتامبر یا اکتبر سال 2024 منتشر خواهد شد. این سیستم‌عامل بر مقوله هوش مصنوعی تمرکز خواهد داشت. هوش مصنوعی با تمامی بخش‌های سیستم‌عامل یکپارچه شده و عملکرد آن نیازمند استفاده از سخت‌افزار جدید با واحد پردازش عصبی (NPU) خواهد بود.

هدف از به‌کارگیری NPU، تسریع اجرای امور مرتبط با هوش مصنوعی است. در این میان تنها مشکل این است که NPU تنها در آخرین نسل پردازنده‌های AMD و اینتل ظاهر شده است. بر این اساس در کامپیوترهای شخصی مجهز به این پردازنده‌ها، تمامی عملکردهای سیستمی به‌طور کامل فعال خواهند بود؛ اما در کامپیوترهایی با پردازنده‌های معمولی فاقد NPU، عملکردهای هوش مصنوعی محدود شده و یا اصلا کار نخواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH