آیپد پرو 2024 اپل احتمالا با طراحی باریک‌تر از نسل قبل عرضه خواهد شد

بر اساس شایعات شرکت اپل در ماه آینده از مدل‌های به‌روزرسانی شده تبلت آیپد پرو خود رونمایی خواهد کرد. استفاده از نمایشگر اولد در هر دو مدل 11 و 13 اینچی مهم‌ترین تغییر احتمالی در تبلت‌های جدید اپل به‌شمار می‌رود.

در صورت صحت این شایعات، اپل برای نخستین بار از فناوری اولد در آیپدهای خود استفاده خواهد کرد. استفاده از نمایشگر اولد چندین مزیت مختلف را به‌همراه خواهد داشت. پنل‌های اولد در مقایسه با نمایشگرهای LCD یا مینی LED دارای طراحی باریک‌تری بوده و در نتیجه استفاده از آنها امکان تولید دستگاه‌هایی با ضخامت کمتر را فراهم می‌کند.

تصاویر CAD شماتیک اخیرا لو رفته به ابعاد احتمالی تبلت‌های آینده اپل اشاره داشته و کاهش ضخامت این دستگاه‌ها را تائید می‌کنند. به‌نظر می‌رسد که طراحی این تبلت‌ها مشابه با مدل‌های پیشین آنها خواهد بود. ماژول دوربین پشتی در گوشه بالایی سمت چپ قرار گرفته و اسپیکرها به‌همراه پورت USB-C در لبه پایینی بدنه تبلت‌ها تعبیه شده‌اند.

با این‌حال آخرین ابعاد شایعه شده برای مدل‌های جدید 11 و 13 اینچی آیپد پرو نشان‌دهنده تبلت‌هایی باریک‌تر از مدل‌های قبلی هستند. مدل فعلی آیپد پرو 11 اینچی از ابعاد 247.6×178.5×5.9 میلی‌متری برخوردار است. مدل آینده آیپد پرو 11 اینچی احتمالا از ابعاد 249.7×177.5×5.1 میلی‌متری برخوردار خواهد بود.

ابعاد مدل 12.9 اینچی فعلی آیپد پرو معادل با 280.6×214.9×6.4 میلی‌متر است؛ در حالی‌که این ابعاد برای مدل 13 اینچی آینده احتمالا به 281.5×215.5×5 میلی‌متر خواهد رسید.

رندرهای CAD مدل‌های 11 اینچی (سمت راست) و 13 اینچی (سمت چپ) آیپد پرو 2024

یکی از تفاوت‌های قابل توجه میان مدل‌های 11 و 13 اینچی آیپد پرو به ضخامت آنها مربوط می‌شود. بر اساس گزارش‌ها، ضخامت مدل 13 اینچی 1.4 میلی‌متر کاهش یافته و از 6.4 به 5 میلی‌متر خواهد رسید. از سوی دیگر مدل 11 اینچی نیز 0.8 میلی‌متر باریک‌تر شده و ضخامت آن از 5.9 به 5.1 میلی‌متر کاهش خواهد یافت.

این کاهش ضخامت احتمالا مدیون به‌کارگیری پنل‌های اولد است؛ چرا که فناوری اولد در مقایسه با پنل‌های LCD به تعداد لایه‌های کمتری احتیاج دارد. بعلاوه آیپد پرو 2024 اپل از نظر مشخصات داخلی نیز پیشرفت‌هایی را تجربه خواهد کرد. این تبلت‌ها به‌جای استفاده از تراشه 5 نانومتری Apple M2 از نمونه 3 نانومتری پیشرفته‌تر M3 بهره خواهند برد.

بعلاوه در خصوص اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از شارژ MagSafe نیز گمانه‌زنی‌هایی مطرح شده است. بعلاوه تبلت‌های آینده احتمالا به‌همراه یک صفحه‌کلید جادویی به‌روزرسانی شده و قلم جدید Apple Pencil روانه بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH