آیفون 15 پرو مکس به پرفروش‌ترین گوشی در 3 ماهه اول سال 2024 تبدیل شد

بر اساس جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، فهرست 10 گوشی هوشمند پرفروش جهان در 3 ماهه نخست سال 2024 توسط تولیدات شرکت‌های اپل و سامسونگ تسخیر شد.

در این فهرست هر یک از دو شرکت دارای 5 مدل گوشی بود؛ اما آیفون 15 پرو مکس لقب پرفروش‌ترین گوشی هوشمند را به خود اختصاص داد. گوشی‌های آیفون 15 و آیفون 15 پرو نیز به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند.

گزارش موسسه Counterpoint نشان می‌دهد که نفوذ فناوری 5G در زندگی روزمره مصرف‌کنندگان عادی به تدریج بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود؛ چرا که تمامی 10 دستگاه حاضر در فهرست از اتصال 5G پشتیبانی می‌کنند. همچنین 7 گوشی حاضر در این فهرست دارای برچسب قیمتی بیش از 600 دلاری هستند و در نتیجه به وضوح، کفه ترازو به سمت مدل‌های گران‌قیمت‌تر سنگینی می‌کند.

فروش آیفون‌های سری پرو نیز در حال افزایش بوده است. سهم دستگاه‌های پرو در سال 2020 برابر با 24 درصد بود و سهم این مدل‌ها از ارزش فروش اپل در 3 ماهه اول سال 2024 به 60 درصد رسید. یکی از دلایل چنین دستاوردی این است که اپل برای آن‌دسته از کاربرانی که به‌دنبال خریداری نسخه‌های پرو هستند؛ به‌روزرسانی‌ها و پیشرفت‌های قابل‌توجهی را ارائه می‌کند.

هر دو گوشی گلکسی S24 و گلکسی S24 اولترا به لطف پشتیبانی از اکوسیستم Galaxy AI در فهرست 10 مدل پرفروش طی 3 ماهه نخست سال 2024 جای گرفتند. از زمان عرضه این فناوری جدید برای دستگاه‌های قدیمی‌تر سامسونگ نظیر پرچمداران تاشو سال 2023 و سری گلکسی S23 بیش از یک ماه گذشته است.

به گفته موسسه Counterpoint Research، کاربران برای مدت زمان طولانی‌تری از گوشی‌های هوشمند خود استفاده می‌کنند. این موضوع موجب می‌شود تا مشتریان گوشی‌های هوشمند رده بالایی را انتخاب کنند. چنین رویکردی به آنها اطمینان می‌دهد که دستگاه خریداری شده به لحاظ فنی برای مدت زمان طولانی‌تری قابل استفاده خواهد بود.

انتظار می‌رود که گوشی‌های هوشمند پریمیوم سهم بیش‌تری از بازار جهانی موبایل را به خود اختصاص دهند؛ چرا که شرکت‌های مختلف روی تولید محصولاتی با ویژگی‌های برتر تمرکز دارند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH