اپل پنسیل پرو با قابلیت ارائه بازخورد لرزشی و تشخیص فشار رونمایی شد

اوایل وقت دیروز شایعه شد که اپل در تدارک معرفی نسخه جدید قلم استایلوس هوشمند خود است و دیشب برند آمریکایی از این محصول با نام اپل پنسیل پرو رسما رونمایی کرد.

استفاده از پسوند پرو برای نام نسخه جدید اپل پنسیل کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد؛ چرا که این قلم در مقایسه با مدل‌های پیشین اپل پنسیل از ویژگی‌های بسیار بیش‌تری برخوردار است. قلم استایلوس جدید اپل قادر به ارائه بازخوردهای لرزشی بوده و انواع مختلف حرکات فشاری و چرخشی را تشخیص می‌دهد.

با فشار دادن قلم، یک پالت ابزاری ظاهر شده و در نتیجه کاربران به سرعت می‌توانند ابزارها، وزن خطوط و رنگ‌ها را تغییر دهند. حرکت چرخشی امکان کنترل دقیق ابزار مورد استفاده توسط کاربر را فراهم می‌کند. چرخش قلم موجب تغییر جهت سری قلم و ابزارهای قلمویی شده و حس استفاده از قلم و کاغذ واقعی را به کاربران منتقل می‌کند.

حرکت چرخشی با استفاده از ژیروسکوپ نصب شده روی قلم فعال می‌شود. کاربران با استفاده از ژست حرکتی شناور می‌توانند جهت دقیق یک ابزار را پیش از به‌کارگیری قلم در آیپد خود تجسم کنند. همچنین با فشردن و یک یا دو نوبت ضربه زدن روی Smart Shape، کاربران تائید ملایمی را در قالب بازخورد لمسی دریافت خواهند کرد.

بعلاوه اپل پنسیل پرو از شبکه Find My پشتیبانی می‌کند. بنابراین افراد در صورت مفقودی قلم خود همواره می‌توانند موقعیت آ‌ن‌را پیدا کنند. فرآیند اتصال، شارژ و نگهداری این قلم از طریق به‌کارگیری یک رابط مغناطیسی روی لبه جانبی بدنه مدل‌های جدید آیپد پرو انجام می‌شود.

این قلم استایلوس با برچسب قیمتی 129 دلاری عرضه می‌شود. از سوی دیگر فروش اپل پنسیل USB-C با قیمت‌گذاری 79 دلاری نیز کماکان ادامه خواهد یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH