قابلیت حذف از راه دور اپلیکیشن‌ها به فروشگاه پلی استور گوگل اضافه شد

گوگل اخیرا نسخه 38.8 اپلیکیشن پلی استور را منتشر کرد. غول جستجوگر در این ورژن از برنامه، قابلیت حذف از راه دور برنامه‌های نصب شده از طریق دستگاه‌های متصل به یک حساب‌کاربری مشابه را ارائه نموده است. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها قابلیت حذف از راه دور بر روی کلیه پلتفرم‌ها از جمله کامپیوترهای شخصی، اتومبیل‌ها، گوشی‌های موبایل، تلویزیون‌ها و گجت‌های پوشیدنی کار خواهد کرد.

در حال حاضر کاربران تنها قادر به نصب اپلیکیشن‌ها روی دستگاه‌های متصل به یک اکانت گوگلی مشابه بوده و مجاز به حذف برنامه‌های از پیش نصب شده نیستند. ویژگی جدید، قابلیت حذف برنامه‌های نصب شده را نیز در اختیار کاربران قرار داده و رابط کاربری جدید پلی استور نیز تمامی برنامه‌های از قبل نصب شده را در یک لیست با امکان مدیریت بهتر نمایش می‌دهد.

به‌عنوان مثال کاربران می‌توانند عناوین برنامه‌ها را بر اساس سایز، گروه‌بندی، نام دستگاه و مواردی از این دست مرتب نمایند.

این ویژگی مشخصا می‌تواند هنگام مدیریت برنامه‌های Android TV، Android Auto یا Wear OS مفید واقع شود؛ چرا که رابط‌های پلتفرم‌های مورد اشاره کمی محدودتر هستند. نصب و حذف برنامه‌ها با استفاده از مرورگر دسکتاپ یا گوشی اندرویدی بسیار آسان‌تر خواهد بود.

نسخه جدید برنامه هنوز در دسترس عموم کاربران قرار نگرفته است؛ بنابراین بهره‌مندی کاربران از آخرین ویژگی‌های پلی استور احتمالا مدتی زمان خواهد برد.

تصاویری از ورژن جدید گوگل پلی استور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH