هر آن چیزی که بایستی از اضافه شدن تتر به کیف پول تلگرام بدانید!

اگر ولت تلگرام را بر روی گوشی خودتان دارید، باید الان ببینید که تتر هم به جمع کوین‌های ساپورت شده اضافه شده است! یعنی غیر از تون کوین و بیت کوین، تتر هم از این به بعد ساپورت می‌شود و می‌توانید آن را بر روی تلگرام خودتان نگاه دارید.

چند تا نکته جذاب در ارتباط با این اضافه شدن تتر وجود دارد که در ادامه برای شما عنوان می‌کنیم.

۱- تتر بر روی دو شبکه ترون و تون کوین، قابلیت واریز و برداشت دارد. یعنی حساب مبدا شما باید یکی از آن‌ها را ساپورت کند که قاعدتا ترون یا همون TRC20 یکی از آن‌هاست و چون تون کوین جدید است، احتمال زیاد هنوز در اکثر صرافی‌ها پشتیبانی نمی‌شود. برای برداشت هم باز به همین شکل، فقط روی این دو شبکه قابلیت برداشت وجود دارد.

۲- هزینه انتقال تتر فعلا تا پایان ژوئن به کیف پول‌های خارجی که از شبکه تون پشتیبانی می‌کنند، رایگان است! بین اکانت‌های تلگرامی هم باز به همین شکل، یعنی اگر بخواهیم به یکی از دوستان‌مان تتر ارسال کنیم، هیچ کارمزدی نیاز نیست بابت انتقال بدهیم و خیلی راحت تتر که تقریبا همان دلار است، به سرعت و رایگان مثل فرستادن یک پیغام، جابجا می‌شود! البته اگر بخواهید روی شبکه ترون انتقال بدهید، ۲ تتر کارمزد آن می‌شود و این مجانی بودن فقط برای شبکه تون کوین است.

۳- ولت تلگرام هم مثل خیلی از خدمات دیگرش، متاسفانه برای ایرانی‌ها تحریم بوده و باید دست به دامان ابزارهای ضد تحریمی شد! اما نکته جالب این است که اگر با وی‌پی‌ان وصل بشوید و سپس دسترسی به دیدن شماره تلفن همراه‌تون را به بات ولت ندهید، این کیف پول فعال می‌ماند اما در هر صورت این ریسک را دارد که در آینده با مشکل مواجه شوید! البته در این حالت هم باز اجازه برداشت تترها به کیف پول خارجی خوشبختانه داده می‌شود اما دیگر واریز و سایر قابلیت‌هایش مثل فروش P2P و تبدیل، همگی غیر فعال شده و یا باید یک ولت جدید باز کنید یا سراغ راه‌های دیگر مثل وریفای کردن بروید که چندان راحت نیست.

فعلا غیر از ایران، کشورهای آمریکا، کره شمالی، افعانستان، غنا، هاییتی، لیبریبا، لیبی، مالی، میانمار، سومالی، سودان جنوبی، سوریه، یمن و کوبا هم قادر به استفاده از خدمات ولت نیستند.

پس از بیان این سه نکته، سر وقت چند مورد جذاب که شاید فقط برای مدت محدود هم قابل استفاده باشد، می‌رویم.

اولین مورد این است که تلگرام اعلام کرده از چند روز دیگر، می‌خواهد ۳۰ میلیون دلار تون کوین بین کسانی که در ولت‌شان تتر نگاه می‌دارند، جایزه تقسیم کند! رقم این بونوس واقعا چشم گیر است و سعی کنید هر طور شده، چند تتری را به ولت تلگرامی خودتون بریزید بلکه از این جایزه بی‌نصیب نمونید.

خبر جالب دیگر هم سود چشم‌گیر ۵۰ درصد و سالیانه است که تلگرام می‌خواهد به کسانی که تتر را در ولت‌شان دارد، بدهد! یعنی شما اگر مثلا ۱۰۰۰ تتر در ولت تلگرام‌تان داشته باشید، پس از یک سال، ۵۰۰ تتر به آن اضافه می‌شود که این مقدار سود حتی برای بانک‌های ایرانی روی ریال هم امکان پذیر نیست!

لازم به گفتن است که این سود اگر به‌صورت مرکب حساب شود، مقدار آن بیشتر هم می‌شود ولی هنوز ساز و کار دقیقی را تلگرام اعلام نکرده که آیا مقدار تترها محدودیت دارد یا برای تعداد مشخصی از کاربرها این پروسه فعال می‌شود؟ شاید هم مدت زمان آن کوتاه باشد، اما هرچی که هست، این درصد از سود بالا بسیار جذاب است.

در حال حاضر تلگرام از این همه بذل و بخشش تتری، سه هدف را دنبال می‌کند.

اولین هدف این است که خبر ساپورت تتر بخصوص روی تون کوین، برایش وایرال بشود. پس فعلا هیچ درآمدی از انتقال روی شبکه تون را نمی‌گیرد تا هم برای یوزرها جذاب باشد هم صرافی‌های بزرگ؛ که خیلی سریع اقدام به راه‌اندازی تتر روی شبکه تون بکنند.

دومین هدف، این است که کاربرها تترهای‌ خودشان را بر روی پلتفرم تلگرام بریزند. بالاخره پلتفرمی که بیشتر از ۸۰۰ میلیون یوزر فعال ماهیانه دارد، پتانسیل خیلی بالایی برای جذب سرمایه به‌صورت کوینی خواهد داشت. طبق آمارها نزدیک به ۸ درصد از مردم دنیا، در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارند، آماری که مطمئنا برای یوزرهای یک پلتفرم اینترنتی، درصد آن بیشتر است.

حال فرض را اگر بر روی همان ۸ درصد هم بگذاریم، یعنی ۶۴ میلیون نفر از کاربران تلگرام، در بازار ارزهای دیجیتال کار کرده‌اند و قاعدتا با مفاهیم کیف پول و انتقال هم آشنا هستند! پس هر فرد اگر مقداری از دارایی ارز دیجیتال خودش را هم بخواهد به تلگرام انتقال بدهد، با مجموع دارایی‌های میلیارد دلاری مواجه خواهیم شد که قاعدتا کنترل چنین حجم بزرگی از کوین، قدرت و سرمایه‌ای عالی برای تلگرام به ارمغان می‌آورد.

هدف سوم هم اینکه با ورود تتر به عنوان مشهورترین استیبل کوین دنیا، تلگرام خودش را دیگر فراتر از یک مسنجر ارتباطی، به ابزاری مالی و اقتصادی بدل می‌کند. کاری که با تون کوین شروع شد و حال با رسیدن تتر، شکل رسمی و قوی‌تری به‌خودش می‌گیرد و با این حجم از پشتیبانی، مشخصا به‌زودی شاهد بخش‌های بسیار جدید و جذاب‌تری هم برای آن خواهیم بود که هر کدام به نوبه خود، تلگرام را بیشتر سر زبون‌ها می‌اندازد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH