هواوی پرفروش‌ترین برند سازنده گوشی‌های تاشو در چین طی سال 2023 شد

بر اساس گزارش موسسه تحقیقاتی IDC، بازار گوشی‌های تاشو چین در سال 2023 رشد 114.5 درصدی را تجربه کرد. تعداد محموله‌های نقل و انتقال یافته طی این دوره زمانی برابر با 7.007 میلیون دستگاه بوده است. این رقم در مقایسه با تعداد تبلت‌های فروخته شده در بازار هندوستان بیش‌تر است.

میزان نقل و انتقال گوشی‌های تاشو در 3 ماهه چهارم 2023 به تنهایی برابر با 2.771 میلیون دستگاه بوده است. محصولات جدید هواوی، اوپو و آنر به این رشد کمک کردند. از زمان عرضه اولین دستگاه تاشو در سال 2019 و  طی مدت 4 سال گذشته، بازار گوشی‌های تاشو چین رشد بیش از 100 درصدی را تجربه نموده است.

از آنجا که این مجموعه هم‌اکنون به بلوغ بیش‌تری رسیده است؛ لذا پیش‌بینی می‌شود که فروش گوشی‌های تاشو طی سالیان آینده بیش از پیش افزایش پیدا کند. سهم دستگاه‌های تاشو با قیمت بیش از 1000 دلار از 81 درصد به 66.5 درصد کاهش یافت. این پدیده از افزایش تنوع در طیف دستگاه‌های تاشو مقرون‌به‌صرفه با قیمت‌گذاری 400 تا 600 دلاری ناشی شده است.

با این‌حال مصرف‌کنندگان چینی، دستگاه‌های تاشو افقی با طراحی کتابی‌شکل را نسبت به مدل‌های تاشو عمودی با الگوی صدفی‌شکل و قیمت ارزان‌تر ترجیح می‌دهند. میزان استفاده از این دستگاه‌ها در میان افراد تاجر و ثروتمند زیاد بود. برای چنین مشتریان متمولی، قیمت فاکتور مهمی قلمداد نمی‌شود؛ بنابراین آنها برای دستیابی به حداکثر ویژگی‌های قابل ارائه در دستگاه‌های تاشو به سراغ مدل‌های افقی رفتند.

در میان برندهای مختلف، هواوی با کسب سهم 37.4 درصدی در بازار پیشتاز است. میزان تقاضا برای گوشی هواوی میت X5 نسبت به عرضه آن کماکان بیش‌تر است. برترین بازیگر در عرصه جهانی یعنی سامسونگ با کسب سهم 11 درصدی در جایگاه چهارم قرار دارد. برندهای اوپو، آنر و ویوو با کسب سهم 18.3، 17.7 و 9.7 درصدی به‌ترتیب رتبه‌های دوم، سوم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

اوپو فایند N3 فلیپ عنوان محبوب‌ترین گوشی تاشو صدفی‌شکل را کسب کرد. نهایتا شیائومی با کسب سهم 4.6 درصدی در رتبه ششم جای گرفت و لنوو نیز با سهم 1.7 درصدی جایگاه هفتم را به خود اختصاص داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH