کاربران گلکسی S23 از کاهش سرعت شارژ گوشی خود پس از دریافت آپدیت One UI 6.1 گلایه دارند

شرکت سامسونگ اخیرا انتشار به‌روزرسانی One UI 6.1 برای تعداد زیادی از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های رده بالا خود از جمله سری گلکسی S23 را آغاز کرد. اگرچه این نرم‌افزار سفارشی جدید، مجموعه‌ای از ویژگی‌های مهیج و مفید از جمله Galaxy AI را به ارمغان می‌آورد؛ اما بسیاری از کاربران سری گلکسی S23 از کاهش سرعت و افت توان شارژ گوشی خود پس از دریافت به‌روزرسانی One UI 6.1 گلایه کرده‌اند.

وبسایت SamMobile برای بررسی صحت و سقم موضوع دست‌به‌کار شده و نتایج بررسی‌های این تیم نشان می‌دهند که برای نصب به‌روزرسانی جدید هیچ‌گونه مانع خاصی وجود نخواهد داشت. گلکسی S23 از شارژ با حداکثر توان 25 وات پشتیبانی می‌کند. با این‌حال کاربری با شناسه Pruone از طریق انتشار پستی در انجمن اماراتی سامسونگ ادعا کرد که آپدیت One UI 6.1 سرعت شارژ گلکسی S23 را به 15 وات محدود کرده است. 

وی یک تصویر اسکرین‌شات از برنامه Electron را به اشتراک گذاشته است. این اپلیکیشن اطلاعات مربوط به باتری و سرعت شارژ را در اختیار کاربران قرار داده و نشان می‌دهد که دستگاه با توان 15 واتی شارژ می‌شود.

یک اکانت در شبکه اجتماعی X با شناسه theonecid@ با انتشار پستی از کاربران پرسید که آیا آنها نیز با چنین مشکلی مواجه هستند یا خیر. تعداد زیادی از کاربران در پاسخ به این پرسش تائید کردند که سرعت شارژ گوشی گلکسی S23 آنها پس از دریافت به‌روزرسانی One UI 6.1 کاهش یافته است.

وبسایت SamMobile به منظور بررسی صحت و سقم موضوع، گوشی گلکسی S23 با رابط کاربری One UI 6.1 را به یک شارژر 120 واتی PPS متصل کرد. همچنین با استفاده از دانگل سنجش میزان آمپر و ولتاژ ورودی، سرعت شارژ گوشی اندازه‌گیری شد. همان‌طور که در تصویر زیر ملاحظه می‌کنید؛ گوشی گلکسی S23 با توان تقریبی 20 واتی شارژ شد.

این رقم در مقایسه با نرخ اعلامی توسط سامسونگ 5 وات کمتر است؛ اما گوشی در برخی مواقع با توان 25 واتی نیز شارژ می‌شود (این موضوع مشخصا هنگامی که میزان شارژ باتری بسیار کم باشد؛ قابل مشاهده خواهد بود).

حتی در زمان استفاده از رابط کاربری One UI 6.0 نیز گلکسی S23 معمولا با توان 20 واتی شارژ می‌شود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که سامسونگ با انتشار به‌روزرسانی One UI 6.1 سرعت شارژ باتری گلکسی S23 را به 15 وات محدود نکرده است.

همچنین شایان به ذکر است که با افزایش درصد شارژ باتری، توان شارژ گوشی کاهش پیدا می‌کند. بنابراین گوشی‌های تعدادی از کاربران به دلیل بالاتر بودن درصد شارژ باتری آنها می‌توانند با توان 15 واتی شارژ شوند. همچنین برنامه Electron نیز می‌تواند در خوانش اطلاعات شارژ دچار اشتباه شود؛ اگرچه احتمال تحقق این فرضیه بسیار کم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH