چرا برنامه سلامت سامسونگ نمی‌تواند قدم‌ها را بشمارد؟ + ارائه چند ترفند برای حل این مشکل

ما می‌خواهیم در این مطلب به شما نشان دهیم که چرا برنامه سلامت سامسونگ گاهی اوقات در شمردن گام‌ها مشکل پیدا می‌کند و چگونه باید آن را حل کنیم. یکی از قابلیت‌های خوبی که سامسونگ برای دستگاه‌های خود به ارمغان آورده، برنامه سلامت سامسونگ یا Samsung Health است. شما می‌توانید با این اپلیکیشن گام‌های خود را در هنگام ورزش و پیاده‌روی بشمارید و از ورزش کردن لذت ببرید.

بنابراین اگر به صورت روزانه به پیاده‌روی می‌روید و دوست دارید که تعداد گام‌های خود را بشمارید استفاده از این برنامه می‌تواند بسیار مفید و کاربردی واقع شود. با این برنامه به راحتی می‌توانید تعداد گام‌های خود را شمرده و هر روز نسبت به روزهای قبل پیشرفت کنید.

البته می‌بینیم که برخی از کاربران از عدم شمردن گام‌ها توسط این برنامه گله‌مند هستند. بنابراین در چنین وقت‌هایی چه باید کرد و چگونه باید قدم‌ها را در برنامه سلامت سامسونگ در گوشی‌های سامسونگ گلکسی شمرد؟ اگر شما نیز با چنین مشکلی روبرو هستید و نمی‌توانید با این برنامه تعداد گام‌های خود را ببینید حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چرا که ما قصد داریم اطلاعات بسیار مفید و کاربردی را درباره برنامه سلامت سامسونگ برای شما ارائه کنیم و هرچه را که برای حل مشکل نشمردن گام‌ها در این اپلیکیشن نیاز دارید، بخوانید. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

روشن کردن قابلیت شمارش گام‌ها یا step-counting

در ابتدا باید مطمئن شوید که برنامه سلامت سامسونگ در گوشی سامسونگ گلکسی شما به قابلیت step-counting مجهز شده و آن ویژگی روشن باشد. برای فهمیدن این موضوع از مراحل پایین اقدام کنید:

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه سلامت سامسونگ در گوشی سامسونگ گلکسی خود شوید و سپس به مرحله بعدی بروید.

مرحله 2: روی Steps بزنید و سپس روی سه نقطه در بالا گوشه صفحه سمت راست کلیک کنید.

مرحله 3: در اینجا مطمئن شوید که ویژگی step counting  یا شمارش گام‌ها را متوقف نکرده باشید.

این مطلب را نیز بخوانید: دلایل ذخیره نشدن مخاطبان در دستگاه‌های اندرویدی + چرا گوشی اندرویدی نمی‌تواند مخاطب ذخیره کند؟

روشن کردن مجوز موقعیت مکانی

راه حل بعدی که می‌توانید برای رفع مشکل شمردن گام‌ها در برنامه سلامت سامسونگ از آن استفاده کنید این است که موقعیت مکانی دستگاه را روشن کرده تا دستگاه بتواند به راحتی تعداد گام‌های شما را در هنگام پیاده‌روی بشمارد. تنها در آن زمان است که می‌توانید تعداد گام‌های روزانه خود را شمرده و از ورزش لذت ببرید. برای انجام این کار مراحل مختلفی وجود دارد که در ادامه آنها را برای شما ذکر کرده‌ایم:

مرحله 1: روی آیکون برنامه سلامت سامسونگ خود به مدت چند ثانیه نگه داشته باشید و روی اطلاعات برنامه بزنید.

مرحله 2: روی Permissions بزنید و سپس Location را انتخاب کنید.

مرحله 3: در اینجا مطمئن شوید که به برنامه اجازه دسترسی موقعیت مکانی خود را داده باشید تا بتواند به راحتی گام‌های شما را بشمارد.

مرحله 4: هنگامی که این کار به پایان رسید، برنامه سلامت سامسونگ را دوباره راه‌اندازی کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

فعال‌سازی همگام‌سازی سامسونگ کلود

برای اینکه بتوانید از برنامه سلامت سامسونگ استفاده کنید، باید در ابتدا با اکانت سامسونگ خود وارد برنامه شوید و سپس اطلاعات مختلف خود را در دستگاه‌های سامسونگ خود همگام‌سازی کنید. بنابراین اگر از اکانت یکسانی در چندین دستگاه سامسونگ استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که همگام‌سازی سامسونگ کلود را در برنامه سلامت سامسونگ روشن کرده باشید. برای انجام این کار از مراحل پایین کمک بگیرید:

مرحله 1: در ابتدا وارد برنامه سلامت سامسونگ شوید و روی سه نقطه در بالا سمت راست کلیک کنید.

مرحله 2: تنظیمات را انتخاب کنید.

مرحله 3: در اینجا روی دکمه کنار Samsung Account syncing بزنید تا اطلاعات شما در سامسونگ کلود همگام‌سازی شود. به همین آسانی توانستید همگام‌سازی سامسونگ کلود را در این برنامه فعال کنید.

فعال کردن قابلیت شناسایی خودکار پیاده‌روی

اگر با تمام راهکارهای بالا نتوانستید همچنان مشکل برنامه سلامت سامسونگ را حل کنید، می‌توانید بررسی کنید که آیا قابلیت شناسایی خودکار پیاده‌روی یا Auto Workout detection روشن باشد. همانطوری که از نام آن نیز پیداست، با این قابلیت، دستگاه به راحتی می‌‌تواند نوع ورزشی که در حال انجام آن هستید را شناسایی کرده و در هنگام ورزش یا پیاده‌روی تعداد گام‌های شما را بشمارد. اگر این قابلیت در سامسونگ گلکسی شما فعال نیست، سعی کنید که با مراحل پایین آن را فعال کنید.

مرحله 1: برنامه سلامت سامسونگ دستگاه خود را باز کنید و سپس روی سه نقطه در بالا سمت راست دستگاه بزنید.

مرحله 2: سپس وارد تنظیمات شوید.

مرحله 3: روی دکمه کنار Auto detect workouts بزنید تا این قابلیت فعال شود.

بررسی تنظیمات مصرف باتری

برای اینکه بتوانید به راحتی از تمام قابلیت‌های برنامه سلامت سامسونگ استفاده کنید، باید دستگاه شارژ کافی داشته باشد، همچنین نباید ویژگی‌های ذخیره باتری یا Battery Optimization روشن باشند. برای انجام این کار از مراحل پایین کمک بگیرید:

مرحله 1: وارد تنظیمات شوید و سپس روی Battery بزنید.

مرحله 2: در اینجا دکمه کنار Power Saving را فشار دهید تا این قابلیت را غیرفعال کنید.

مرحله 3: تنظیمات را ببندید. سپس روی آیکون برنامه سلامت سامسونگ به مدت چند ثانیه نگه داشته باشید و در نهایت روی اطلاعات برنامه بزنید.

مرحله 4: روی Battery بزنید و سپس Unrestricted Access را انتخاب کنید.

مرحله 5: اطلاعات برنامه را ببندید، وارد برنامه سلامت سامسونگ شوید و بررسی کنید که این مشکل حل شده است یا خیر.

فعال کردن unrestricted data usage

اگر ویژگی ذخیره داده را در گوشی سامسونگ خود فعال کرده باشید، ممکن است در هنگام شمردن گام‌ها به مشکل بخورید. پس بهتر است که ویژگی unrestricted data usage را در سامسونگ خود فعال کنید.

مرحله 1: به مدت چند ثانیه روی آیکون برنامه سلامت سامسونگ نگه دارید و سپس وارد اطلاعات برنامه شوید.

مرحله 2: روی Mobile Data بزنید و سپس مطمئن شوید که هنگامی که Data Saver را فعال کرده‌اید، اجازه دسترسی به استفاده از داده را نیز داده باشید.

آپدیت کردن برنامه سلامت سامسونگ

اگر برنامه سلامت سامسونگ همچنان نمی‌تواند قدم‌ها را بشمارد، باید از این راهکار که بسیار کاربردی هم هست، بهره ببرید. بنابراین شما می‌توانید جدیدترین نسخه برنامه سلامت سامسونگ را روی دستگاه خود نصب کرده و از بهترین امکانات این برنامه استفاده کنید. برای انجام این کار، وارد سامسونگ گلکسی استور گوشی خود شوید و سپس بررسی کنید که آیا آپدیت‌های جدید برای این برنامه در دسترس هستند یا خیر.

اگر بروزرسانی جدیدی را مشاهده کردید، آن را دانلود و روی دستگاه خود نصب کنید. با این کار، احتمالا مشکل عدم شمارش گام‌ها در برنامه سامسونگ هلث شما حل خواهد شد. ولی اگر به هر دلیلی این روش کاربردی نبود، به ترفند بعدی که در ادامه ذکر کرده‌ایم، نگاهی بیاندازید.

پاک کردن حافظه پنهان برنامه

اگر هیچکدام از ترفندهای بالا برای شما مفید نبودند و نتوانستید مشکل عدم شمارش گام‌ها در برنامه سلامت سامسونگ را حل کنید، از روش پاک کردن حافظه پنهان برنامه استفاده کنید. این ترفند به عنوان آخرین روش مهم در اینجا شناخته می‌شود که بدون شک می‌‌تواند مشکل شما را حل کند.

این مطلب را نیز بخوانید: تخلیه زودهنگام باتری گوشی‌های اندرویدی؛ چگونه مشکل تخلیه شارژ دستگاه‌های اندرویدی را رفع کنیم؟

با پاک کردن حافظه پنهان آن تمام اطلاعات و فایل‌های دچار نقص نیز پاک می‌شود، بنابراین مشکل عدم شمارش گام‌ها در برنامه سلامت سامسونگ هم رفع خواهد شد. برای انجام این کار از مراحل پایین استفاده کنید:

مرحله 1: روی آیکون برنامه سلامت سامسونگ به مدت چند ثانیه نگه داشته باشید و سپس App Info را انتخاب کنید.

مرحله 2: روی Storage بزنید و پس از آن در بخش پایین سمت راست روی Clear Cache کلیک کنید.

مرحله 3: هنگامی که این کار به پایان رسید، App Info را ببندید و در نهایت بررسی کنید که آیا این مشکل حل شده است یا خیر.

سخن پایانی

ما سعی کردیم در مطلب شما یاد بدهیم که چگونه مشکل عدم شمارش گام‌ها در برنامه سلامت سامسونگ را در گوشی‌های سامسونگ گلکسی حل کنید. کمپانی سامسونگ همیشه سعی کرده است که با ارائه بروزرسانی‌ها ویژگی‌های جدیدی را برای کاربران ارائه کند تا افراد بتوانند در هنگام ورزش و انجام سایر کارها از قابلیت‌های جدید و کاربردی استفاده کنند.

یکی از این قابلیت‌ها استفاده از برنامه سلامت سامسونگ است که به کاربران امکان می‌دهد تا در هنگام پیاده‌روی و انجام سایر فعالیت‌های ورزشی تعداد گام‌های روزانه خود را بشمارند و از ورزش کردن لذت ببرند. البته گاهی نیز برخی از افراد اظهار داشته‌اند که این برنامه نمی‌تواند به راحتی گام‌ها را بشمارد. بنابراین در هنگام بروز چنین مشکلاتی چه باید کرد؟

چگونه باید مشکل عدم شمارش گام‌ها را توسط برنامه سلامت سامسونگ حل کنیم؟ ما در این مقاله به سراغ بررسی برخی از این ترفندها رفته‌ایم و به شما یاد دادیم که چگونه به رفع این مشکل بپردازید. از آپدیت برنامه‌ گرفته تا پاک کردن حافظه پنهان آن همگی در این مطلب جای دارند. ما همچنین راهنمای تصویری را در انتهای هر ترفند ارائه کردیم تا به راحتی هدف از هر راهکار را درک کنید.

در نهایت به پایان این مقاله رسیده‌ایم، امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشید با راهکارهای موجود در این مقاله نسبت به حل مشکل عدم شمارش گام‌ها در برنامه سلامت سامسونگ اقدام کنید. لطفاً در بخش نظرات برای ما بنویسید که آیا موفق شده‌اید با استفاده از ترفندهای موجود در اینجا نسبت به رفع مشکل عدم شمارش گام‌ها توسط برنامه سلامت سامسونگ اقدام کنید یا خیر.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH