گوگل شبکه Find My Device را برای دستگاه‌های اندرویدی رسما راه‌اندازی کرد

طی هفته گذشته اعلام شد که پس از مدت‌ها انتظار بالاخره شرکت گوگل شبکه بازطراحی شده Find My Device را برای دستگاه‌های اندرویدی فعال می‌کند. روز گذشته غول جستجوگر نیز با راه‌اندازی رسمی این سرویس از امکان استفاده از آن حتی در دستگاه‌های آفلاین خبر داد.

این ویژگی از روز گذشته برای تمامی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید 9 یا نسخه‌های جدیدتر از آن در کشورهای ایالات‌متحده و کانادا قابل دسترس بوده و به تدریج سراسر مناطق جهان را تحت پوشش قرار خواهد داد. این شبکه شامل بیش از یک میلیارد دستگاه خواهد بود؛ بنابراین یافتن موقعیت دستگاه‌های شما حتی هنگام قرارگیری آنها در وضعیت آفلاین نیز بسیار تسهیل خواهد شد. در این میان گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو به لطف وجود نوعی سخت‌افزار تخصصی دارای امتیاز ویژه‌ای بوده و حتی هنگام قرارگیری در وضعیت خاموش یا اتمام شارژ باتری نیز کماکان قابل ردیابی هستند.

برچسب‌های جدید ردیاب بلوتوث با برندهای Chipolo و Pebblebee از ماه مه قابل دسترس بوده و این برچسب‌ها در برنامه Find My Device قابل کشف خواهند بود. در واقع این ردیاب‌ها به‌صورت انحصاری برای شبکه Find My Device ساخته شده‌اند. همچنین این برچسب‌ها به منظور جلوگیری از ردیابی ناخواسته با هشدارهای ردیاب‌های ناشناخته در اندروید و iOS سازگاری خواهند داشت. سایر برچسب‌های بلوتوثی در اواخر سال جاری میلادی توسط شرکت‌های انکر، Jio و موتورولا روانه بازار می‌شوند.

چنان‌چه کاربر به دستگاه مفقودی نزدیک شده اما کماکان قادر به مشاهده آن نباشد؛ در این‌صورت دکمه Find nearby جهت کمک به کاربر برای یافتن موقعیت دقیق دستگاه پیش روی وی نمایان می‌شود. این ویژگی از ماه مه به بعد با برچسب‌های بلوتوثی جدید پیش‌تر اشاره شده کار خواهد کرد. کاربرانی که در منزل سکونت داشته و از دستگاه‌های Nest استفاده می‌کنند؛ با استفاده از برنامه Find My Device می‌توانند از نزدیکی دستگاه‌های مفقودی خود به محصولات Nest مطلع شوند. نهایتا کاربران به منظور یافتن آسان‌تر دستگاه‌های خود در صورت مفقودی می‌توانند آنها را با سایرین به اشتراک بگذارند.

گوگل ادعا کرده که در شبکه جدید Find My Device خود قابلیت محافظت چند لایه را پیاده‌سازی نموده است. این‌کار با هدف حفظ امنیت و حریم خصوصی اطلاعات شخصی کاربران انجام شده است. به‌عنوان مثال داده‌های مکانی رمزنگاری شده و گزارش تجمیعی موقعیت‌های دستگاه نیز نخستین ویژگی امنیتی در نوع خود به‌شمار می‌رود. این ویژگی امکان محافظت بیش‌تر در برابر ردیابی ناخواسته منزل یا اماکن خصوصی را فراهم می‌کند.

شرکت‌های مختلف از جمله سونی و JBL با عرضه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای هدفون‌های خود در آینده نزدیک، پیوستن این گجت‌ها به شبکه جدید Find My Device را امکان‌پذیر خواهند کرد. راه‌اندازی شبکه جدید Find My Device از جانب گوگل برای ماه‌ها به تعویق افتاده است؛ در حالی‌که کاربران دستگاه‌های اپلی منتظر پیاده‌سازی قابلیت‌های حفاظتی iOS در برابر ردیابی ناخواسته هستند. به‌نظر می‌رسد که این ویژگی بالاخره در iOS 17.5 عرضه خواهد شد. این به‌روزرسانی احتمالا به‌زودی منتشر می‌شود؛ چرا که شبکه Find My Device هم‌اکنون فعال شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH