سامسونگ با پیشی گرفتن از اپل به بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شد

بر اساس گزارش موسسه‌های تحقیقاتی IDC و Canalys در سال گذشته میلادی شرکت اپل برای نخستین بار به برترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شد. موسسه کانالیز گزارش داده که اپل در سال 2023 موفق به فروش 229.2 میلیون دستگاه آیفون شده است. در این مدت شرکت سامسونگ نیز 225.4 میلیون گوشی گلکسی را به فروش رسانده است. در سال 2022 سامسونگ با فروش 25 میلیون دستگاه گوشی در کل سال از اپل پیشی گرفت.

سال گذشته اپل شاهد افزایش سهم آیفون در بازارهای جهانی از 19 به 20 درصد بود؛ در حالی‌که سهم سامسونگ از 22 به 20 درصد کاهش پیدا کرد. بر اساس گزارش نشریه Korea Times، فروش بالای گوشی‌های گلکسی در ایالات‌متحده و کشورهای اروپایی طی سال جاری میلادی به سامسونگ امکان داده تا لقب برترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان را از اپل پس بگیرد. سامسونگ با فروش 19.69 میلیون دستگاه گوشی طی ماه فوریه، سهم 20 درصدی از بازار جهانی را به خود اختصاص داد.

در این دوره اپل موفق به فروش 17.41 میلیون دستگاه آیفون شد و سهم 18 درصدی از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را تصاحب کرد. بازگشت سامسونگ به صدر رتبه‌بندی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان از فروش بالای پرچمداران سری گلکسی S24 این شرکت ناشی شده است.

یک محقق با نام Kim Rok-ho که در موسسه تحقیقاتی Hana Securities فعالیت می‌کند؛ خاطرنشان کرده که واکنش مثبت مشتریان به سری گلکسی S24 در ایالات‌متحده و اروپا موجب شده تا این شرکت با کسب سهم 20 درصدی از بازار بار دیگر به جایگاه نخست بازگردد. در ماه فوریه، سامسونگ با تصاحب سهم 34 درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند اروپا بر این قاره سیطره پیدا کرد.

گوشی‌های آیفون اپل به‌طور سنتی در بازار ایالات‌متحده پیشتاز هستند؛ اما در ماه فوریه امسال سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا از 20 درصد در ماه ژانویه به 36 درصد افزایش یافت. اپل کماکان رهبر بازار گوشی‌های هوشمند در ایالات‌متحده بود؛ اما سهم این شرکت از 64 درصد طی ماه ژانویه به 48 درصد طی ماه فوریه کاهش یافت.

عرضه گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی S24 در ماه ژانویه به تغییر اوضاع به نفع سامسونگ در سال جاری میلادی کمک کرد. فروش این گوشی‌ها تا پایان ماه فوریه به 6.53 میلیون واحد رسید؛ دستاوردی که تا حدی مدیون ویژگی‌های جدید مرتبط با هوش مصنوعی نظیر قابلیت ترجمه زنده تماس‌های تلفنی و ویژگی Circle to Search بود.

سال گذشته موسسه IDC اعلام کرد که اپل سهم 20.1 درصدی از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد؛ در حالی‌که سهم سامسونگ برابر با 19.4 درصد بوده است. برند کره‌ای در سال 2022 با تصاحب سهم 21.7 درصدی عنوان برترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند را در اختیار داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH