گوشی اکسپریا پرو C سونی به طراحی جمع‌وجور در راه است

گوشی اکسپریا 1 مارک 6 سونی اخیرا عرضه شد و اکنون حساب‌کاربری Insider Sony در شبکه اجتماعی X گزارش مفصلی را درباره گوشی هوشمند رده بالا آینده سونی موسوم به اکسپریا پرو C منتشر کرده است.

این گوشی به‌عنوان جانشین اکسپریا پرو I عرضه شده و تغییرات زیادی را به‌همراه خواهد داشت. جالب‌ترین نکته اعلام شده احتمالا این است که گوشی جدید اکسپریا پرو C به‌جای نمایشگر 6.5 اینچی از یک پنل کوچک‌تر با اندازه 6 اینچی استفاده خواهد کرد.

این نمایشگر دارای یک پوشش ضد انعکاسی ویژه بوده و همانند نمونه به‌کارگیری شده در اکسپریا 1 مارک 6 از رزولوشن 2K برخوردار خواهد بود. توان پردازشی این گوشی از طریق تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام تامین شده و مدل پایه آن نیز مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود.

همچنین در گزارش جدید به سیستم دوربین اکسپریا پرو C به‌طور مفصل پرداخته شده است. دوربین اصلی مجهز به یک سنسور 1 اینچی با رزولوشن 50 مگاپیکسل و لنز 20 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 و قابلیت OIS است. همچنین این سیستم از فرمت‌های 12 بیتی RAW و 14 بیتی DCG RAW پشتیبانی می‌کند.

دو دوربین 12 مگاپیکسلی دیگر در کنار ماژول اصلی 50 مگاپیکسلی روی پنل پشتی نقش‌آفرینی خواهند کرد. در کمال تعجب یکی از این دوربین‌ها دارای لنز 20 میلی‌متری خواهد بود؛ اما این ماژول از یک سنسور دوربین کوچک‌تر با اندازه 1/2.9 اینچی و گشودگی دیافراگم f/2.0 بهره خواهد برد. در رابطه با کارکرد این ماژول نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد و فرد افشاگر نیز به جزئیات بیش‌تری در این زمینه اشاره نکرده است.

دوربین 12 مگاپیکسلی دیگر قادر به ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 120 فریم برثانیه و عمق رنگ 10 بیتی بوده و با منحنی گاما 420 S-LOG و قابلیت ضبط HLG عرضه می‌شود.

در اطلاعات اخیرا فاش شده به وجود دوربین فوق‌عریض یا تله‌فوتو هیچ اشاره‌ای نشده است؛ اما بر اساس اطلاعات ارائه شده تا به این لحظه به‌نظر می‌رسد که اکسپریا پرو C احتمالا این دوربین‌ها را به‌طور کامل کنار خواهد گذاشت.

نهایتا این دستگاه مجهز به یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی بوده و از فناوری شارژ 45 واتی در بستر پروتکل پاور دلیوری پشتیبانی خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH