پتنت جدید سونی به افزایش سرعت بارگذاری بازی‌های ویدیویی کمک می‌کند

شرکت سونی اخیرا پتنت جدیدی را به ثبت رسانده که می‌تواند شیوه اجرای بازی‌های ویدیویی را متحول نماید. این پتنت که در آگوست سال 2023 به ثبت رسیده و موجودیت آن طی هفته گذشته علنی شده است؛ فناوری جدیدی را توصیف می‌کند که امکان آغاز بازی‌ها پیش از اتمام دانلود آنها را فراهم می‌کند.

به عبارت دیگر، رویکرد نوآورانه سونی امکان دسترسی یکپارچه به بازی و کاهش زمان انتظار را فراهم خواهد کرد. ایده اصلی این پتنت حول فناوری جالبی است که سرعت راه‌اندازی بازی‌ها را بهینه‌سازی می‌کند. به‌طور سنتی، گیمرها پیش از آغاز بازی‌ها بایستی تا زمان اتمام کامل دانلود آنها منتظر بمانند. با این‌حال روش جدید سونی، تغییر قابل‌توجهی را در این فرآیند ایجاد می‌کند.

این ایده شامل مقایسه بین مدت زمان لازم برای انجام یک بخش از بازی توسط بازیکن و زمان کلی مورد نیاز برای دانلود کل بازی است. چنان‌چه زمان دانلود بازی طولانی‌تر باشد؛ در این‌صورت فناوری سونی در ابتدا نصب آن قسمت خاص از بازی را در اولویت قرار داده و این موضوع به بازیکنان امکان می‌دهد تا قسمت‌هایی از بازی را تجربه نموده و در عین‌حال به دانلود بقیه بخش‌های آن ادامه دهند.

این پتنت توصیف‌کننده روشی برای سرعت بخشیدن به زمان راه‌اندازی برنامه با استفاده از عناصری است که با نام برش‌های برنامه (application chunks) شناخته می‌شوند. این برش‌ها اساسا بخش‌هایی مجزا از یک بازی هستند. سیستم مورد اشاره، برش‌ها را با اطلاعات زمانی بازی منطبق می‌کند. بدین‌ترتیب مدت زمان لازم برای رسیدن بازیکن به یک بخش خاص یا نقطه عطف در بازی تخمین زده می‌شود.

سیستم به منظور بهینه‌سازی فرآیند دانلود با توجه به اطلاعات برش‌ها و داده‌های شبکه کاربر، مدت زمان لازم برای اتمام دانلود را پیش‌بینی می‌کند. سپس زمان دانلود پیش‌بینی شده با مدت زمان پیش‌تر ثبت شده برای انجام بازی از طریق این برش‌ها مقایسه می‌شود. چنان‌چه زمان دانلود از مدت گیم پلی کمتر باشد؛ در این‌صورت سیستم ابتدا اقدام به نصب آن بخش از بازی خواهد کرد.

هنوز مشخص نیست که سونی چه زمانی این فناوری را در محصولات خود پیاده‌سازی خواهد کرد. با این‌حال چنان‌چه برند ژاپنی نهایتا دست به چنین کاری بزند؛ در این‌صورت نحوه اجرای بازی‌های ویدیویی احتمالا به شکل چشمگیری متحول خواهد شد. این قابلیت به بازیکنان امکان می‌دهد تا سریع‌تر از همیشه به انجام بازی‌های مورد علاقه خود بپردازند. همچنین سونی به شکلی فعالانه سرگرم توسعه فناوری برای بهبود کنترلرهای بازی‌های موبایلی با تمرکز بر دقت و گیم پلی روان‌تر است. همچنین غول ژاپنی به منظور ارتقاء حس غوطه‌ور شدن در بازی مشغول بررسی واکنش‌های واقعی NPC است.

این پتنت‌ها نشان می‌دهند که سونی برای بارگذاری بازی‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن کاملا مصمم است. با وجود تمرکز این شرکت بر مقوله گیمینگ ابری احتمالا طی سالیان آینده شاهد پیشرفت‌های بیش‌تری در این حوزه خواهیم بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH