سامسونگ گلکسی A55 با فناوری شارژ 25 واتی عرضه خواهد شد

در گذشته شرکت سامسونگ هر ساله ابتدا گوشی‌های جدید سری گلکسی A خود را عرضه می‌کرد و سپس به سراغ معرفی پرچمداران جدید سری گلکسی S می‌رفت. با این‌حال برند کره‌ای طی چند سال گذشته، رویکردی معکوس را در پیش گرفته است.

سامسونگ پیش‌تر گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S24 خود را عرضه کرده و احتمالا به‌زودی از مدل‌های میان‌رده سال 2024 خود با اسامی گلکسی A35 و گلکسی A55 رونمایی خواهد کرد. طراحی گلکسی A55 چند ماه قبل فاش شد و اکنون جزئیات مربوط به سرعت شارژ و ورژن بلوتوث این گوشی هوشمند منتشر شده است.

این گوشی هوشمند اخیرا موفق به دریافت گواهینامه‌های Bluetooth SIG و TUV Rheinland شده است. تائیدیه‌های مذکور نشان‌دهنده نسخه بلوتوث گوشی و قابلیت‌های شارژ سریع آن هستند. با توجه به گواهینامه بلوتوث گوشی و اطلاعات منتشر شده توسط پایگاه داده Bluetooth SIG، گلکسی A55 با حداقل 3 شماره مدل مختلف شامل SM-A556E، SM-A556B و SM-A556E_DS به بازار عرضه خواهد شد.

دستگاه با شناسه SM-A556B احتمالا در بازار اروپا عرضه شده و مدل‌های دیگر احتمالا در کشورهای آسیایی قابل دسترس خواهند بود. این گوشی هوشمند مجهز به اتصال بلوتوث 5.3 خواهد بود؛ مشخصه‌ای که در گوشی سال گذشته یعنی گلکسی A54 نیز به چشم می‌خورد.

همچنین گلکسی A55 به‌همراه یک باتری با قابلیت پشتیبانی از ولتاژ 9 ولت و شدت جریان 2.55 آمپر در پایگاه داده TUV Rheinland رویت شده است. این اعداد و ارقام نشان می‌دهند که گوشی میان‌رده آینده سامسونگ از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی خواهد کرد. سرعت شارژ این گوشی حدودا 2 ماه قبل در گواهینامه 3C نیز مورد اشاره قرار گرفته بود. بنابراین به‌نظر می‌رسد که سامسونگ برای پیاده‌سازی فناوری شارژ سریع‌تر در دستگاه‌های میان‌رده خود هنوز آمادگی ندارد. در این میان حتی مدل پایه گلکسی S24 نیز با شارژ سریع 25 واتی به بازار عرضه می‌شود.

پیش از این برخی مشخصات و امکانات احتمالی سامسونگ گلکسی A55 در فضای مجازی فاش شده است. ظاهرا این گوشی هوشمند مجهز به یک نمایشگر 6.5 اینچی داینامیک آمولد 2X با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتزی خواهد بود.

این گوشی هوشمند به‌جای استفاده از دوربین جلویی 10 مگاپیکسلی ارتقایافته موجود در گلکسی S23 FE از یک سنسور سلفی 32 مگاپیکسلی بهره خواهد برد. پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه روی پنل پشتی دستگاه احتمالا از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و ماژول ماکرو 5 مگاپیکسلی تشکیل خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد که این گوشی برای نخستین بار در تاریخ عرضه سری گلکسی A از فریم فلزی بهره خواهد برد. بعلاوه تصاویر لو رفته از گوشی به استفاده از طراحی Key Island برای ناحیه اطراف دکمه پاور و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا اشاره دارند.

تراشه اگزینوس 1480 موجود در این گوشی از پردازنده گرافیکی Xclipse 540 مبتنی بر معماری RDNA2 شرکت AMD استفاده می‌کند. حافظه رم 8 گیگابایتی، 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی، درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی، باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر، گواهینامه حفاظتی IP67 و اسپیکرهای استریو سایر ویژگی‌های احتمالی این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH