نتایج جدید بنچمارک از کاهش فاصله میان تراشه‌های پرچمدار سامسونگ و کوالکام حکایت دارند

بر اساس پیش‌بینی‌ها شرکت سامسونگ بر گوشی گلکسی S24 اولترا خود به‌طور انحصاری از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده می‌کند؛ در حالی‌که گوشی‌های گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس در اکثر مناطق با تراشه اگزینوس 2400 عرضه خواهند شد. البته این موضوع هنوز به‌طور رسمی مورد تائید قرار نگرفته است.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که عملکرد دو تراشه نسبت به یکدیگر به چه شکل است؟ نتایج اولیه تست‌های بنچمارک نشان دادند که CPU تراشه کوالکام در مقایسه با رقیب سامسونگی از سرعت بالاتری برخوردار است.

با این‌حال بر اساس نتایج جدید تست گیک‌بنچ به‌نظر می‌رسد که تراشه اگزینوس در حال کاهش فاصله خود با مدل اسنپدراگون است.

در ادامه نتایج اولیه تست بنچمارک گلکسی S24 پلاس با تراشه اگزینوس 2400 و گلکسی S24 اولترا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 قابل مشاهده است. سپس جدیدترین نتایج تست بنچمارک 2 گوشی ارائه شده است.

نتایج اولیه از تست بنچمارک گلکسی S24 پلاس با تراشه اگزینوس 2400 و گلکسی S24 اولترا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3

بر این اساس اگرچه تراشه اسنپدراگون کماکان پیشتاز است؛ اما اختلاف میان دو تراشه در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای کاهش پیدا کرده است. به بیان دقیق‌تر، اختلاف عملکرد در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای از 8 و 4 درصد به 5 و 3 درصد کاهش یافته است.

در این مرحله حرارت و راندمان از اهمیت بسیار بیش‌تری برخوردار خواهد بود. اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا دو تراشه می‌توانند عملکرد خود را حفظ کنند؟ این تراشه‌ها در اوج بار پردازشی خود به چه میزان انرژی مصرف می‌کنند؟ پاسخ این پرسش‌ها با بررسی عملی تراشه‌های جدید مشخص خواهد شد.

نتایج جدید از تست بنچمارک گلکسی S24 پلاس با تراشه اگزینوس 2400 و گلکسی S24 اولترا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3

کاربران احتمالا تا پایان ماه جاری میلادی قادر به خریداری سری گلکسی S24 خواهند بود. این گوشی‌ها احتمالا در روز 17 ژانویه (27 دی ماه) به‌طور رسمی معرفی شده و سامسونگ معمولا دو هفته پس از برگزاری رویداد Galaxy Unpacked، پیش‌فروش آنها را آغاز خواهد کرد.

جزئیات سخت‌افزاری دو تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و اگزینوس 2400 هنوز به‌طور دقیق اعلام نشده است؛ اما بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط منابع خبری رسمی و غیر رسمی، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز به یک هسته کورتکس X4 با فرکانس 3.3 گیگاهرتز، سه هسته کورتکس A720 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز، دو هسته کورتکس A720 با فرکانس 3.0 گیگاهرتز و دو هسته کورتکس A520 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز خواهد بود.

از سوی دیگر CPU تراشه اگزینوس 2400 شامل یک هسته کورتکس X4 با فرکانس 3.1 گیگاهرتز، دو هسته کورتکس A720 با فرکانس 2.9 گیگاهرتز، سه هسته کورتکس A720 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و چهار هسته کورتکس A520 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH