چگونه تنظیمات هدفون را به حالت مونو تغییر دهیم؟

خیلی وقت‌ها پیش آمده که می‌خواهیم به موسیقی گوشی کنیم و برای انجام آن از یک هدفون یا ایرباد استفاده می‌کنیم. پس از متصل کردن آن به گوشی اندرویدی یا آیفون خود، می‌توانید با استفاده از هر دو اسپیکر از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید. اما گاهی پیش می‌آید که می‌خواهیم تنها از یکی از اسپیکرها استفاده کنیم، در این حالت چه باید کرد؟

ما در این مطلب می‌خواهیم با معرفی ترفندهای مختلفی به شما یاد بدهیم که چگونه تنظیمات هدفون یا ابربادز خود را به حالت مونو تغییر بدهید. بسیاری از افراد هستند که بنا به دلایلی نمی‌توانند از هر دو اسپیکر استفاده کنند. پس باید به دنبال راه‌حلی برای تنظیم مود مونو در ایربادز باشیم.

اکثر ورزشکاران، دوچرخه‌سواران، دوندگان و افرادی که در یک گوش با مشکل شنوایی مواجه هستند، ترجیح می‌دهند به جای استفاده از ایربادز در حالت استریو، از قابلیت مونو بهره ببرند. توسعه‌دهندگان در این حالت ویژگی مونو را پیشنهاد می‌کنند که می‌تواند علاوه بر ترکیب کردن صداها، صدای بلندتری را به ارمغان بیاورد.

اگر شما نیز به دنبال راهی برای فهمیدن این روش هستید و می‌خواهید هرچه زودتر ایربادز خود را از حالت استریو به مونو تغییر دهید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تغییر صدای هدفون از استریو به مونو

همانطوری که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، بسیاری از افراد هستند که دوست دارند به جای بهره بردن از حالت استریو از مونو استفاده کنند و تمام صداها را در یک اسپیکر گوش کنند. در این حالت برخلاف استریو، یک سیگنال به همه بلندگوها ارسال می‌شود و سپس این سیگنال توسط چند اسپیکر پخش خواهد شد.

پس هیچ فرقی بین صدای پخش شده از اسپیکرها نیست و گستردگی آن نیز به استریو نمی‌رسد. البته تنها میزان صدا افزایش می‌یابد. صدای مونو در مقایسه با استریو خیلی به واقعیت نزدیک نیست، در نتیجه استریو واقعی‌تر و دقیق‌تر به نظر می‌رسد. این حالت برای افرادی که مشکلی در شنوایی یکی از گوش‌های خود دارند بسیار مفید و کاربردی خواهد بود.

این مطلب را نیز بخوانید: این هدفون‌های بی‌سیم را از بازار بخرید

این مطلب را نیز بخوانید: چگونه در یک بتل رویال کالاف دیوتی مقابل هم بازی کنیم؟

یا اینکه ممکن است در هنگام رانندگی یا دوچرخه‌سواری بخواهید تنها از یکی از اسپیکرهای هدفون خود استفاده کنید. دلیل مهم‌تر آسیب دیدن یکی از اسپیکرهاست. اگر یکی از ایربادزها آسیب دیده باشد و نتواند صدای موسیقی را پخش کند، باید از حالت مونو استفاده کنید، چون دیگر استفاده از قابلیت استریو مناسب شما نخواهد بود.

شما می‌توانید با ترکیب صدا و ادغام آن، هر کدام از اسپیکرها را به حالت مونو تغییر دهید. این روش بسیار کاربردی است و بسیاری از افراد نیز هر روزه از آن استفاده می‌کنند. با ما همراه باشید تا با نحوه فعالسازی حالت مونو در هدفون در گوشی‌های اندرویدی یا آیفون آشنا شوید.

برای فعال کردن آن در گوشی‌های اندرویدی از مراحل پایین اقدام کنید:

در ابتدا وارد تنظیمات شوید و به دنبال بخش Accessibility بگردید. احتمالا این گزینه زیر Advanced یا Additional Settings باشد. اگر آن را پیدا نمی‌کنید، Accessibility را از بخش سرچ جستجو کنید.

در این لیست، روی Hearing بزنید و به دنبال آپشن Mono Audio باشید. آن را روشن کنید.

فعال کردن قابلیت مونو در هدفون در آیفون

برای فعال کردن این حالت در دستگاه‌های آیفون نیز باید مانند اندروید در ابتدا وارد تنظیمات شوید و از بخش General به Accessibility بروید.

حالا کافی است در این بخش به دنبال Mono Audio بگردید و در نهایت آن را فعال کنید.

به همین راحتی توانستید قابلیت مونو را در ایربادز خود در اندروید فعال کنید. از الان به بعد، تمام صداها ترکیب شده و به یک اسپیکر منتقل می‌شوند. بنابراین می‌توانید بدون اینکه با مشکلی مواجه شوید، با یک اسپیکر به موسیقی گوش دهید و لذت ببرید. یا اینکه مانند سابق از هر دو اسپیکر خود برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید.

در انتها اشاره کنیم که کیفیت صدای استریو بهتر است و برای ایجاد صدای گسترده کاربرد دارد. شما می‌توانید برای موسیقی گوش کردن، فیلم دیدن و دیگر سرگرمی‌ها از آن استفاده کنید. بیشتر کاربران از این حالت استفاده می‌کنند. این در حالی است که حالت مونو در سادگی سیستم نقش دارد و می‌تواند در تالارهای عروسی و کلوپ‌ها به شدت مورد استفاده قرار بگیرد.

جمع‌بندی

ما در این مقاله به سراغ نحوه فعال کردن حالت مونو در هدفون رفتیم و اطلاعات جامعی از روشن کردن آن در اندروید و آیفون ارائه کردیم. سازندگان هدفون همیشه سعی می‌کنند با افزایش آپشن‌ها، به آمار مصرف‌کنندگان خود بیافزایند. یکی از این ویژگی‌ها، حالت مونو است که در کنار حالت استریو عرضه می‌شود.

بسیاری از ورزشکاران دوست دارند در هنگام تمرین از یک اسپیکر استفاده کنند، همچنین رانندگان و یا افرادی که مشکل شنوایی دارند، به جای اینکه هردو اسپیکر را روشن کنند، تنها از یکی از آنها استفاده خواهند کرد. حالت مونو می‌تواند تمام صداها را ترکیب کرده و سپس آن را به یک اسپیکر ارسال کند. حتی اگر یکی از اسپیکرها آسیب دیده است، به راحتی می‌توانید با این روش، به موسیقی گوش دهید و لذت ببرید.

خوب است بدانید که کیفیت صدای استریو خیلی بهتر است ولی اگر سادگی طراحی سیستم برای شما اهمیت دارد، از حالت مونو استفاده کنید. فرقی نمی‌کند که از کدام اسپیکر ایربادزتان استفاده می‌کنید، چون به هر حال هردوی آنها این کار را به خوبی انجام خواهند داد و موسیقی را پخش می‌کنند (البته اگر یکی از اسپیکرها آسیب ندیده است).

استریو برای فیلم دیدن، موسیقی گوش کردن و دیگر انواع موسیقی انتخاب بهتری است. در نهایت شما به ما بگویید که آیا تا به حال از این روش استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما تغییر حالت استریو به مونو کاربردی است؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. همچنین سوالات خود در این زمینه را از ما بپرسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH