گوشی پوکو F6 با تراشه اسنپدراگون 8s نسل 3 در راه است

برند پوکو در سال 2023 دو گوشی قاتل پرچمدار با اسامی پوکو F5 و پوکو F5 پرو را روانه بازار کرد و در این میان، پوکو F5 به دلیل برخورداری از امکانات مناسب نسبت به قیمت مقرون‌به‌صرفه خود به محبوبیت بسیار بیش‌تری نزد مشتریان دست پیدا کرد.

به‌نظر می‌رسد که امسال نیز شاهد معرفی مدل‌های دوگانه سری پوکو F6 خواهیم بود. صدور گواهینامه‌های مختلف برای گوشی پوکو F6 پرو پیش‌تر آغاز شده است. از سوی دیگر مدل غیر پرو و استاندارد پوکو F6 نیز به بازار عرضه خواهد شد. این گوشی برای جانشینی پوکو F5 کار دشواری را پیش رو خواهد داشت؛ اما ظاهرا استفاده از تراشه Qualcomm SM8635 موجب می‌شود تا پوکو F6 به جانشینی شایسته برای مدل نسل قبلی خود تبدیل شود.

تراشه Qualcomm SM8635 هنوز به‌طور رسمی معرفی نشده است؛ اما کوالکام احتمالا در جریان برگزاری رویداد روز 18 مارس (28 اسفند ماه) خود از این نیمه‌هادی با نام تجاری اسنپدراگون 8s نسل 3 یا اسنپدراگون 8s نسل 2 رونمایی خواهد کرد.

از سوی دیگر پوکو F6 پرو احتمالا از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده خواهد کرد. در حال حاضر شایعات مختلف نشان می‌دهند که این گوشی هوشمند به‌عنوان مدل ری‌برند شده ردمی K70 روانه بازار می‌شود. در صورت صحت این شایعات، مشاهده اختلاف عملکرد میان 2 گوشی امری جالب توجه خواهد بود. مدل استاندارد پوکو F6 بار دیگر می‌تواند به گزینه‌ای بهتر برای خرید تبدیل شود.

پوکو F6 در هندوستان و بازارهای بین‌المللی به‌ترتیب از شماره مدل‌های 24069PC21I و 24069PC21G استفاده خواهد کرد. نکته جالب توجه اینکه گوشی ردمی نوت 13 توربو برای بازار چین نیز دارای شماره مدل 24069RA21C است. این پدیده نشان می‌دهد که پوکو F6 به احتمال فراوان مدل ری‌برند شده ردمی نوت 13 توربو به‌شمار خواهد رفت.

پوکو F5

بعلاوه بر اساس گزارش‌های منتشر شده، پوکو F6 از اسم رمز Peridot (نوعی یاقوت زرد) استفاده می‌کند. از سوی دیگر دستگاه‌های سری ردمی نوت به‌طور معمول از نام سنگ‌های قیمتی به‌عنوان اسم رمز بهره می‌گیرند. بنابراین این موضوع می‌تواند به‌عنوان سند دیگری برای تائید گمانه‌زنی فوق در نظر گرفته شود.

در هر صورت به احتمال فراوان همه چیز طی چند هفته آینده مشخص خواهد شد؛ چرا که پس از معرفی رسمی تراشه Qualcomm SM8635 احتمالا گروهی از تولیدکنندگان چینی مایل به استفاده سریع از آن و معرفی دستگاه‌های جدیدی با این نیمه‌هادی خواهند بود. ردمی یک از مشتریان بالقوه این تراشه به‌شمار رفته و سپس پوکو نیز محصول خود را در اختیار مشتریان بین‌المللی قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH