نتایج نخستین بنچمارک سامسونگ گلکسی S24 با 2 تراشه متفاوت منتشر شد

پس از مدت‌ها انتظار بالاخره سامسونگ جزئیات مربوط به تراشه پرچمدار جدید خود را فاش کرد. پیش از این انتظار می‌رفت که تراشه پرچمدار جدید اگزینوس با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام رقابت نزدیکی داشته باشد.

در این میان حتی برخی تست‌های اولیه گیک‌بنچ پیش از عرضه سری گلکسی S24 نیز نشان دادند که تراشه پرچمدار اگزینوس در برخی زمینه‌ها از رقیب اسنپدراگونی خود برتر ظاهر می‌شود. با این‌حال آخرین نتایج به ثبت رسیده نشان می‌دهند که از جنبه عملکرد کلی، تراشه اسنپدراگون کماکان دست برتر را در اختیار دارد.

یک فعال یوتیوبی اهل ویتنام به مقایسه عملکرد دو تراشه در تست بنچمارک AnTuTu پرداخته است. به بیان دقیق‌تر، تست بنچمارک روی گوشی‌های گلکسی S24 با تراشه اگزینوس 2400 و گلکسی S24 اولترا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی اجرا شده است.

یر این اساس گلکسی S24 با تراشه اگزینوس 2400 موفق به کسب امتیاز 1.7 میلیونی شد و گلکسی S24 اولترا با پردازنده اسنپدراگون نیز امتیاز کمی بالاتر معادل با 1.8 میلیون را به خود اختصاص داد. این موضوع بدان معناست که میان عملکرد دو تراشه، اختلاف اندکی در حدود 7 درصد به چشم می‌خورد.

با این‌حال این اعداد و ارقام به احتمال فراوان، کمتر از توانمندی واقعی تراشه‌های مورد اشاره هستند. تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 پیش از این در تست‌های مشابه موفق به کسب امتیاز بیش از 2 میلیون شده بود. چنین پدیده‌ای احتمالا از این واقعیت ناشی می‌شود که تست روی سخت‌افزار پیش‌تولید شده با نرم‌افزار ناپایدار اجرا شده است و احتمالا پتانسیل کامل تراشه‌ها را نمایش نمی‌دهد.

امتیازات سامسونگ گلکسی S24 (سمت راست) و گلکسی S24 اولترا (سمت چپ) در بنچمارک AnTuTu

همچنین فعال یوتیوبی خاطرنشان می‌کند که مدل بزرگ‌تر گلکسی S24 پلاس احتمالا در مقایسه با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 عملکرد بهتری از خود ارائه خواهد داد.

با این‌حال آزمایش اخیر نشان می‌دهد که اگرچه اگزینوس 2400 یک تراشه قدرتمند به‌شمار رفته و تقریبا به اندازه تراشه اسنپدراگون کارآمد است؛ اما این نیمه‌هادی کماکان از رقیب آمریکایی خود عقب‌تر است. بی‌تردید جالب خواهد بود که ببینیم سامسونگ با انتشار به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری در آینده، عملکرد تراشه اگزینوس 2400 را تا چه اندازه بهبود خواهد داد.

همچنین با وجود تراشه Dimensity 9300 اکنون سامسونگ با دو تراشه برتر موجود در بازار اندروید، رقابت سختی خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH