سری ردمی K80 با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 عرضه خواهد شد

کمپانی شیائومی در ماه نوامبر سال گذشته سری ردمی K70 را روانه بازار کرد. این گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام و سیستم‌عامل جدید شیائومی موسوم به HyperOS بود. این گوشی هوشمند مجهز به یک نمایشگر 6.67 اینچی آمولد با رزولوشن 2K (معادل 1440×3200 پیکسل) و حداکثر روشنایی 4000 نیتی در کنار برچسب قیمتی 2499 یوانی (تقریبا 352 دلاری) در زمان عرضه بود.

این موضوع موجب افزایش انتظارات از سری جدید ردمی K80 می‌شود. بر اساس پیش‌بینی‌ها گوشی ردمی K80 از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره گرفته و مدل پرو نیز با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 روانه بازار خواهد شد.

بر اساس شایعات پیشین که توسط یک افشاگر با نام Smart Pikachu منتشر شده است؛ کمپانی چینی بر استفاده از سخت‌افزارهای برتر برای سری ردمی K تمرکز نموده است. در نتیجه این‌بار تنها شاهد عرضه دو مدل با اسامی ردمی K80 و ردمی K80 پرو خواهیم بود. مدل جانشین گوشی ارزان‌قیمت‌‌تر ردمی K80E نیز احتمالا به‌عنوان یک دستگاه از سری ردمی نوت عرضه خواهد شد.

اکنون فرد افشاگر مدعی شده که روند پیشرفت توسعه سری ردمی K80 تسریع شده است. همچنین گفته شده که این دستگاه مجهز به یک باتری 5500 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود. بنابراین ظرفیت باتری دستگاه در مقایسه با مدل نسل قبلی 500 میلی‌آمپرساعت ارتقاء خواهد یافت. 

این گوشی هوشمند همانند مدل‌های ردمی K70 و ردمی K70 پرو مجهز به نمایشگری با رزولوشن 2K خواهد بود. با این‌حال حداکثر میزان روشنایی نمایشگر فاش نشده است. با توجه به روند حاکم بر صنعت می‌توان دریافت که این نمایشگر حتی از حداکثر روشنایی بیش‌تر نسبت به نسل قبلی برخوردار خواهد بود.

تصویر ردمی K70

مدل‌های استاندارد و پرو ردمی K80 احتمالا به‌ترتیب از تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 3 و اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام استفاده خواهند کرد. این موضوع با رویکرد پیشین کمپانی برای سری ردمی K70 مطابقت دارد. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که گوشی‌های ردمی K70 و ردمی K70 پرو به‌ترتیب مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 2 و اسنپدراگون 8 نسل 3 هستند.

پیش از این گزارش شده بود که گوشی‌های ردمی K80 و ردمی K80 پرو می‌توانند با تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل 3 یا اسنپدراگون 8 نسل 4 روانه بازار شوند. بعلاوه بر اساس گزارش‌ها انتظار می‌رود که این گوشی مجهز به پنل پشتی شیشه‌ای و فریم فلزی باشد.

چنان‌چه شایعه استفاده از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 صحیح باشد؛ در این‌صورت انتظار می‌رود که سری ردمی K80 در ماه نوامبر یا حداقل پس از ماه اکتبر عرضه شود. انتظار می‌رود که تراشه پرچمدار آینده اسنپدراگون در ماه اکتبر روانه بازار شود. در خصوص قیمت‌گذاری احتمالی سری ردمی K80 هم‌اکنون هیچ‌گونه جزئیاتی در دست نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH