چرا برای سلامتمان باید از اپل واچ استفاده کنیم ؟

اپل واچ، یک ساعت معمولی نیست چون قابلیت‌هایی دارد که هیچ ساعت معمولی قادر به ارائه آن‌ها نخواهد بود. شما با داشتن این گجت هوشمند، یک مربی ورزشی سیار، پزشک حرفه‌ای و همچنین یک تلفن همراه جمع‌وجور را در کنار خود خواهید داشت.

اپل واچ در سطح جهانی، اتفاقات جالبی را رقم زده است. حق دارید باور نکنید ولی این تکنولوژی، جان یک شخص را با جلوگیری از حمله قلبی نجات داد. شما به‌عنوان یک فرد سالمند، ورزش‌کار یا حتی شخصی که شیفته خرید محصولات اپل است، اگر دوست دارید درخصوص کنترل سلامت بدن با این فناوری بیشتر بدانید، این مقاله را حتما بخوانید.

آیا اپل واچ، یک کالای پزشکی محسوب می شود؟

بحث‌ها و اختلاف‌نظرهای زیادی در این زمینه وجود دارد. خیلی از افراد باتوجه به قابلیت‌های بی‌همتای اپل واچ، آن را یک کالای پزشکی قلمداد می‌کنند ولی شرکت اپل، هنوز این موضوع را تایید نکرده است و اعتقاد دارد که محصولاتش باید از فیلترهای زیادی عبور کنند تا بتوان آن‌ها را برای بیماران تجویز کرد.

با اینکه هنوز نمی‌توان 100درصد ادعا کرد که اپل واچ یک کالای پزشکی است اما می‌توان قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای از آن را درزمینه پزشکی و سلامت دریافت کرد. همین سنسورهای قدرتمند، تکنولوژی برتر و امکانات ایده‌آل و باورنکردنی اپل واچ، باعث بالابودن قیمت آن نسبت به سایر گجت‌های هوشمند شده است.

اپل واچ، همچنان در رقابت با سایر برندهای گجت‌های هوشمند پوشیدنی به سر می‌برد و سعی دارد با تکامل قابلیت‌های مفید و کاربردی خود و رفع ایرادهایی که گاهی اوقات در اندازه‌گیری مشهود هستند، خود را به‌عنوان فناوری ممتاز جهانی معرفی کند.

اپل واچ، حداکثر اکسیژن مصرفی شما را اندازه گیری می کند

اکسیژن مصرفی بیشینه یا ماکزیمم، همان میزان اکسیژن اضافی است که بعداز فعالیت ورزشی مصرف می‌شود و با ایروبیک تناسب بدن یک فرد ارتباط دارد. این شاخص، میزان تحمل شخص را در برابر ورزش نشان می‌دهد.

یکی از قابلیت‌های مخفی اپل واچ که خیلی از شما از آن بی‌اطلاع بودید، به اندازه‌گیری همین اکسیژن مصرفی باز می‌گردد. در واقع این قابلیت، به‌طور پیش‌فرض خاموش است و فقط در طول پیاده‌روی سریع و دویدن در فضای باز فعال می‌شود.

اپل واچ، ضربان قلب شما را کنترل می کند

قابلیت اندازه‌گیری ضربان قلب در اپل واچ، یکی از کاربردی‌ترین ویژگی‌هایی بوده که تابه‌حال جان افراد زیادی را نجات داده است چراکه در مواقع حساس، برای دریافت کمک‌های ویژه پزشکی، هشدارهای لازم را می‌دهد. اگر به کنترل و پایش ضربان قلب خود عادت داشته باشید، اپل واچ کمک می‌کند تا این کار را به یکی از روتین‌های مراقبت سلامت روزانه خود تبدیل کنید و نسبت به وضعیت سلامتی خود، آگاه باشید.

اپل واچ، میزان سوخت و ساز و متابولیسم پایه بدن تان را اندازه می گیرد

بدن انسان حتی در هنگام خواب و استراحت هم کالری می‌سوزاند چون تمامی بافت‌ها، سلول‌ها و ارگان‌ها برای انجام فعالیت‌های طبیعی خود، نیازمند انرژی هستند. میزان متابولیسم پایه که نام علمی آن (Basal Metabolic Rate) است و با نام اختصاری (BMR) هم شناخته می‌شود، به‌واسطه اپل واچ قابل اندازه‌گیری است.

اپل واچ، به‌شکلی واضح کالری سوزانده‌شده فعال بدن را نشان می‌دهد. اطلاع از این شاخص اهمیت بالایی دارد چون تاثیر افزایش حجم عضلانی را بیان می‌کند. همچنین شما می‌توانید با محاسبه کالری و نظارت بر مصرف آن، از تاثیر فعالیت‌های بدنی خود در کاهش یا افزایش وزن مطلع شوید و درصورت لزوم ایجاد تغییر، یک برنامه راهبردی و موثر را انتخاب کنید.

اپل واچ، قابلیت تشخیص سقوط دارد

فعال‌شدن این ویژگی در ساعت، برای افرادی که دارای مشکلات حرکتی هستند یا به‌دلیل کهولت سن دچار حادثه سقوط یا زمین‌خوردگی می‌شوند، بسیار کارآمد خواهد بود. بدین‌ترتیب، درخواست کمک برای خروج از شرایط پیش‌آمده، در کم‌ترین زمان ارسال می‌شود و به فرد آسیب‌دیده کمک خواهد شد. البته مهم است که در ساعت‌های هوشمند اپل، ارتباط با مرکز مدیریت حوادث و کمک‌های اولیه برقرار شده باشد.

ردیابی تناسب اندام و سلامتی با اپل واچ

اپل واچ، یک همراه عالی درزمینه تناسب‌اندام و سلامتی است چون می‌تواند انواع فعالیت‌های ورزشی ازجمله پیاده‌روی، شنا، دوچرخه‌سواری و یوگا را ردیابی کند. اپل واچ همچنین با نمایش ضربان قلب، کیفیت خواب، سطح اکسیژن و کالری سوزانده‌شده به کاربران کمک می‌کند تا اهداف خود را از تناسب‌اندام دنبال، و برای حفظ یک سبک زندگی سالم، باانگیزه عمل کنند.

اگر ورزشکار هستید، این اپل واچ را حتما بخرید

ساعت‌های هوشمند، از ابتدای کار توجه‌های زیادی را معطوف خود کردند. در نگاه اول، کسانی که عاشق تکنولوژی بودند، به این ساعت‌ها روی آوردند اما بعدها با پیشرفت امکانات اپل واچ‌ها، همه افراد اعم از پیر و جوان، اشتیاق استفاده از آن را داشتند.

ورزشکاران، ازجمله اقشار جامعه هستند که بیشترین استفاده را از گجت‌های هوشمند و قابلیت‌های آن در کنترل سلامتی دارند؛ آن هم به‌دلایلی که در این مقاله عنوان کردیم. حالا از میان مدل‌های مختلفی که در بازار وجود دارد، شاید امکان مقایسه قابلیت‌ها و تکنولوژی‌ها برایتان سخت باشد. بنابراین، ما یک معرفی برایتان داریم.

ساعت هوشمند اپل مدل Series 8 Aluminum 45mm، یکی از بهترین تکنولوژی‌های بازار برای استفاده روزمره، رسمی و همچنین ورزشی است. چندکاره‌بودن این فناوری، باعث شد که افراد زیادی به‌سمت خرید آن کشیده شوند. شما با هر سلیقه و تیپ شخصیتی، قادر به استفاده از این ساعت سبک و درعین‌حال کاربردی خواهید بود.

بهترین اپل واچ های جهانی را از دیجی کالا بخرید

هیچ ساعتی مانند اپل واچ برای کسانی که به سلامت جسمی و روحی خود اهمیت می‌دهند، ایده‌آل نیست. اگر بودجه کافی برای خرید اپل واچ اصل را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از سایت دیجی کالا بازدیدی داشته باشید. شما می‌توانید جدیدترین نسل‌های این گجت هوشمند را از معتبرترین برندهای دنیا در دیجی کالا پیدا کنید.

این فروشگاه در صفحه مجازی خود، تصویر، مشخصات و قیمت اپل واچ‌ها را نمایش داده است تا با امکان مقایسه ویژگی‌ها، تصمیم‌گیری هوشمندانه‌ای برای خرید داشته باشید. تا دیر نشده است، دست بجنبانید و با بهره‌گیری از تخفیف‌های نوروزی، کالای مد نظرتان را سفارش دهید.

جمع‌بندی

در دهه اخیر که صنعت تلفن همراه پیشرفت‌های چشمگیری داشت و این فناوری، تبدیل به یک جعبه ابزار کاربردی برای ما شد، کم‌تر کسی فکر می‌کرد که یک روز ساعت‌ها هم وارد دنیای تکنولوژی شوند؛ تاجایی‌که بتوان از آن‌ها برای ثبت فعالیت‌های ورزشی، پایش سلامتی و تناسب‌اندام استفاده کرد. بدون اغراق، باید بگوییم اپل واچ‌ها فراتر از یک ساعت هستند!

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH