اپل از قدرتمندترین مدل مک‌بوک ایر تاریخ خود با تراشه M3 رونمایی کرد

روز گذشته شرکت اپل از جدیدترین مدل مک‌بوک ایر خود رونمایی کرد. این محصول از همان طراحی مدل نسل قبلی بهره گرفته و با نمایشگرهای 13 و 15 اینچی به بازار عرضه می‌شود. با این‌حال مدل جدید از تراشه قدرتمندتر Apple M3 استفاده می‌کند.

مک‌بوک ایر M3 از قابلیت اتصال 2 نمایشگر پشتیبانی می‌کند؛ اما این قابلیت تنها زمانی در دسترس خواهد بود که لپ‌تاپ در وضعیت بسته قرار داشته باشد. بنابراین با قرارگیری لپ‌تاپ در وضعیت باز شده (هنگامی‌که نمایشگر خود لپ‌تاپ فعال است)؛ اتصال دستگاه به تنها یک نمایشگر خارجی امکان‌پذیر خواهد بود. در هر صورت نمایشگرها یکسان بوده و از فناوری Liquid Retina با حداکثر روشنایی 500 شمع بر مترمربع استفاده می‌کنند.

برترین پیکره‌بندی تراشه M3 شامل CPU با 8 هسته‌ پردازشی و پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای است. همچنین واحد شتاب‌دهنده مخصوص امور مرتبط با هوش مصنوعی نیز دارای طراحی 16 هسته‌ای است. اپل ادعا کرده که مک‌بوک ایر جدید بهترین لپ‌تاپ مصرفی جهان در زمینه هوش مصنوعی قلمداد می‌شود.

غول کوپرتینویی مدعی شده که مک‌بوک ایر M3 در مقایسه با مدل مجهز به تراشه M1 تقریبا 60 درصد قوی‌تر بوده و نسبت به مک‌بوک رده بالا مجهز به پردازنده اینتل نیز 13 برابر قدرتمندتر است. ظرفیت حافظه یکپارچه بین 8 تا 24 گیگابایت و ظرفیت حافظه SSD نیز بین 256 گیگابایت تا 1 ترابایت متغیر خواهد بود.

پشتیبانی از وای‌فای 6E یکی دیگر از نوآوری‌های مک‌بوک ایر M3 به‌شمار می‌رود. این ویژگی احتمالا موجب افزایش دو برابری سرعت انتقال داده در مقایسه با نسل قبل می‌شود. همچنین مک‌بوک ایر جدید مجهز به 3 عدد میکروفون ارتقایافته، دوربین فیس تایم با رزولوشن 1080p، قابلیت پشتیبانی از ویژگی صدای فضایی و استاندارد دالبی اتموس است.

مک‌بوک ایر M3 با 4 مدل رنگی مختلف روانه بازار شده و مدل‌های 13 و 15 اینچی آن به‌ترتیب با قیمت‌گذاری پایه 1100 و 1300 دلاری در دسترس خریداران قرار می‌گیرند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH