نحوه خاموش کردن سنسور گوشی‌های اندرویدی

در این روزها پیشرفت تکنولوژی بسیار سرعت گرفته است و همه کاربران سعی می‌کنند که با آن همگام شده و از توسعه و پیشرفت فناوری‌ها لذت ببرند. یکی از چیزهایی که به شدت مورد توجه قرار گرفته،‌ دنیای گوشی‌های هوشمند است!

چرا که همه ساله کمپانی‌های کوچک و بزرگ فعال در حوزه دیجیتال، از انواع مختلف گوشی‌های هوشمند رونمایی می‌کنند. بدون شک موبایل‌ها از آخرین فناوری‌ها مجهز شده‌اند تا انجام کارهای مختلف را برای کاربران آسان کنند.

در این راه، حفاظت از حریم خصوصی نیز بسیار تاکید می‌شود تا از اطلاعات کاربران سواستفاده نشود. یکی از این اقدامات خاموش کردن سنسورهای گوشی‌های اندرویدی است. با انجام آن، دیگر آدرس، اطلاعات مربوط به سلامت، تمرینات روزمره ورزشی شما و دیگر اطلاعات‌تان ردیابی نخواهند شد.

اگرچه بسیاری از برنامه‌ها نیز برای بازخوردی بهتر به مکان کاربر و دیگر اطلاعات نیاز پیدا می‌کنند، در نتیجه، راه‌حل مناسب چیست؟ خاموش بودن سنسورها کار درستی است؟ بنابراین اگر به حریم خصوصی خود اهمیت می‌دهید بهتر است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا به آسانی تمامی سنسورهای گوشی اندرویدی خود را خاموش کنید.

خاموش کردن سنسورهای گوشی اندرویدی

خیلی از افراد فکر می‌کنند که با خاموش کردن سنسورهای گوشی، دیگر نمی‌توانند از آن استفاده کنند. ولی باید بگوییم که اصلا اینطور نیست و شما می‌توانید حتی پس از خاموش کردن این سنسورها از قابلیت‌هایی نظیر وای‌فای، بلوتوث، برقراری تماس، ارسال پیامک و غیره استفاده کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: آموزش حذف برنامه از پیش نصب شده در اندروید

این مطلب را نیز بخوانید: آموزش انتقال برنامه‌ها از گوشی قدیمی به گوشی جدید اندرویدی

البته ممکن است در برخی از برنامه‌های خاص با مشکلاتی مواجه شوید. اما این برنامه‌ها کدامند و در اصل با خاموش کردن کدام سنسورها با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم شد؟ بیایید در ادامه به سراغ بررسی این حسگرها برویم و دلایل خاموش کردن هر کدام را نیز برای شما شرح دهیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کاربرد سنسورها در دستگاه اندرویدی

همه گوشی‌های اندرویدی دارای حسگرهایی هستند که به عملکرد صحیح برنامه‌ها و ویژگی‌های دستگاه کمک می‌کنند. این سنسورها انواع مختلفی دارند و هر کدام کارایی خاصی خواهند داشت. از شتاب سنج گرفته تا حسگر مجاورت همگی در گوشی‌ها حضور دارند تا تجربه لذت‌بخش‌تری را در اختیار کاربران قرار دهند.

هنگامی که برنامه مورد نظر را باز می‌کنید حسگرهای مربوط به آن برنامه با استفاده از تجزیه و تحلیل اطلاعات داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کنند تا نتایج مورد نیاز بسیار دقیق‌تر باشند. با این حال، اگر می‌خواهید بدون ردیابی هیچ اطلاعاتی از گوشی اندرویدی خود استفاده کنید باید بگوییم که این کار امکان‌پذیر است چرا که شما می‌توانید سنسورها را خاموش کنید.

البته همچنان می‌توانید از عملکردهای اصلی تلفن همراه خود لذت ببرید بدون اینکه با هیچ مشکلی روبرو شوید. بهتر است قبل از انجام این کار نحوه خاموش کردن سنسورهای دستگاه را یاد بگیرید و بدانید که پس از خاموش کردن آن چه اتفاقی می‌افتد.

مزایا و معایب خاموش کردن سنسورهای گوشی اندرویدی

معمولا پس از خاموش کردن حسگرهای مجاورت هر اپلیکیشنی که از این سنسورها استفاده می‌کنند ممکن است دیگر به درستی کار نکنند و یا از کار بیفتند. همچنین ویژگی‌هایی مانند ردیابی سلامت، مسیرها، ضبط صدا و غیره نیز دیگر به خوبی کار نخواهند کرد.

حتی بسیاری از کاربران نیز گزارش کردند که با خاموش کردن حسگر مجاورت صفحه گوشی روشن می‌ماند یا در هنگام تماس عملکرد خوبی ندارد و مشکلات زیادی اعم از تخلیه زودهنگام باتری گوشی رخ می‌دهد.

برخی از سنسورها ممکن است تحت شرایط خاصی کار کنند. برای مثال، شما تنها می‌توانید در هنگام برقراری تماس از میکروفون استفاده کنید بنابراین روشن بودن سنسور میکروفون در هنگام استفاده از برنامه دوربین هیچ کاربردی نخواهد داشت.

همچنین هر زمان که بخواهید می‌توانید حسگرهای دستگاه خود را دوباره فعال کنید. پس از خاموش کردن حسگر دستگاه با پیامی مبنی بر خاموش شدن سنسورها روبرو خواهید شد که چیز عجیبی هم نیست. حالا که همه چیز را درباره سنسورهای دستگاه اندرویدی و نقش آنها در دستگاه می‌دانیم این سوال پیش می‌آید که چگونه باید آنها را غیر فعال کنیم؟

ما در ادامه به سراغ پاسخ این پرسش رفتیم و می‌خواهیم به شما نشان دهیم که چگونه باید سنسورها را خاموش کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

نحوه غیرفعال کردن سنسورهای گوشی اندرویدی

استفاده از منوی تنظیمات اندروید

برای غیرفعال کردن سنسورها در گوشی اندرویدی در ابتدا باید به تنظیمات بروید و کمی به پایین اسکرول کنید.

سپس روی About phone بزنید. حالا باید پنج یا هفت بار به سرعت روی Build number بزنید. پس از مشاهده علامت developer options، به عقب برگردید و در منوی تنظیمات اصلی بمانید.

در اینجا روی System ضربه بزنید.

سپس Developer options را انتخاب کنید.

به پایین اسکرول کنید و روی «Quick settings developer tiles» ضربه بزنید.

در اینجا دکمه Sensors off را روشن کنید.

اکنون، با انگشتان خود بالای صفحه را به پایین بکشید تا کنترل سنتر را ببینید. سپس روی Sensors off ضربه بزنید.

غیرفعال کردن سنسور در گوشی‌های سامسونگ

به تنظیمات بروید و روی About phone بزنید.

سپس Software information را انتخاب کنید.

در اینجا پنج یا هفت بار پشت سر هم روی Build number بزنید. پس از آن، باید رمز عبور دستگاه خود را وارد کنید تا پروسه تکمیل شود. پس از مشاهده گزینه توسعه‌دهنده، به عقب برگردید.

حالا در پایین About phone، گزینه Developer options  وجود دارد، روی آن بزنید.

سپس بر روی Quick settings developer tiles ضربه بزنید.

در نهایت دکمه Sensors Off را روشن کنید. حالا مانند مرحله بالا، با انگشتان خود بالای صفحه را به پایین بکشانید تا کنترل سنتر ظاهر شود. در نهایت روی Sensors Off در کنترل سنتر بزنید.

اگر این گزینه فعال است، دوباره روی Sensors Off بزنید تا آن را خاموش کنید.

غیرفعال کردن سنسورها در دستگاه‌های شیائومی

قبل از اینکه به سراغ غیرفعال کردن سنسورها در دستگاه شیائومی برویم، باید بدانید که برخی از دستگاه‌های دارای MIUI 12 یا بالاتر ممکن است به این آپشن مجهز نشده باشند.

برای شروع این کار در ابتدا به منوی تنظیمات در دستگاه شیائومی خود بروید.

سپس روی About phone بزنید.

با وارد شدن به این قسمت، پنج تا هفت بار روی MIUI version بزنید تا گزینه‌های توسعه دهنده را ببینید.

به عقب بازگردید و به پایین اسکرول کنید تا Additional settings را ببینید.

روی Developer options ضربه بزنید.

در نهایت Quick settings developer tiles را انتخاب کنید. حالا می‌توانید با استفاده از بخش کنترل سنتر، روی این گزینه بزنید و تمام سنسورها را در گوشی شیائومی خود غیرفعال کنید.

جمع‌بندی

با پیشرفت تکنولوژی و توسعه دنیای هوشمند، محافظت از اطلاعات شخصی امری ضروری است و می‌تواند از سواستفاده جلوگیری کند. یکی از این کارها غیرفعال کردن سنسورهای اندروید است. البته غیرفعال کردن سنسورها می‌تواند عملکردهای خاص را در برخی از برنامه‌ها مختل کند.

این امر می‌تواند باعث شود که برخی از برنامه‌ها به درستی کار نکنند. جالب است بدانید که با خاموش کردن سنسورها باتری گوشی دیرتر تمام می‌شود. گاهی نیز امکان دارد که برعکس این امر رخ دهد. یعنی با خاموش کردن سنسورهایی مانند حسگر مجاورت در اندروید، صفحه نمایش حتی در هنگام تماس نیز روشن بماند.

این کار منجر به تخلیه زودهنگام انرژی می‌شود. با خاموش کردن سنسورها، می‌توانید در حفظ اطلاعات مهم خود مانند آدرس، اطلاعات مربوط به سلامت و غیره بکوشید. بنابراین، امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا نحوه غیرفعال کردن سنسورها در دستگاه اندرویدی خود را یاد بگیرید.

همچنین اگر در این زمینه سوالی دارید یا همچنان موضوعی را متوجه نشده‌اید، سوال خود را از کارشناسان سایت ما بپرسید. آیا خاموش کردن سنسورها در اندروید برایتان مفید بود؟ لطفا نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH