انویدیا برای نخستین بار به سومین کمپانی ارزشمند در جهان تبدیل شد

کمپانی انویدیا اخیرا به لحاظ ارزش بازار از کمپانی Saudi Aramco پیشی گرفت و پس از شرکت‌های اپل و مایکروسافت به سومین شرکت ارزشمند سهامی عام در جهان تبدیل شد.

تحلیل‌گران موسسه Citi طی هفته گذشته اعلام کردند که قیمت سهام صنایع نیمه‌هادی کماکان به روند رشد سریع خود ادامه داده و بخش چشمگیری از این بازار کماکان در سیطره شرکت انویدیا باقی خواهد ماند.

در عین‌حال یکی از تحلیل‌گران موسسه Tigress Financial Partners طی یادداشت اخیر خود، قیمت هدف برای سهام انویدیا را به 985 دلار افزایش داد و در عین‌حال رتبه خرید سهام را نیز حفظ کرد.

به گفته موسسه تحقیقاتی Citi، انویدیا با شتابی پیوسته به مسیر خود ادامه داده و کماکان به‌عنوان نقطه عطف به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی در تمامی صنایع و کسب‌وکارها نقش‌آفرینی خواهد کرد. این پدیده موجب رشد قابل توجه درآمد کمپانی، افزایش جریان نقدینگی و رشد مضاعف ارزش سهام نزد سرمایه‌گذاران خواهد شد.

موسسه Citi با صدور بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: “موقعیت پیشرو انویدیا در زمینه پردازش بصری، شتاب‌دهی هوش مصنوعی و قابلیت‌های یادگیری عمیق در کنار استفاده مداوم دیتاسنترها موجب افزایش بازدهی سهام، راندمان اقتصادی قوی‌تر و رشد ارزش سهام نزد سهام‌داران می‌شود. ما معتقدیم که پتانسیل لازم برای رشد هرچه بیش‌تر قیمت سهام وجود داشته و هدفگذاری قیمتی 985 دلاری برای دوره 12 ماهه نشان‌دهنده بازدهی بالقوه بیش از 25 درصدی نسبت به سطوح فعلی است.”

ارزش فعلی انویدیا در بازار معادل 2.056 تریلیون دلار است. بدین‌ترتیب ارزش این شرکت برای نخستین بار از مرز 2 تریلیون دلار فراتر رفته است؛ در حالی‌که ارزش آرامکو کاهش یافته و به 2.023 تریلیون دلار رسیده است. نهایتا ارزش شرکت‌های اپل و مایکروسافت نیز به‌ترتیب برابر با 2.774 و 3.087 تریلیون دلار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH