عملکرد تراشه اگزینوس 2400 در زمینه گیمینگ با اسنپدراگون 8 نسل 3 برابری می‌کند

اگرچه تراشه اگزینوس 2400 سامسونگ در تست‌های مصنوعی بنچمارک از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام شکست خورده است؛ اما به‌نظر می‌رسد که این دو تراشه در سناریوهای گیمینگ دنیای واقعی شانه به شانه یکدیگر عمل می‌کنند.

وبسایت NL Tech به منظور بررسی تفاوت‌های احتمالی میان 2 تراشه اقدام به اجرای مجموعه‌ای از بازی‌های محبوب اندرویدی روی گوشی‌های سامسونگ گلکسی S24 اولترا با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 و گلکسی S24 پلاس با تراشه اگزینوس 2400 نموده است.

بر این اساس حداقل می‌توان گفت که نتایج ثبت شده بسیار شگفت‌انگیز به‌نظر می‌رسند. این دو گوشی در بازی‌های Genshin Impact، PUBG Mobile، Mobile Legends و فورتنایت عملکرد مشابهی داشتند. در بازی Genshin Impact هر 2 تراشه موفق به حفظ توان پردازشی حدودا 60 فریم برثانیه‌ای شدند. با فعال‌سازی تنظیمات گرافیکی Smooth در بازی PUBG Mobile هر دو گوشی موفق به نمایش 90 فریم در هر ثانیه شدند. در بازی فورتنایت نیز فریم ریت پایدار حدودا برابر با 90 فریم برثانیه بود و این رقم بعضا در زمان مبارزه به 70 فریم برثانیه کاهش پیدا می‌کرد.

وبسایت NL Tech تنها در دو بازی Call of Duty: Mobile و War Thunder تفاوت قابل‌توجهی را مشاهده کرد. در زمان اجرای بازی Call of Duty: Mobile تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 موفق به حفظ سرعت پردازش 120 فریم برثانیه در کل مدت اجرای بازی شد؛ در حالی‌که این رقم برای تراشه اگزینوس 2400 بنا بر دلایلی به 60 فریم برثانیه محدود شده بود.

از سوی دیگر تراشه اگزینوس 2400 در زمینه اجرای بازی War Thunder از پردازنده پرچمدار کوالکام پیشی گرفت. به بیان دقیق‌تر تراشه اگزینوس موفق به حفظ سرعت حدودا 100 فریم برثانیه شد؛ در حالی‌که فریم ریت تراشه اسنپدراگون بعضا تا 40 فریم برثانیه نیز کاهش پیدا کرد.

بایستی به این نکته مهم توجه داشت که War Thunder یک بازی با قابلیت ردیابی پرتوی (Ray Tracing) است. بنابراین نتایج تست نشان می‌دهند که پردازنده گرافیکی Xclipse 940 موجود در تراشه اگزینوس 2400 در زمینه مدیریت گرافیک‌های مبتنی بر ردیابی پرتوی، عملکرد بهتری از خود ارائه می‌دهد.

البته در این میان بایستی چند نکته مهم را نیز مد نظر قرار داد. نخست اینکه تست‌ها روی دستگاه‌های پیش تولید شده انجام شده‌اند. دوم اینکه تست‌ها بر روی 2 گوشی متفاوت اجرا شده‌اند. به هرحال ظاهرا گلکسی S24 اولترا با وجود استفاده از هیت سینک بزرگ‌تر از سیستم خنک‌کننده بهتری برخوردار است. بنابراین در اینجا عوامل دیگری نیز می‌توانند دخیل باشند. در هر صورت مشاهده تقابل سامسونگ گلکسی S24 پلاس با تراشه اگزینوس و مدل همتای آن با تراشه اسنپدراگون امری جالب توجه خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH