مدل‌های 2024 آیپد پرو اپل با تراشه M4 و نمایشگر اولد رسما معرفی شدند

آیپد پروهای سال 2024 اپل احتمالا بزرگ‌ترین ارتقاء از زمان معرفی این سری به‌شمار می‌روند. این تبلت‌ها تقریبا در تمامی جنبه‌ها از ویژگی‌هایی بهتر و جدیدتر نسبت به مدل‌های پیشین بهره می‌گیرند. تراشه جدید M4 اپل برای نخستین بار روی آیپد عرضه می‌شود. این در حالیست که تراشه‌های پیشین همراه با کامپیوترهای مک‌بوک معرفی شدند. این موضوع نشان می‌دهد که اپل به موفقیت تبلت‌های جدید خود اطمینان زیادی دارد.

تراشه جدید Apple M4 بر پایه دومین نسل فرآیند 3 نانومتری تولید شده و 1.5 برابر سریع‌تر از تراشه M2 است. همچنین توانایی پردازش گرافیکی این تراشه نیز می‌تواند تا حداکثر 4 برابر بیش‌تر باشد. میزان بهره‌وری انرژی دو برابر شده است؛ چرا که تراشه M4 با صرف 50 درصد انرژی کمتر می‌تواند عملکردی مشابه با تراشه M2 موجود در آیپد پروهای سال 2022 را ارائه دهد.

اپل از چندین ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی برای اپلیکیشن Final Cut Pro و سایر برنامه‌ها رونمایی کرد. تراشه جدید M4 از این ویژگی‌ها پشتیبانی نموده و نویدبخش اجرای حداکثر 38 ترا عملیات محاسباتی در هر ثانیه خواهد بود. برای مقایسه جالب است بدانید که تراشه اسنپدراگون X Elite قادر به انجام 45 ترا عملیات محاسباتی در هر ثانیه است.

در هر صورت مدل‌های جدید آیپد پرو باریک‌ترین محصولات اپل تا به امروز محسوب می‌شوند. در واقع ضخامت این تبلت‌ها حتی از آیپاد نانو نسل 7 اپل با ضخامت ناچیز 5.4 میلی‌متری نیز کمتر است. ضخامت مدل 11 اینچی برابر با 5.3 میلی‌متر بوده و این رقم برای مدل 13 اینچی به 5.1 میلی‌متر می‌رسد.

بدنه آلومینیومی تبلت‌ها از مواد اولیه 100 درصد بازیافتی تولید شده و با رنگ‌آمیزی مشکی (Space Black) و نقره‌ای (Silver) عرضه می‌شوند.

آیپد پرو 2024 اپل در مدل‌های رنگی مشکی (Space Black) و نقره‌ای (Silver)

در بخش نمایشگر نیز اپل از به‌کارگیری پنل‌های IPS LCD و فناوری مینی LED صرفنظر نموده و به سراغ استفاده از نمایشگرهای اولد رفته است. اپل از این پنل‌ها با نام “tandem OLED displays” یاد کرده است. این موضوع بدان معناست که نمایشگر تبلت‌های جدید به منظور ارائه روشنایی بیش‌تر در واقع از دو پنل اولد بر روی یکدیگر استفاده می‌کنند. بدین‌ترتیب حداکثر میزان روشنایی تمام صفحه برای محتوای SDR به 1000 نیت و برای محتوای HDR به 1600 نیت رسیده است.

نمایشگرهای پروموشن قادر به تنظیم نرخ نوسازی خود در محدوده 10 تا 120 هرتزی هستند. هر دو پنل دارای چگالی پیکسلی 264ppi بوده و رزولوشن آنها در مدل‌های 11 و 13 اینچی به‌ترتیب برابر با 2420×1668 پیکسل و 2752×2064 پیکسل است. کاربران به منظور کاهش میزان تابش خیره‌کننده و کمتر شدن میزان پراکندگی نور محیط می‌توانند از یک گلس محافظ به‌صورت آپشنال استفاده کنند. بایستی توجه داشت که دسترسی به این ویژگی مستلزم پرداخت 100 دلار هزینه بیش‌تر است. بعلاوه این ویژگی صرفا در مدل‌های 1 و 2 ترابایتی قابل دسترس خواهد بود.

مدل‌های جدید آیپد پرو باریک‌ترین محصولات اپل تا به امروز محسوب می‌شوند.

اپل در جریان رویداد دیشب از قلم استایلوس جدید خود با نام اپل پنسیل پرو رونمایی کرد. این قلم دارای یک سنسور جدید جهت تشخیص میزان فشار وارد شده است. این ویژگی می‌تواند جهت اجرای برخی اعمال مانند تغییر سریع تنظیمات ابزار حین طراحی مورد استفاده قرار گیرد. ژست‌های فشاری توسط یک موتور لرزشی سفارشی تائید خواهند شد. همچنین پنسیل پرو به شبکه Find My متصل شده و در نتیجه کاربران در صورتی مفقودی قلم می‌توانند آن‌را ردیابی نمایند.

بعلاوه اپل از لوازم جانبی جدید دیگری نیز رونمایی کرد. مجیک کیبورد کاملا جدید دارای ساختاری باریک‌تر و سبک‌تر بوده و این موضوع با طراحی باریک‌تر تبلت‌های آیپد پرو جدید مطابقت دارد. اکنون صفحه‌کلید دارای یک ردیف عملکردی بوده و از ترک‌پد بزرگ‌تری بهره می‌گیرد. به گفته اپل این کیبورد تجربه‌ای کاملا مشابه با استفاده از مک‌بوک را برای کاربران رقم می‌زند. کاربران در صورت عدم نیاز به صفحه‌کلید کامل می‌توانند کاور جدید Smart Folio را خریداری نمایند. این محصول به‌صورت مغناطیسی به تبلت متصل شده و آن‌را در چندین زاویه دید مختلف نگه می‌دارد.

آیپد پروهای جدید مجهز به نمایشگرهای اولد دو لایه هستند.

فروش آنلاین آیپد پروهای سال 2024 در 29 کشور جهان از امروز آغاز شده و این تبلت‌ها از روز 15 مه (26 اردیبهشت ماه) در اپل استورها قابل دسترس هستند. مدل‌های 256 و 512 گیگابایتی این تبلت‌ها مجهز به پردازنده مرکزی 9 هسته‌ای شامل 3 هسته کارآمد و 6 هسته کم‌مصرف هستند؛ در حالی‌که مدل‌های 1 و 2 ترابایتی با پردازنده 10 هسته‌ای شامل 4 هسته پرقدرت و 6 هسته کم‌مصرف در دسترس خریداران قرار می‌گیرند.

هر دو مدل مجهز به پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای و موتور پردازش عصبی 16 هسته‌ای هستند. اما نسخه‌های 1 و 2 ترابایتی دارای 2 برابر رم بیش‌تر بوده و به‌جای 8 گیگابایت با 16 گیگابایت رم روانه بازار می‌شوند.

پشتیبانی از نمایشگر خارجی با ویژگی Stage Manager

پوشش نانوگلس با پرداخت 100 دلار هزینه بیش‌تر و تنها برای مدل‌های 1 و 2 ترابایتی قابل سفارش است. کاربران در صورت تمایل به خریداری مدل‌های 5G بایستی مبلغ 200 دلار بیش‌تر پرداخت نمایند.

مجیک کیبورد جدید برای مدل‌های 11 و 13 اینچی آیپد پرو به‌ترتیب 300 و 350 دلار قیمت‌گذاری شده است. کاور Smart Folio نیز به‌ترتیب با قیمت‌گذاری 80 و 100 دلاری عرضه می‌شود. اپل پنسیل پرو 130 دلار قیمت‌گذاری شده و برای افراد محصل نیز تخفیفاتی در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر روز گذشته اپل از مدل‌های جدید آیپد ایر در اندازه‌های 11 و 13 اینچی نیز رونمایی کرد.

اپل پنسیل پرو بخشی از شبکه Find My خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH