آیفون بدون رجیستر بخریم یا نه؟

آیفون بدون رجیستر بخریم یا نه ؟ سوالی که علاقه‌مندان به خرید آیفون برای خرید آیفون 14 و 15 از خود می‌پرسند و تردید دارند که آیا برای خرید این دو سری جدید از آیفون هزینه کنند یا خیر؟

همانطور که می‌دانید طبق اعلام گمرک به دلیل ارزبری بالا سری آیفون، واردات و رجیستری مدل‌های آیفون 14 و 15 در کشور ممنوع است. در ادامه این قانون، ستاد مبارزه با قاچاق کالا اعلام کرد که بر اساس ممنوعیت واردات آیفون 14 و 15 به کشور، خرید و فروش این محصول در کشور نیز ممنوع است و به نوعی جرم محسوب می‌شود.

اما خب این جرمی نیست که زیاد پیگیر آن شوند و مانند استفاده از VPN است. در حال حاضر سری آیفون 14 و 15 در فروشگاه‌های موبایل به شکل آزادانه به فروش می‌رسد و سایت‌های اینترنتی هم این مدل‌ها را به فروش گذاشته‌اند.

همچنین بعد از افزایش قیمت رجیستری گوشی، بسیاری از افراد آیفون 13 یا 12 را وارد کشور کرده‌‌اند ولی آن‌ها را رجیستری نکرده و بدون رجیستری از این مدل‌ها استفاده می‌کنند.

پاسخ به تمامی سوالات مربوط به رجیستری گوشی‌های مسافری

اما آیا آیفون بدون رجیستر بخریم یا نه؟ برای جواب به این سوال ابتدا باید بررسی کنیم که که عدم رجیستری چه تاثیری در استفاده روزانه از گوشی دارد؟

گوشی با رجیستری و بدون رجیستری چه تفاوتی دارند؟

رجیستری گوشی تنها برای شناسایی گوشی در خط مخابراتی کشور اهمیت دارد، یعنی گوشی که رجیستری ندارد مانند یک گوشی بدون سیمکارت است! هیچ تفاوتی میان گوشی بدون رجیستری و یک گوشی بدون سیمکارت نیست. فرض کنید شما یک گوشی میخرید ولی نمی‌توانید با آن زنگ یا SMS دهید، طبیعتا استفاده از اینترنت همراه هم غیر ممکن است.

آیفون بدون رجیستر بخریم یا نه

در واقع اگر گوشی بدون رجیستری بخرید باید یک گوشی دم دست خود داشته باشید که بتوانید از اینترنت و سیمکارت آن استفاده کنید. همچنین خیلی از مواقع مانند زمان ورود به برخی سایت‌ها و سامانه‌ها نیاز است تا کد ورود را به صورت پیامک دریافت کنید که با گوشی دوم می‌توان این کارها را انجام داد. پس تفاوت یک گوشی با رجیستری و بدون رجیستری را فهمیدیم.

استفاده از گوشی بدون رجیستری چگونه است؟

واقعیت آن است که بیشتر به نوع استفاده شما بستگی دارد ولی استفاده از گوشی بدون رجیستری آنقدری هم سخت نیست. اول این که باید بدانید هنگام خرید گوشی نو و بعد از انداختن سیمکارت درون آن، یک ماه می‌توانید از گوشی و سیمکارت بدون رجیستری استفاده کنید. این قابلیتی است که برای مسافران و گردشگران به ایران در نظر گرفته شده که برای مدت کوتاهی در ایران هستند و مجبور به رجیستر کردن گوشی خود نشوند.

پس اگر گوشی آیفون شما نو باشد تا یک ماه می‌توانید درون آن سیمکارت بیندازید. اگر گوشی دست دوم خریده باشید، احتمالا مدت یک ماه سیمکارت آن مصرف شده و به اتمام رسیده است.

هزینه رجیستری موبایل چقدر است؟! + جدول قیمت (اصلاحیه قیمت جدید)

نکته: گوشی‌های سری آیفون 14 که پیش از اسفند سال 1401 وارد بازار شدند معمولا بیش از یک ماه با سیمکارت کار می‌کنند. این مدل‌ها در بازه‌ای وارد شدند که دولت به صورت قانونی واردات آیفون 14 را ممنوع نکرده بود، به همین علت مدت‌هایی که در این بازه وارد کشور شده‌اند معمولا چندماهی با سیمکارت بدون مشکل کار خواهند کرد. ولی این مورد به صورت قطعی اعلام نشده و تنها با تجربه به این نتیجه رسیده‌ایم برای همین ممکن است در خصوص برخی مدل‌ها اینگونه نباشد.

اگر گوشی بدون رجیستری داشته باشید، باید یک مدل معمولی دیگر داشته باشید که اینترنت آن را هات‌اسپات کنید، همچنان امکان برقراری تماس و پیامک نیست. اما دیگر بخش‌های گوشی مانند سخت‌افزار، دوربین، باتری و بدون هیچ تفاوتی با دیگر گوشی‌ها کار خواهد کرد.

آیفون بدون رجیستر بخریم یا نه

اگر در منزل و محل کار اینترنت وای‌فای دارید می‌توانید آیفون بدون رجیستر خود را به وای‌فای متصل کنید و از آن بهره ببرید ولی اگر وای‌فای نداشته باشید، استفاده مداوم از اینترنت گوشی سخت خواهد بود. همچنین اگر در شرایطی باشید که فقط یک گوشی بتوانید با خود همراه داشته باشید، نمی‌توانید آیفون بدون رجیستر را ببرید زیرا در هر حالتی ممکن است به تماس نیاز داشته باشید.

آیفون بدون رجیستر بخریم یا نه؟

اما با وجود این موارد افرادی هستند که می‌توان خرید آیفون بدون رجیستری را به آن‌ها پیشنهاد کرد و افرادی هم هستند که اصلا خرید این مدل‌ها را به آن‌ها پیشنهاد نمی‌کنیم. درواقع یک جواب ثابت برای سوال آیفون بدون رجیستر بخریم یا نه وجود ندارد، این بستگی به شرایط کاری و استفاده شما دارد.

آیفون بدون رجیستر بخریم یا نه

اما به چه افرادی خرید این مدل پیشنهاد می‌شود؟ و به چه افرادی پیشنهاد نمی‌شود؟

چه افرادی آیفون بدون رجیستری نخرند؟

افرادی که می‌خواهند یک گوشی داشته باشند و با آن تمام کارهای خود را انجام دهند نباید به سراغ مدل‌های بدون رجیستر بروند. شاید حالا امکان استفاده بدون مشکل از گوشی برای چند ماه باشد، اما برای مدلی که رجیستری نشده هر اتفاقی در هر لحظه‌ای می‌تواند رخ بدهد.

همچنین افرادی که به دنبال کار با گوشی خود هستند در مواقع زیادی به زنگ و پیام یا استفاده از اینترنت دارند که خرید آیفون بدون رجیستری به آن‌ها پیشنهاد نمی‌شود زیرا این کارشان را سخت می‌کند و استفاده از یک گوشی با رجیستری بسیار راحت‌تر و بهتر است.

افرادی که توان مالی محدودی دارند یا افرادی که می‌خواهند خود را به دردسر بیندازند و با وام و قسط آیفون بدون رجیستری خریداری کنند، بهتر است بیخیال این مدل‌ها شوند.

پیش بینی قیمت آیفون 15 تا عید

پدرها و مادرهایی که به دنبال استفاده از یک گوشی با امکانات اولیه هستند، به همراه داشتن دو تلفن همراه و استفاده از اینترنت یک گوشی به عنوان هات اسپات قطعا آن‌ها را کلافه خواهد کرد.

نکات منفی استفاده از آیفون بدون رجیستری:

  • قطع آنتن
  • به همراه داشتن یک گوشی دیگر به صورت مداوم
  • عدم دسترسی به اینترنت همراه

چه افرادی آیفون بدون رجیستری بخرند؟

افرادی که استفاده آن‌ها از گوشی کم است یا مدام به اینترنت یا تماس نیاز ندارند. مدیرانی که برای داشتن وجهه خود به دنبال خرید آیفون هستند می‌توانند برخی‌کارهای خود را با آیفون بدون رجیستری و بقیه کارها را با یک گوشی دارای رجیستری انجام دهند.

افرادی که از نظر مالی محدود نیستند و همواره از محصولات برند و آخرین مدل استفاده می‌کنند.

نکات مثبت استفاده از آیفون بدون رجیستری:

  • استفاده از قابلیت‌‌های جدید آیفون 14 و 15
  • عدم پرداخت هزینه رجیستری گوشی
  • استفاده از وجهه لاکچری داشتن آیفون جدید

2 در مورد “آیفون بدون رجیستر بخریم یا نه؟”

  1. درود
    یه مجموعه تکنولوژی و متخصص و سرمایه گذار تلاش می کنن تا یه محصول مطلوب جامعه تولید کنند …. یه تعدادی هم بدونه هیچ زحمتی با یه هزینه گمرک نصف قیمت گوشی رو می گیرن
    این عدالت ه !!!!
    دولت خودش بزرگترین دلال ه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH