ال‌جی دیسپلی از نسل جدید پنل‌های اولد خود با روشنایی خیره‌کننده‌ رونمایی کرد

ال‌جی دیسپلی یکی از دو تامین‌کننده بزرگ نمایشگر در جهان به‌شمار می‌رود. این شرکت در جریان برگزاری یک نشست غیرعلنی در حاشیه رویداد CES 2024 در ماه ژانویه از برنامه‌های خود برای معرفی پنل‌های اولد جدید خبر داد. اکنون جزئیات مربوط به این پنل‌ها فاش شده است.

بر اساس گزارش نشریه IT Home، شرکت‌های ال‌جی دیسپلی و سامسونگ دیسپلی به‌ترتیب از پنل‌های اولد G4 و S95D رونمایی کردند. اگرچه هر دو پنل می‌توانند به حداکثر روشنایی 3000 شمع بر مترمربع دست پیدا کنند؛ اما قادر به حفظ این سطح از روشنایی در کل پنل نیستند.

به‌عنوان مثال روشنایی پنل MLA-OLED ال‌جی هنگام نمایش تصاویر سفید خالص به 250 شمع بر مترمربع کاهش پیدا می‌کند. از سوی دیگر جدیدترین فناوری QD-OLED سامسونگ نیز در شرایط مشابه می‌تواند به روشنایی 300 شمع بر مترمربع برسد.

همچنین ال‌جی دیسپلی نسل جدید پنل MLA-OLED خود را به معرض نمایش گذاشت. بر اساس اعلام موسسه Display Supply Chain Consultants (DSCC) حداکثر روشنایی این پنل حتی از پنل‌های نمایشگر پیش‌تر عرضه شده توسط ال‌جی دیسپلی نیز بیش‌تر است. حداکثر میزان روشنایی در نمونه اولیه این پنل به 3700 شمع بر مترمربع می‌رسد.

این موضوع به معنای افزایش 23 درصدی حداکثر میزان روشنایی پنل بوده و در نتیجه محصول نهایی احتمالا از حداکثر روشنایی نزدیک‌تر به 4000 شمع بر مترمربع برخوردار خواهد بود.

با توجه به گزارش‌ها، نسل جدید پنل‌های MLA-OLED در سال 2025 به بازار عرضه خواهند شد. در نتیجه ال‌جی دیسپلی ضمن برگزاری نمایشگاه CES 2025 در ماه ژانویه سال آینده از این پنل رونمایی خواهد کرد.

بعلاوه ال‌جی الکترونیکس به‌دنبال عرضه یک پنل شفاف 77 اینچی از نوع Signature OLED T در اواخر سال 2024 است.

1 در مورد “ال‌جی دیسپلی از نسل جدید پنل‌های اولد خود با روشنایی خیره‌کننده‌ رونمایی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH