رونمایی از ۲ گوشی اقتصادی وکال V0 و V1 در بازار ایران

روز گذشته هلدینگ آرکا تجارت بیستون با برگزاری نشستی خبری با حضور اصحاب رسانه و مدیران شرکت، از گوشی‌های جدید وکال در ایران رونمایی کرد.

آرکا تجارت بیستون به نوعی یکی از واردکنندگان اصلی بازار ایران است که پیش‌تر محصولات سامسونگ و شیائومی را به ایران می‌آورد. حالا ظاهرا این هلدینگ با تشکیل یک تیم تحقیق و توسعه در چین، دو مدل گوشی اقتصادی با برند وکال را به صورت ODM تولید کرده است.

آقای امیر اسحاقی به عنوان مدیر اجرایی این هلدینگ، در رابطه با برند وکال گفت:

در کشور ما جای خالی برخی گوشی‌های اقتصادی و پایین‌رده احساس می‌شود. ما تصمیم گرفتیم با عرضه گوشی‌های وکال با حاشیه سود بسیار پایین، محصولات خوب و باکیفیت را در کمترین زمان ممکن به دست مشتریان ایرانی برسانیم. گوشی‌های ارزان قیمت V0 و V1 با ۱۸ ماه گارانتی و پکیجی کامل، همین حالا در بازار ایران موجود بوده اما برنامه ما عرضه گوشی‌های بیشتر در رنج قیمتی زیر ۲۰۰ دلار در آینده است. ما به دنبال این هستیم تا حدود ۳.۵ درصد از بازار ایران را با برند وکال در دست بگیریم.

به گفته اسحاقی فروش عمده این دو مدل در همین روزهای ابتدایی به خصوص در شهرستان‌ها بسیار خوب بوده؛ در حدی که انتظار چنین میزان استقبالی را نداشته‌اند.

مشخصات گوشی‌ اقتصادی وکال V1

وکال V1 از چیپست unisoc UMS9230(T606) بهره گرفته و با اندروید ۱۳ و پوسته خام گوگل عرضه می‌شود. مدیران آرکا قول به‌روزرسانی به اندروید 14 را داده‌اند اما برای اندروید 15 همه چیز در هاله‌ای از ابهام است. V1 تنها در یک نسخه با رم ۴ و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی تولید شده که البته از طریق کارت حافظه امکان ارتقا آن وجود دارد. به‌زودی و از طریق یک آپدیت امکان رم مجازی نیز به این مدل اضافه خواهد شد تا بتوانید برخی بازی‌های روز همچون کالاف‌ دیوتی را با گرافیک پایین اما بدون لگ روی گوشی اجرا کنید.

بد نیست بدانید که برای نمایشگر 6.7 اینچی HD این مدل از محافظ گوریلاگلس استفاده شده تا خیال‌تان از بابت خط و خش راحت باشد. جالب آنکه نمایشگر این گوشی دارای رفرش‌ریت ۹۰ هرتزی است.

وکال V1 به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری 1080p مجهز بوده که با دو دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر همراهی می‌شود. وکال برخلاف سایر کمپانی‌ها، گوشی‌های خودش را با جعبه پر و پیمانی عرضه می‌کند و علاوه بر گوشی، یک شارژر، محافظ صفحه شیشه‌ای و پلاستیکی، کیس و حتی هندزفری هم درون جعبه وجود دارد تا بعد از خرید گوشی نیازی به خرید لوازم جانبی دیگری نداشته باشید.

از جمله ویژگی‌های بسیار خوب گوشی باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری آن است که با توجه به پردازنده و نمایشگر، احتمالا بتوانید به‌راحتی با یک‌بار شارژ کامل تا ۲ روز بدون مشکل از گوشی استفاده کنید. وکال V1 همچنین از سنسور اثر انگشت و شارژ سریع ۲۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند تا مجموعا با پکیج کاملی روبه‌رو باشیم. این مدل با گارانتی ۱۸ ماهه و قیمتی در حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

مشخصات گوشی اقتصادی وکال V0

برای گوشی V0 که حدودا یک میلیون تومان از برادر خود ارزان‌تر است، از چیپست unisoc SC9863A1 استفاده شده که با 3 گیگابایت رم همراهی می‌شود. این مدل نیز به‌زودی امکان استفاده از رم مجازی را خواهد داشت که تاثیر زیادی روی تجربه کاربری می‌گذارد.

وکال V0 از نمایشگر ۶.۵ اینچی HD بهره گرفته و به دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی به همراه یک دوربین عمق سنج نیز مجهز است. از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به سنسور اثر انگشت، باتری 5000 میلی آمپری با شارژر 10 واتی، حافظه داخلی 64 گیگابایتی با پشتیبانی از کارت حافظه و همچنین عرضه به صورت یک پکیج کامل اشاره کرد.

آرکا در نظر دارد تا مدل‌های بعدی را برای رقابت با مدل‌های پایین‌رده سامسونگ عرضه کند و در این راه تمام تلاش‌ خودش را خواهد کرد تا در تولید مدل‌های جدید نظر کاربران را لحاظ کند و محصولاتی را بسازد که متناسب با نیاز یوزرهای ایرانی است.

جالب است بدانید که آرکا به دنبال همکاری با اپراتورهای موبایل و تولید گوشی با پشتیبانی از 5G بوده تا بتوان حداقل در تهران از این فناوری روی گوشی‌ها بهره گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH