ساخت سایت فروشگاهی

فروشگاه اینترنتی خود را با یک کلیک بسازید

در دنیای دیجیتال امروزی، ساخت سایت فروشگاهی دیگر یک تجمل نیست؛ بلکه یک ابزار لازم برای کار است.

سناریویی را تصور کنید که در آن ساخت سایت فروشگاهی به سادگی کلیک کردن است؛ جایی که در آن پیچیدگی‌های توسعه وب سایت، کدنویسی و طراحی پیچیده همگی حذف شده و جای خود را به چند کلیک می‌دهند.

شاید فکر کنید این تنها یک تصور است؛ یا هنوز دانش تولید نرم‌افزار به این مرحله از پیشرفت نرسیده است. اما حقیقت این است که مفهومی به نام «فروشگاه ‌ساز» چنین رویایی را به واقعیت بدل کرده‌ و به شما کمک می‌کنند با هزینه جزئی و صرف وقت بسیار کم، تنها با چند کلیک ساخت سایت فروشگاهی را خود را به اتمام برسانید.

ما در این مقاله مفهوم فروشگاه ساز و خدماتی را که ارائه می‌دهند بررسی می‌کنیم.

فروشگاه ساز چیست؟

فروشگاه ساز که به‌عنوان «فروشگاه ساز آنلاین» یا «پلتفرم تجارت الکترونیک» نیز شناخته می‌شود، ابزار یا سرویسی نرم‌افزاری است که افراد یا مشاغل را قادر می‌سازد تا فروشگاه‌های آنلاین خود را بدون نیاز به دانش فنی گسترده یا مهارت‌های کدنویسی ایجاد و مدیریت کنند.

این پلتفرم‌ها معمولاً طیف وسیعی از ویژگی‌ها و عملکردها را ارائه می‌دهند که فرآیند راه‌اندازی و استفاده از یک فروشگاه آنلاین را ساده کرده و به کاربران اجازه می‌دهد محصولات یا خدمات خود را در اینترنت به نمایش بگذارند و بفروشند.

در اینجا لیست امکانات سایت‌های فروشگاهی که به‌وسیله فروشگاه ساز ساخته می‌شوند آورده شده است.

 

لیست امکانات سایت فروشگاهی ساخته‌شده به‌وسیله فروشگاه ساز

ساخت سایت فروشگاهی با استفاده از فروشگاه ساز، امکانات زیر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد:

 

رابط کاربر پسند (User-Friendly Interface)

فروشگاه ساز‌ها یک رابط کاربری بصری و کاربرپسند را ارائه می‌دهد که به کاربران با سطوح مختلف تخصص فنی کمک می‌کند تا فروشگاه‌های آنلاین خود را به‌طور کارآمد بسازند. علاوه بر این تعامل با فروشگاهی که توسط این پلتفرم‌ها ساخته می‌شود نیز بسیار راحت و کاربرپسند است.

 

قالب‌های قابل تنظیم (Customizable Templates)

فروشگاه سازها مجموعه‌ای از قالب‌های از‌پیش‌طراحی‌شده را ارائه می‌دهند که کاربران می‌توانند آن ها را سفارشی کنند تا با هویت برند خود مطابقت سازند. این شامل تغییر رنگ‌ها، فونت‌ها، طرح‌بندی و سایر عناصر طراحی می‌شود. به عبارت دیگر، با ساخت سایت فروشگاهی توسط فروشگاه ساز می‌تاونید کنترل کاملی بر ظاهر سایت خود داشته باشید.

 

مدیریت محصول (Product Management)

کاربران می‌توانند به‌راحتی محصولات خود را در فروشگاه ساز اضافه، ویرایش و سازماندهی کنند. این پلتفرم‌ها ویژگی‌هایی برای آپلود تصاویر محصول، تعیین قیمت، مدیریت موجودی و دسته‌بندی اقلام را فراهم می‌کنند.

 

ارائه درگاه پرداخت (Payment Gateway Integration)

فروشگاه سازها، درگاه پرداخت را برای سایت ایجاد می‌کنند و به کسب‌وکارها اجازه می‌دهند پرداخت‌های آنلاین را به‌طور امن بپذیرند. معمولا نوع درگاه پرداخت با مشتری هماهنگ می‌شود. همچنین ممکن است چندین درگاه پرداخت در نظر گرفته شده و گزینه‌هایی مانند کیف پول و پرداخت اعتباری نیز اضافه گردد.

 

محاسبه هزینه حمل و نقل مالیات (Shipping and Tax Configuration)

ساخت سایت فروشگاهی به‌وسیله بسیاری از فروشگاه سازها این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که خدمات مربوط به حمل‌و‌نقل را تنظیم کرده و هزینه‌های حمل‌و‌نقل را بر اساس پارامترهای مختلف محاسبه کنند. علاوه بر این، در بسیاری از اوقات امکان محاسبه و اضافهکردن مالیات بر ارزش افزوده هم وجود دارد. همه این‌ها سبب می‌شود که بتوانید در طول زمان هزینه‌ها و شیوه‌های حمل و نقل را تنظیم کنید.

 

سازگاری با موبایل (Mobile Responsiveness)

فروشگاه‌ سازها، سایت‌هایی را تولید می‌کنند که به‌خوبی در تلفن همراه و تبلت نمایش داده می‌شوند و به عبارت دیگر، با صفحه نمایش‌های مختلف سازگاری دارند. سازگاری با تلفن همراه، اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا در دنیای امروزی، اکثر بازدید‌ها و خرید‌ها از فروشگاه آنلاین توسط گوشی همراه صورت می‌گیرد. نمایش صحیح و اصولی وب‌سایت در تلفن همراه، نقش مهمی در جذب مشتری و افزایش نرخ تبدیل دارد.

 

بهینه سازی سئو (SEO Optimization)

فروشگاه سازها دارای ویژگی‌هایی برای بهینه‌سازی فروشگاه آنلاین برای موتورهای جستجو (SEO) هستند. این ویژگی‌ها شامل ابزارهایی برای افزودن متا تگ‌ها، بهینه‌سازی توضیحات محصول و بهبود دید کلی فروشگاه در صفحات نتایج موتورهای جستجو است.

 

مدیریت موجودی (Inventory Management)

کسب‌وکارها می‌توانند موجودی خود را با ویژگی‌هایی که سایت سازها در اختیاز قرار می‌دهند بررسی کنند.  ردیابی سطح موجودی، هشدار برای موجودی کم و به‌روز‌رسانی موجودی محصول، بخشی از این خدمات هستند.

 

تجزیه و تحلیل و ارائه گزارش (Analytics and Reporting)

ساخت سایت فروشگاهی با استفاده از فروشگاه ساز، اغلب ابزارهای تحلیلی داخلی را در اختیار قرار می‌دهد که بینش‌هایی را در مورد ترافیک وب سایت، رفتار مشتری و عملکرد فروش ارائه می‌دهند. با استفاده از این اطلاعات مدیران سایت می‌توانند تصمیمات مدیریتی گرفته و فروش خود را هدفمند کنند.

 

آپش سرچ  (Search Bar)

ساخت سایت فروشگاهی یا استفاد از فروشگاه ساز، امکان سرچ را برای کاربران و مشتریان فراهم می‌سازد. آنها می‌توانند با استفاده از نوار سرچ در کل سایت سرچ کنند و یا به محصولات خاصی سرچ خود را محدود نمایند. امکان سرچ، یکی از امکانات ساده اما محبوبی است که کمک زیادی به افزایش فروش و محبوبیت سایت می‌کند.

 

فروشگاه اینترنتی خود را با یک کلیک بسازید
فروشگاه اینترنتی خود را با یک کلیک بسازید

 

فروشگاه ساز شاپفا

اگر می‌خواهید ساخت سایت فروشگاهی خود راب ا چند کلیک به پایان برسانید، می‌توایند از فروشگاه ساز شاپفا استفاده کنید. این فروشگاه‌ ساز به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاه و با پرداخت هزینه بسیار کمی، یک فروشگاه کامل را با امکانات پیشرفته دریافت کنید. ساخت فروشگاه با فروشگاه ساز شاپفا با مزایای زیر همراه است:

 

  1. قیمت مناسب: ساخت فروشگاه با فروشگاه ساز شاپفا، نسبت به توسعه آن توسط برنامه‌نویس بسیار ارزان‌تر است.
  2. امکانات زیاد: فروشگاه ساز شاپفا، امکانات پیشرفته‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید با استفاده از آنها از اداره یک فروشگاه حرفه‌ای لذت ببرید.
  3. زمان کوتاه: فروشگاه ساز شاپفا، تنها با چند کلیک و در زمان کوتاهی می‌توانید فورشگاه خود را بر اساس سلیقه خودتان ایجاد کنید. فروشگاه بر منبای ویژگی‌های کشیدن و رها کردن ساخته می‌شود و همه امکانات آن از قبل طراحی شده است.
  4. باگ کم: از آنجا که فروشگاه سازها پلتفرم‌های حرفه‌ای برای ساخت فورشگاه هستند، اشکالات کمی در آنها مشاهده می‌شود و معمولا ظاهر و عملکرد حرفه‌ای را اداره می‌دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH