تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام با تمرکز ویژه بر مقوله گیمینگ تولید خواهد شد

عرضه انبوه گوشی‌های هوشمند با تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام از مدت‌ها قبل آغاز شده و در عین‌حال شایعات جدیدی درباره تراشه نسل آینده موسوم به اسنپدراگون 8 نسل 4 نیز در فضای آنلاین منتشر شده است.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی X با شناسه faridofanani96@ اخیرا با انتشار توییتی به تشریح عملکرد تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در زمینه گیمینگ پرداخته است. بر اساس گزارش‌ها ظاهرا این تراشه و به بیان دقیق‌تر نسخه اولیه آن موسوم به نمونه مهندسی، بازی Genshin Impact را برای مدت 45 دقیقه با رزولوشن 1080p به شکلی روان اجرا کرده و موفق به حفظ نرخ پردازش 60 فریم برثانیه‌ای شده است.

بازی Genshin Impact یکی از عناوین سنگین برای گوشی‌های هوشمند به‌شمار می‌رود. بنابراین توانایی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 برای اجرای طولانی‌مدت این بازی امری امیدوارکننده قلمداد می‌شود.

از آنجا که تراشه مورد تست هنوز مراحل توسعه خود را پشت سر می‌گذارد؛ لذا نسخه نهایی احتمالا حتی عملکرد بهتری را از خود ارائه خواهد داد. به عبارت دیگر، ورژن نهایی تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 احتمالا می‌تواند بازی Genshin Impact را با حداکثر سرعت 60 فریم برثانیه و رزولوشن بالاتر اجرا نماید.

همچنین یک گزارش پیش‌تر منتشر شده نشان می‌دهد که امتیاز پردازنده گرافیکی آدرنو 830 تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در تست 3DMark Wild Life Extreme Stress نسبت به تراشه M2 اپل 10 درصد بیش‌تر است. دستیابی به چنین امتیازی چشمگیر به‌نظر می‌رسد؛ خصوصا با توجه به اینکه تراشه M2 برای دستگاه‌های بزرگ‌تر نظیر مک طراحی شده است.

کوالکام تائید کرده که برای تراشه‌های موبایلی سال 2024 خود از جمله اسنپدراگون 8 نسل 4 از هسته‌های پردازشی سفارشی Oryon استفاده خواهد کرد. تراشه Snapdragon X Elite PC این شرکت که از پردازنده مرکزی Oryon استفاده می‌کند؛ عملکرد قابل‌توجهی از خود نشان داده و در نتیجه می‌توان ادعا کرد که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 نیز در مقایسه با مدل نسل قبلی خود جهش عملکردی قابل‌توجهی را تجربه خواهد کرد.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در آینده با رقبایی نظیر تراشه Dimensity 9400 ساخت شرکت مدیاتک رقابت خواهد کرد. بر اساس پیش‌بینی‌ها Dimensity 9400 همانند تراشه Dimensity 9300 مجهز به سه هسته پردازشی کورتکس X5 با کارآیی بسیار بالا و پنج هسته کارآمد کورتکس خواهد بود. بعلاوه مدیاتک برای این تراشه پرچمدار از هسته‌های پردازشی کم‌مصرف استفاده نخواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH