آیفون 17 پرو مکس اپل مجهز به دوربین تله‌فوتو پیشرفته با زوم اپتیکال 10 برابری خواهد بود

آیفون 15 پرو مکس اپل اولین گوشی هوشمند کمپانی با لنز تله‌فوتو مبتنی بر تکنولوژی tetraprism و بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری به‌شمار می‌رود. با این‌حال غول کوپرتینویی احتمالا در آینده به استفاده از ماژول تله‌فوتو با قابلیت زوم 10 برابری روی خواهد آورد.

بر اساس گزارش‌ها، اپل به‌دلیل وجود برخی اختلافات با شرکت LG Innotek که جزئیات مربوط به آنها هنوز اعلام نشده است؛ با کمپانی ICT (یکی از شرکت‌های تابعه Luxshare) به‌عنوان شریک جایگزین همکاری خواهد کرد. در حال حاضر LG Innotek مسئولیت تامین ماژول tetraprism را بر عهده دارد.

در عین‌حال ماژول tetraprism نسل آینده از قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری پشتیبانی خواهد کرد. زمان دقیق این اتفاق هنوز مشخص نشده است؛ اما سناریوی مورد اشاره در سال آینده میلادی عملیاتی نخواهد شد.

بر اساس تمامی داده‌های فاش شده، این ماژول در نسل آینده آیفون بدون تغییر باقی خواهد ماند؛ اما علاوه بر مدل پرو مکس در نسخه کوچک‌تر پرو نیز ارائه خواهد شد. دوربین جدید احتمالا به یکی از ویژگی‌های شاخص سری آیفون 17 تبدیل خواهد شد. این ماژول در ابتدا احتمالا تنها در گران‌ترین مدل یعنی آیفون 17 پرو مکس عرضه خواهد شد.

پایگاه خبری The Kr.Investing اگرچه به جزئیات بیش‌تری در این زمینه اشاره نکرده است؛ اما در صورت به‌کارگیری ماژول تله‌فوتو tetraprism با زوم اپتیکال 10 برابری می‌توان انتظار داشت که اپل از ماژول تله‌فوتو دیگری با زوم محدودتر مثلا 3 برابری نیز بهره‌برداری نماید.

جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که چنین سیستمی پیش‌تر در گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا نیز پیاده‌سازی شده است؛ با این تفاوت که ماژول تله‌فوتو این گوشی بر پایه tetraprism پیاده‌سازی نشده و در عوض بر پایه یک ماژول پریسکوپی تنظیم شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH