گوشی تاشو هواوی Pocket 2 با دوربین‌های خارجی چهارگانه معرفی شد

روز گذشته شرکت هواوی از گوشی تاشو جدید خود با نام Pocket 2 رونمایی کرد. این دستگاه شاهد پیشرفت‌هایی همه‌جانبه بوده و نخستین محصول تاشو هواوی با لولای قطره‌ای شکل بدون فاصله محسوب می‌شود. همچنین هواوی Pocket 2 اولین گوشی تاشو جهان با 4 دوربین در قسمت خارجی خود قلمداد می‌شود.

هواوی در قسمت داخلی گوشی از یک نمایشگر تاشو 6.94 اینچی LTPO OLED بهره گرفته است. نمایشگر خارجی 1.15 اینچی با طراحی دایروی‌شکل در کنار ماژول جزیره‌ای دوربین قرار گرفته و این دو ماژول در کنار یکدیگر از طراحی دایروی‌شکل دوگانه و متقارن برخوردار هستند. نمایشگر بزرگ دارای رزولوشن فول اچ‌دی پلاس بوده و نمایشگر دایروی‌شکل از رزولوشن 340×340 پیکسلی استفاده می‌کند.

هواوی در خصوص نوع تراشه به‌کارگیری شده در Pocket 2 هیچ توضیحی ارائه نداده است؛ اما می‌توان حدس زد که این گوشی از تراشه کایرین 9000S بهره می‌گیرد. بعلاوه هواوی Pocket 2 با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی روانه بازار می‌شود.

نسخه ویژه‌ای از این گوشی با نام Pocket 2 Art دارای ظاهری شیک‌تر بوده و با 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

دوربین اصلی روی پنل پشتی هواوی Pocket 2 از یک سنسور 50 مگاپیکسلی با قابلیت OIS و لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.6 استفاده می‌کند. دوربین فوق‌عریض دارای سنسور 12 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.2 است؛ در حالی‌که دوربین تله‌فوتو 8 مگاپیکسلی از لنزی با بزرگنمایی 3 برابری، گشودگی دیافراگم f/2.4 و قابلیت OIS بهره می‌گیرد. ماژول چهارم در واقع یک سنسور ماوراء بنفش 2 مگاپیکسلی است.

به گفته هواوی، دوربین فراطیفی قادر به تشخیص شدت اشعه ماوراء بنفش بوده و در صورت لزوم، استفاده از کرم ضدآفتاب را به کاربران پیشنهاد می‌دهد. بعلاوه این دوربین قادر به تشخیص لکه‌های عمیق روی خورشید خواهد بود. این گوشی از قابلیت پیام‌رسانی ماهواره‌ای دو طرفه در بستر سیستم ناوبری ماهواره‌ای چینی موسوم به Beidou پشتیبانی می‌کند.

هواوی Pocket 2 مجهز به یک باتری 4520 میلی‌آمپرساعتی است. ظرفیت این باتری در مقایسه با نمونه‌های مورد استفاده در کلیه دستگاه‌های تاشو پیشین کمپانی بیش‌تر است. بعلاوه برای نخستین بار از فناوری شارژ بی‌سیم 40 واتی نیز پشتیبانی می‌شود. توان شارژ سیمی نیز معادل 66 وات است.

یک گوشی با ساختار نسبتا کوچک خود به سرعت گرم می‌شود؛ بنابراین هواوی در قسمت بالایی دستگاه از یک محفظه بخار بهره گرفته است. همچنین به منظور بهبود سطح هدایت حرارتی از چندین لایه گرافیتی استفاده شده است.

این گوشی تاشو به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل HarmonyOS 4 روانه بازار می‌شود. رابط کاربری مورد استفاده، سفارشی‌سازی نمایشگر خارجی را تا حد زیادی تسهیل می‌کند. این نمایشگر قادر به نمایش ساعت، تصویر زمینه، فایل GIF از یک حیوان خانگی متحرک و زیبا یا حتی یک آواتار خواهد بود. امکانات این نمایشگر عملا بی‌پایان هستند.

البته نمایشگر ثانویه برای نمایش اعلان‌ها و ثبت تصاویر سلفی با استفاده از دوربین اصلی نیز به‌کار گرفته می‌شود. از آنجا که این گوشی ابتدا در بازار چین عرضه می‌شود؛ لذا نمایشگر کوچک آن قادر به نمایش کد QR برای انجام پرداخت‌های هوشمند است.

فروش اولیه هواوی Pocket 2 از روز 22 فوریه (3 اسفند ماه) در فروشگاه آنلاین اختصاصی هواوی موسوم به Vmall.com آغاز شده است. این گوشی هوشمند با 4 مدل رنگی مختلف شامل خاکستری تیتانیومی (Tahitian Gray)، سفید (Rococo White)، بنفش (Purple) و مشکی (Black) به بازار عرضه می‌شود. مدل Art نیز از رنگ‌آمیزی Dream Blue بهره گرفته و 10999 یوان (بیش از 1500 دلار) قیمت دارد.

مدل‌های ارزان‌قیمت‌‌تر با 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی نیز به‌ترتیب 7499 یوان (1040 دلار) و 7999 یوان (1110 دلار) قیمت‌گذاری شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH