ویژگی Visual Look Up آیفون چیست و چگونه کار می‌کند؟

یکی از قابلیت‌هایی که گوشی‌های آیفون در اختیار دارند، قابلیت Visual Look Up است. اگر تا به حال از این قابلیت استفاده نکرده‌اید و یا اسم آن به گوشتان نخورده است، بهتر است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، چرا که ما قصد داریم قابلیت‌های Visual Look Up را به طور کامل معرفی کرده و نحوه استفاده از آن را نیز برای شما توضیح دهیم.

قابلیت Visual Look Up می‌تواند اشیای مختلف موجود در تصاویر و ویدیوها را شناسایی کرده و علاوه بر معرفی آن، ویژگی‌های آن وسیله، غذا، حیوان و غیره را ارائه کند. این ویژگی می‌تواند در زندگی روزمره افراد نیر به عنوان یک ابزار بسیار مهم و کاربردی شناخته شود.

ممکن است احساس کنید که این قابلیت آشنا بنظر می‌رسد، درست حدس زدید. به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان برنامه برای درست کردن آن از قابلیت‌های گوگل لنز الهام گرفته‌ باشند! چرا که همان ویژگی‌ها در این قابلیت نیز در دسترس قرار گرفته و کاربران اپل می‌توانند به راحتی با اسکن سوژه خاصی در عکس و ویدیوهای خود، اطلاعاتی از آن را جستجو کنند.

قابلیت Visual Look Up می‌تواند به صورت آنلاین علاوه بر جمع‌آوری مشخصات موردنیاز از سوژه موردنظر، آن را از تصویر خارج کرده و به کاربر امکان دهد تا در سایر برنامه‌ها نیز از آن استفاده کند. در هر صورت، برای اطلاعات بیشتر درباره Visual Look Up تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

ویژگی Visual Look Up آیفون چیست؟

همانطوری که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، کمپانی اپل در دستگاه‌های تلفن همراه خود از قابلیت جدیدی رونمایی کرده که می‌تواند به صورت آنلاین سوژه موردنظر موجود در فیلم و تصاویر را یافته و اطلاعات خاصی را درباره آنها ارائه کند.

این مطلب را نیز بخوانید: نحوه استفاده از برنامه Shortcuts آیفون به طور کامل

این مطلب را نیز بخوانید: سریع‌ترین راه برای باز کردن دوربین در آیفون چیست؟

شباهت فراوان آن به گوگل لنز موجب می‌شود که گمان کنیم اپل این ویژگی را از روی آن کپی کرده است، اگرچه عملکرد هردو برنامه مشابه هم بوده و کاربران هر دو پلتفرم می‌توانند با سوژه قرار دادن یک وسیله، غذا، کتاب، حیوان، گل، درخت، مکان تفریحی و غیره اطلاعات زیادی را از آنها بدست آورند.

اپل هربار پس از آنکه نسخه‌های جدید iOS را عرضه می‌کند، سعی کرده تا ویژگی‌های جدیدی به Visual Look Up اضافه کند. برای مثال، کاربران اکنون می‌توانند علاوه بر انتخاب یک مورد در تصویر و جمع‌آوری اطلاعات درباره آن، سوژه را از عکس یا ویدیو جدا کنند. سپس در سایر برنامه‌ها از آن استفاده کنند.

این قابلیت علاوه بر شناسایی گیاهان، حیوانات خانگی و غذاها می‌تواند دستورالعمل‌های شستشو، مشکلات موتور، مکان‌های تفریحی و غیره را شناسایی کند. بیایید بیشتر با آن آشنا شویم.

نحوه استفاده از Visual Look Up

برای اینکه بتوانید از این قابلیت استفاده کنید، باید در ابتدا از سوژه موردنظر خود عکس و فیلم بگیرید و سپس به photos بروید و آن را باز کنید. حالا در پایین در قسمت ابزارها روی نماد i ضربه بزنید.

در صفحه جدیدی که باز می‌شود روی Look up [subject] بزنید و در نهایت نتیجه را مشاهده کنید. این فرآیند در ویدیو نیز به همین شکل کار می‌کند و تنها کافی است با استفاده از دستورالعمل بالا، سوژه را از ویدیوی خود حذف کنید.

برداشتن سوژه‌ها از عکس و ویدیوها

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های Visual Look Up برداشتن سوژه از تصویر یا ویدیو و پیست کردن آن در برنامه دیگر است. شما حتی می‌توانید آن را در عکس شناسایی کرده و سپس به طور کامل حذف کنید.

قابلیت برداشتن سوژه از عکس به کاربر امکان می‌دهد تا پس از انتخاب سوژه، آن را در Messages یا Notes پیست کند. علاوه بر آن، به راحتی می‌توان با استفاده از آن استیکرهای جذاب و بامزه‌ای را نیز خلق کرد.

برای این کار باید تصویر را باز کنید و روی سوژه خود بزنید و کمی نگه دارید. اکنون سعی کنید با استفاده از انگشتان خود سوژه موجود در تصویر را حرکت دهید و سپس با انگشت دیگر خود به سمت بالا سوایپ کنید. یا اینکه روی کپی بزنید و سپس گزینه share را انتخاب کنید تا سوژه در برنامه دیگری قرار بگیرد.

برنامه موردنظر خود را باز کنید، انگشت اول خود را رها کرده و سپس سوژه خود را در برنامه رها کنید. حالا می‌بینید که سوژه شما به برنامه جدیدی مانند یادداشت‌ها و یا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان منتقل شده است!

معرفی کاربردهای قابلیت Visual Look Up

شناسایی گل و گیاه

اگر باغبان هستید و یا علاقه خاصی به گل و گیاه و درختان دارید، احتمالا زمان نسبتا زیادی را برای جستجوی اطلاعات یک گیاهی که نمی‌شناسید، صرف کنید. قابلیت Visual Look Up اپل انجام این کار را برای شما آسان کرده و می‌توانید به راحتی با شناسایی و کسب اطلاعات بیشتر درباره یک گل یا درخت، در موقعیت‌ها خوب ظاهر شوید و به باغبانی باتجربه تبدیل شوید که خصوصیات و اسم همه گل‌ها و خاصیت و نژاد آنها را می‌داند.

این ویژگی می‌تواند در تصویر و فیلم شما یک گل یا گیاه را بشناسد و اسم و مشخصات آن را به شما ارائه کند. همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر درباره گیاه، روی اسم آن کلیک کرده تا شرایط نگهداری، محیط مناسب رشد، طریقه آبیاری و دیگر اطلاعات مهم درباره آن را ببینید.

شناسایی حیوانات خانگی

احتمالا همه افراد نام تمام حیوانات و یا نژاد آنها را ندادند، چرا که بخاطر سپردن نژاد حیوانات کار سختی است و به زمان زیادی نیاز دارد. ولی این کار با استفاده از این قابلیت به سرعت انجام می‌شود و می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره حیوان خانگی در اختیار افراد قرار دهد.

نکته جالب‌تر ماجرا اینجاست که Visual Look Up می‌تواند حتی نژادهای ترکیبی حیوانات را تشخیص داده و اطلاعات زیادی درباره آنها به ارمغان بیاورد. سرعت آن در یافتن اطلاعات نژاد ترکیبی سگ‌ها به شدت بالاست ولی برای یافتن نژاد ترکیبی گربه‌ها تنها اسم آنها را برای کاربر ارائه می‌کند و می‌تواند نزدیک‌ترین نژاد و خانواده آن را پیدا کند.

شناسایی مناطق تفریحی و جاذبه‌های دیدنی

اگر از جمله افرادی هستید که به سفر و تفریح اهمیت می‌دهید و حتما باید آخر هفته‌ها را به جستجو و کشف مناطق جدید بپردازید، ویژگی Visual Look Up مناسب شماست! شما می‌توانید با استفاده از آن علاوه بر کشف مکان‌های جدید، درباره یک مجسمه، ساختمان یا جاذبه دیدنی یک شهر که از آن دیدن کرده‌اید، اطلاعات کسب کنید.

حتی اگر می‌خواهید درباره یک شهر یا مکان تفریحی که در گذشته به آنجا سفر کرده بودید، بیشتر بدانید، از این ویژگی استفاده کنید. تمام اطلاعاتی که با استفاده از این قابلیت درباره یک مکان تفریحی دریاقت می‌کنید، به نوع این جادبه گردشگری و میزان محبوبیت آن بستگی خواهد داشت.

علاوه بر اسم جاذبه گردشگری، موقعیت مکانی، مسیرهای رسیدن به آن، شماره تماس و تصاویر بیشتر نیز در این بخش برای کاربر نمایش داده خواهد شد. البته گاهی نیز دیده شده که Visual Look Up اطلاعات اشتباهی را از یک مکان تفریحی گردآوری کرده است، پس سعی کنید علاوه بر اطلاعاتی که در این برنامه کسب می‌کنید، خودتان به صورت آنلاین این مکان تفریحی را سرچ کرده و نظرات بیشتری از آن را بخوانید.

شناسایی دستور غذاهای متنوع

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این قایلیت که می‌توانید به صورت روزمره از آن استفاده کنید، شناسایی غذاها و ارائه اطلاعات متعدد درباره دستور غداها است.

عملکرد آن در یاقتن نام غذاهای متنوع خیلی خوب است و می‌توان به راحتی با ارائه مواد اولیه، زمان پخت و پز، میزان کالری و غیره نسبت به غذای موردنظر اطلاعات کسب کرد و بیشتر با آن آشنا شد.

شناسایی مشکلات خودرو، موتور و نمادهای هشداردهنده

اگر یک راننده هستید ولی خیلی با بخش‌های مختلف خودرو و موتور آشنایی ندارید، این قابلیت حتما به کارتان می‌آید. البته شما می‌توانید با استفاده از دفترچه راهنمای خودرو نیز به بررسی مشکلات موتور بپردازید. در هر صورت، نمادهای متعددی می‌توانند در هنگام خرابی قطعه‌ای از خودرو ظاهر شوند که همیشه ممکن است افراد مبتدی را بترسانند.

تنها با استفاده از این ویژگی می‌توانید معنای این نمادها را بفهمید و نسبت به کسب اطلاعات بیشتر درباره آنها اقدام کنید. اگرچه با مراجعه به سایت International Organization for Standardization (ISO) جزییات و اطلاعات بسیار بیشتری درباره نمادهای خودرو کسب خواهید کرد.

شناسایی نحوه شست و شوی لباس‌ها

شناسایی نماد خودرو تنها چیزی نیست که این قابلیت جذاب از پس آن برمی‌آید. چرا که شما می‌توانید نحوه شست و شوی لباس‌هایی که همیشه آنها را می‌پوشید نیز بفهمید. روی اکثر لیاس‌ها لیبلی برای نگهداری وجود دارد که نمادهای متنوعی ارائه می‌کند و طریقه درست شست و شو، اتو کردن و خشک کردن آن را نشان می‌دهد.

ویژگی Visual Look up این نمادها را ساده می‌کند تا درک آن برای همگان آسان شود. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که از طریقه شست و شوی لباس موردنظر خود عکس بگیرید و با استفاده از شناسایی نحوه شست و شوی آن لیستی از نمادهای مربوطه دریاقت کنید.

جمع‌بندی

قابلیت Visual Look up که در دستگاه‌های اپل عرضه شده است، شباهت زیادی به گوگل لنز داشته و تقریبا همان کارها را انجام می‌دهد. ما در این مطلب به صورت کامل به سراغ بررسی این ویژگی رفتیم و بخش‌های مختلف آن را توضیح دادیم‌‌.

با این قابلیت می‌توانید اطلاعات زیادی درباره نژاد مختلف حیوانات خانگی، غداها، اماکن تفریحی، طریقه شست و شوی لباس‌ها، مشکلات خودرو و موتور کسب کنید و تنها با یک کلیک از سوژه موردنظر خود عکس گرفته و منتظر ارائه اطلاعات مفید توسط Visual Look Up باشید.

یکی دیگر از مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردیم، برداشتن سوژه از عکس یا تصویر است. با این قابلیت به راحتی می‌توانید سوژه خود را به یادداشت‌ها، پیام‌ها و یا برنامه‌های مختلف بفرستید و با استفاده از آن استیکر بسازید و لذت ببرید. اگرچه ممکن است گاهی اوقات نتیجه درستی به همراه نداشته باشد و اطلاعات غلطی را برای کاربر ارائه کند. در این صورت، باید روی گزینه Report an issue بزنید تا این نتیجه را با توسعه‌دهندگان برنامه در میان بگذارید.

در نهایت شما به ما بگویید که تا به حال از ویژگی Visual Look Up استفاده کرده‌اید؟ آیا موفق شدید درباره اماکن تفریحی و یا غذاهای مختلف اطلاعات درستی کسب کنید؟ لطفا نظرات و تجربه‌های خود در این موضوع را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH