پوشش محافظ Gorilla Armor در سامسونگ گلکسی S24 اولترا تا چه اندازه مستحکم است؟

شرکت سامسونگ اخیرا از گوشی‌های هوشمند جدید سری گلکسی S24 خود رونمایی کرد. این دستگاه‌ها با چند مورد ارتقاء نسبت به مدل‌های نسل قبلی خود و مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی به بازار عرضه می‌شوند.

شایان به ذکر است که گلکسی S24 اولترا از قاب تیتانیومی با دوام بالاتر بهره گرفته و نخستین گوشی هوشمند مجهز به پوشش محافظGorilla  Armor محسوب می‌شود. به بیان دقیق‌تر کورنینگ با عرضه گوشی سامسونگ گلکسی S24 اولترا از پوشش محافظ جدید خود رونمایی کرد.

سامسونگ و کورنینگ برای مدت بیش از 50 سال شرکای صنعتی یکدیگر به‌شمار می‌روند. بسیاری از برندهای تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در محصولات تولیدی خود از پوشش‌های محافظ گوریلا گلس استفاده می‌کنند.

کورنینگ جدیدترین پوشش محافظ خود را Gorilla Armor نامگذاری کرده و از به‌کارگیری عبارت Glass در نام آن خودداری نموده است. این پوشش به‌عنوان جانشین گوریلا گلس Victus 2 روانه بازار می‌شود. Gorilla Armor بر روی نمایشگر گلکسی S24 اولترا مورد استفاده قرار گرفته است.

به گفته کورنینگ، Gorilla Armor نوع متفاوتی از مواد پوشش‌دهنده صفحه‌نمایش به‌شمار می‌رود. این پوشش از 25 درصد مواد بازیافتی پیش از مصرف تشکیل شده است. سامسونگ ادعا می‌کند که پوشش Gorilla Armor موجود در گلکسی S24 اولترا ترکیبی از دوام و وضوح بصری بالا را ارائه می‌دهد.

همچنین این پوشش با گلس استاندارد معمولی موجود در گوشی‌های هوشمند بسیار متفاوت است. بر اساس محتوای تبلیغات منتشر شده، Gorilla Armor میزان انعکاس نور را تا 75 درصد کاهش می‌دهد. این موضوع بایستی به ارتقاء میزان خوانایی نمایشگر کمک کرده و میزان انعکاس نور در تقریبا تمامی محیط‌ها را به حداقل ممکن می‌رساند.

از جنبه دوام نیز Gorilla Armor در تست‌های آزمایشگاهی کورنینگ نسبت به گلس‌های پوششی آلومینوسیلیکات مقاومت بهتری از خود نشان داد. همچنین کمپانی به منظور نظارت بر خراش‌های کوچک ناشی از ساییدگی‌های روزانه یک تست آزمایشگاهی Scratch Bot جدید را ایجاد نموده است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهند که میزان مقاومت گوریلا آرمور در مقایسه با گلس‌های پیشین تا 4 برابر بیش‌تر است.

سامسونگ گلکسی S24 اولترا به‌دلیل استفاده از فریم تیتانیومی و پوشش محافظ Gorilla Armor از دوام بالایی برخوردار است. با اجرای تست‌های دوام توسط منابع معتبری نظیر JerryRigEverything طی هفته‌های آینده می‌توان میزان صحت و سقم ادعاهای کورنینگ را بررسی کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH