گوشی ناتینگ فون 2a با تراشه سفارشی Dimensity 7200 Pro عرضه خواهد شد

بر اساس آخرین گزارش‌های مخابره شده، ناتینگ فون 2a از تراشه سفارشی Dimensity 7200 Pro که با همکاری شرکت مدیاتک تولید می‌شود؛ استفاده خواهد کرد.

ناتینگ ادعا می‌کند که استفاده از تراشه جدید موجب بهبود 18 درصدی عملکرد نسبت به ناتینگ فون 1 و تراشه اسنپدراگون 778G پلاس موجود در آن خواهد شد. در عین‌حال میزان مصرف انرژی توسط نیمه‌هادی جدید 16 درصد کاهش خواهد یافت.

این تراشه بر پایه دومین نسل فرآیند 4 نانومتری TSMC تولید شده و انتخاب آن به‌جای تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام مانند 782G و 7s نسل 2 که پیش‌تر برای ناتینگ فون 2a در نظر گرفته شده بودند؛ تصمیمی کلیدی از جانب ناتینگ قلمداد می‌شود.

تراشه Dimensity 7200 Pro مجهز به پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای شامل دو هسته ARM Cortex-A715 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و شش هسته ARM Cortex-A510 خواهد بود. فهرست امتیازات این تراشه در بنچمارک AnTuTu پیش‌تر فاش شده و دستگاه مورد اشاره موفق به کسب امتیاز 738164 شده است.

ناتینگ در تبلیغات خود به استفاده از ویژگی جدید بهینه‌سازی Smart Clean برای افزایش سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات اشاره نموده است. بعلاوه این شرکت مدعی شده که یکپارچگی بهبودیافته میان تراشه و نرم‌افزار Nothing OS موجب کاهش میزان مصرف انرژی توسط قطعاتی نظیر نمایشگر و مودم خواهد شد.

به گفته کمپانی سازنده، بهینه‌سازی‌های انجام شده روی تراشه Dimensity 7200 Pro موجب بهبود سرعت انتقال داده میان ناتینگ فون 2a و کامپیوترهای شخصی ویندوزی خواهد شد. ناتینگ فون 2a در روز 5 مارس (15 اسفند ماه) معرفی می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH