هوش مصنوعی مولد به برنامه گوگل مپس اضافه می‌شود

تلاش‌های گوگل در زمینه هوش مصنوعی مولد این‌بار در سرویس گوگل مپس نمایان خواهند شد. این برنامه هم‌اکنون به هوش مصنوعی مجهز شده است؛ اما در عین‌حال بایستی به یک نکته مهم نیز توجه داشت: ویژگی‌های جدید فعلا تنها برای انتخاب راهنمایان محلی (Local Guides) در ایالات‌متحده قابل دسترس هستند.

بدین‌ترتیب کاربران خوش‌شانس گوگل مپس هم‌اکنون می‌توانند از هوش مصنوعی مولد در این برنامه برای کمک به کشف مکان‌ها و پاسخگویی به کلیه نیازهای خاص خود استفاده کنند. به این منظور کافیست کاربر، نام مکانی که به‌دنبال یافتن آن است را با زبان عادی بیان نماید. در ادامه مدل‌های زبانی بزرگ گوگل با هدف پاسخگویی به سوال کاربر به تجزیه و تحلیل پایگاه داده‌های مکانی مپس می‌پردازند.

به گفته گوگل، بینش‌ها و بازخوردهای ارزشمند راهنمایان محلی به شکل‌دهی این ویژگی پیش از عرضه گسترده‌تر آن کمک می‌کند. بنابراین در حال حاضر می‌توان این ویژگی را به‌عنوان یک بسته بتا قلمداد کرد.

گوگل در پست معرفی رسمی خود با ذکر یک مثال، نحوه استفاده از ویژگی جدید را تشریح می‌کند. به گفته غول جستجوگر چنان‌چه کاربر عبارت “مکان‌هایی با حال و هوای قدیمی در سانفرانسیسکو” را به زبان بیاورد؛ در این‌صورت مپس اطلاعاتی غنی در رابطه با مشاغل و مکان‌های اطراف را در اختیار وی قرار داده و در عین‌حال کاربر به مجموعه‌ای از عکس‌ها، رتبه‌بندی‌ها و نظرات انجمن مپس نیز دسترسی پیدا خواهد کرد.

نتایج همراه با چرخ فلک‌های عکس‌دار و خلاصه نظرات در دسته‌بندی‌هایی سازماندهی شده و نشان می‌دهند که چرا مکان درخواستی از سوی کاربر احتمالا برای وی جذابیت خواهد داشت. کاربر پس از طرح یک سوال و بدون نیاز به تکرار مجدد آن می‌تواند گفتگو را با طرح یک پرسش دیگر ادامه دهد.

بنابراین کاربر مستقیما می‌تواند به‌دنبال یافتن مکانی برای صرف ناهار برود. در این مثال، کاربر از موقعیت مکان‌هایی مطلع خواهد شد که با فضاهای پیش‌تر مراجعه شده توسط وی مطابقت دارند.

البته کاربر می‌تواند تمامی مکان‌های پیشنهاد شده از این طریق را ذخیره نموده یا آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارد.

به گفته گوگل، کاربران برای طرح پرسش‌های خود با هیچ‌گونه محدودیتی مواجه نیستند. بنابراین ویژگی جدید پس از تکامل و بلوغ عملکرد به‌صورت بالقوه می‌تواند به یک قابلیت بسیار مفید تبدیل شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH