هواوی احتمالا به‌زودی به بزرگ‌ترین سازنده گوشی‌های تاشو در جهان تبدیل می‌شود

سامسونگ از زمان عرضه گلکسی فولد در سال 2019 پادشاه بازار گوشی‌های هوشمند تاشو بوده است. با این‌حال بر اساس یک گزارش جدید، برند کره‌ای احتمالا به‌زودی تاج و تخت خود را از دست خواهد داد. به بیان دقیق‌تر رقیب چینی سامسونگ یعنی هواوی این عنوان را تصاحب خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها هواوی در 3 ماهه اول و دوم سال 2024 می‌تواند از سامسونگ پیشی گرفته و به پادشاه جدید بازار گوشی‌های تاشو تبدیل شود. موسسه تحقیقاتی Display Supply Chain Consultants (DSCC) در گزارش جدید خود مدعی شده که در سه ماهه نخست سال 2024 سامسونگ جایگاه برتر خود در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تاشو را از دست خواهد داد.

ظاهرا سامسونگ با وجود فروش کمتر از حد انتظار گوشی‌های گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 کماکان عنوان بزرگ‌ترین برند تولیدکننده گوشی‌های تاشو طی 3 ماهه چهارم سال 2023 را به خود اختصاص داده است. در این دوره زمانی، شرکت‌های هواوی و آنر موفق به افزایش سهم خود از بازار شدند.

در این مدت 23 مدل گوشی هوشمند تاشو مختلف در سراسر جهان عرضه شد. 4 مدل از 10 گوشی تاشو پرفروش طی 3 ماهه چهارم سال 2023 توسط شرکت سامسونگ تولید شدند؛ در حالی‌که سهم هرکدام از برندهای اوپو و آنر 2 مدل بود.

در فهرست 10 گوشی تاشو پرفروش طی 3 ماهه چهارم سال 2023 هواوی و شیائومی هرکدام صاحب یک مدل گوشی بودند. سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 به پرفروش‌ترین گوشی تاشو جهان در 3 ماهه چهارم سال 2023 تبدیل شد؛ در حالی‌که هواوی میت X4 در جایگاه دوم قرار گرفت. گوشی‌های آنر مجیک VS2، گلکسی زد فولد 5 و اوپو فایند N3 فلیپ نیز به‌ترتیب رتبه‌های سوم تا پنجم را کسب کردند.

انتظار می‌رود که در 3 ماهه اول و دوم سال 2024 شرکت هواوی به لطف عرضه گوشی‌های میت X5 و Pocket 2 از سامسونگ پیشی بگیرد. با این‌حال پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ در نیمه دوم سال جاری میلادی بازگشت قدرتمندانه‌ای داشته باشد و نهایتا به بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های تاشو طی سال 2024 تبدیل شود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال جاری میلادی 27 مدل جدید گوشی هوشمند تاشو به بازار عرضه می‌شود. اگرچه برخی شایعات از تصمیم سامسونگ برای عرضه گلکسی زد فولد 6 اولترا حکایت دارند؛ اما از سوی دیگر شرکت‌های اوپو و ویوو احتمالا در سال 2024 عرضه گوشی‌های تاشو صدفی‌شکل خود را متوقف می‌کنند.

عدم وجود حاشیه سود و تقاضا برای گوشی‌های تاشو در چین احتمالا موجب می‌شود تا اوپو و ویوو از عرضه مدل‌های جانشین گوشی‌های تاشو خود صرفنظر نمایند. بنابراین انتظار می‌رود که فروش گوشی‌های تاشو اوپو و ویوو طی سال 2024 کاهش پیدا کند. از سوی دیگر برخی شایعات نشان می‌دهند که سامسونگ در تدارک عرضه مدل گران‌قیمت‌تر گلکسی زد فولد 6 است. این دستگاه احتمالا گلکسی زد فولد 6 اولترا نامگذاری شده و مجهز به درگاه داخلی قلم S Pen و دوربین‌های بهتری خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH