5 وسیله با ارزش که هیچ‌گاه نباید آن‌ها را دور بیندازیم!

حتما شما هم در هنگام خانه تکانی و یا تمیز کردن محیط کار و محل زندگی خود، به وسایل زیادی بر می‌خورید که یا به آن‌ها نیازی ندارید و یا به هر دلیلی می‌خواهید آن‌ها را دور بی اندازید! با ما باشید تا به چند مورد مفید اشاره کنیم.

گیره‌های آهنی:

اگر در حال تمیز کردن خانه و یا دفتر کار خود هستید و در این میان با این گیره‌ها برخورد کردید، به هیچ وجه به فکر دور انداختن آن نباشید. در زندگی هکرها، این وسیله همیشه به عنوان یک راه حل هوشمند نهایی برای رفع مشکلات شناخته می‌شود.

این گیره یا کلیپ‌ها بسیار قوی و قدرتمند هستند! اگر تاکنون توسط این وسیله کوچک، نوک انگشتان، لاله گوش و یا لبانتان را گرفته باشید، متوجه منظور ما از قدرت این وسیله کوچک می‌شوید. همچنین سطح مسطح این وسیله کمک می‌کند تا کلیپ‌ها به راحتی بر روی میز ثابت بماند.

اما بعد از تمامی این توضیحات چند راه و روش ساده استفاده از این گیره‌های کوچک را مرور می‌کنیم:

1- کیف پولی کوچک! شاید کمی غیرعادی باشد، اما با یکی از این کلیپس‌های کوچک می‌توانید، به راحتی پول‌ها و کارت‌های عابر بانک خود را کنار هم داشته باشید!

2- قاب عکس: چند میخ کوچک را به دیوار بزنید، سپس به‌راحتی عکس‌های مورد علاقه خود را به این گیره متصل کرده و آن را به میخ آویزان کنید!

3- نگه‌دارنده کابل: در محیط‌های کاری، اگر پشت میز خود کابل‌های زیادی اعم از usb، کیبورد، ماوس و … دارید، این وسیله می‌تواند بهترین گزینه برای جمع آوری و ثابت نگه داشتن آن‌ها باشد.

things-throw-2

فویل‌های آلومینیومی

هنگامی که رینولدز اولین فویل آلومینیومی خود را در سال 1947 به فروش رساند، اولین هدفش تبلیغ این محصول به عنوان 1001 معجزه آشپزخانه بود. این محصول می‌توانست مثل آهن مقاوم باشد، رطوبت را گرفته و از پخش بوی غذا جلوگیری کند و در برابر حرارت شدید مقاوم باشد. این فویل قابل شست و شو بود و به همین دلیل با نام هزار و یک معجزه وارد بازار شد.

اگر در منزل به فویل آلومینیوم بر خوردید، آن را دور نیندازید، با ما باشید تا بگوییم چه کنید!

1- از فویل آلومینیوم می‌توانید جهت تمیز کردن کربن و سیاهی‌های ظروف خود استفاده کنید. همچنان یکی از بهترین وسایل برای گریل کردن غذا و جلوگیری از سوختن غذا نیز فویل آلومینیوم است.

2- روکش نقره‌ای: از این فویل آلومینیوم می‌توانید به عنوان روکش روی اجاق گاز یا وسایل دیگر آشپزخانه استفاده کنید!

3- تیز کننده چاقو و قیچی: از فویل‌های استفاده شده می‌توانید به عنوان تیز کننده چاقو و قیچی نیز استفاده نمایید.

things-throw-3

الکترونیک

در جهان گجت‌های پیشرفته، کودکان بیشترین استفاده را از این وسایل می‌برند. کامپیوترها، تلویزیون‌ها و گوشی‌های تلفن همراه، به سرعت از مد افتاده و توسط صاحبان‌شان به گوشه‌ای پرت شده و خاک می‌خورند. اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که تکنولوژی‌های قدیمی خود را نگاه داشته و یا تصمیم به دور انداختن آن گرفته‌اید، با ادامه این مطلب همراه باشید تا با هم در مورد بازیافت وسایل الکترونیکی کمی صحبت کنیم.

  • با بازیافت حدود 1 میلیون لپ‌تاپ در کشور آمریکا، صرفه‌جویی برق از این حوزه می‌تواند سالانه روشنایی را به خانه 3500 آمریکایی هدیه کند.
  • بازیافت یک‌میلیون گوشی تلفن همراه می‌تواند سبب ذخیره و حفظ 16 کیلوگرم مس، 350 کیلوگرم نقره، 34 کیلوگرم طلا و نهایتا 15 کیلوگرم پالادیم شود!

امروز در تمامی کشورهای جهان، نهادهای خیریه‌ای وجود دارند که لوازم الکترونیکی بلااستفاده شهروندان را جمع آوری و از آن‌ها استفاده مفید می‌کنند. گوشی به‌دردنخور شما می‌تواند به‌راحتی مورد استفاده افراد زیادی باشد و دل برخی از کودکان بی‌بضاعت را شاد کند!

ضمنا فراموش نکنید که هنوز از اسمارت فونهای قدیمی‌تان می‌توانید به عنوان یک MP3 پلیر خوب نیز استفاده کنید! ارزشش را دارد.

things-throw-4

عینک‌های طبی

میلیون‌ها نفر اعم از افراد بزرگ‌سال و کودکان در سرتاسر جهان وجود دارند که دارای مشکلات چشمی بوده و به خاطر عدم استفاده از عینک و با ناتوانی در تهیه آن در حال آسیب دیدن هستند و بسیاری از حقوق‌شان را نمی‌توانند دریافت کنند. این عدم توانایی در استفاده از عینک‌های طبی مشکلات زیادی اعم از بی‌سوادی، بیکاری و فقر را در کشورهای توسعه نیافته و در حال توسعه باعث شده است. هم اکنون سازمان‌های خیریه زیادی در سرتاسر جهان وجود دارند که با استفاده از عینک‌های دست‌دوم و با توجه به نسخه پزشک برای این افراد عینک‌های لازم را تهیه‌کرده و به بینایی بهتر آن‌ها کمک می‌کنند.

شرکت و بنیاد Lions Club International سال‌هاست که به این امر مشغول است. این شرکت عینک‌های طبی افراد سرتاسر جهان را بازیافت و مجددا مورداستفاده قرار می‌دهد و به‌طور رایگان آن‌ها را در اختیار مدارس و کتابخانه‌های عومی جهان قرار می‌دهد!

things-throw-8

تی‌شرت‌های کهنه!

یک پیراهن و یا تی‌شرت قدیمی معمولا برای ما حکم یک دوست قدیمی را دارد. هستند افرادی که یکی از پیراهن‌های خود را به مدت سال‌ها پوشیده و پس از آن‌هم به‌عنوان یادگاری از آن نگه داری می‌کنند! تی‌شرت‌های کتانی، بهترین وسیله برای غبار روبی، پاک کردن وسایل منزل و شست و شوی ماشین است! این پارچه‌ها به دلیل نداشتن پرز و البته مقاومت زیاد در مقابل آب خوردگی، بهترین وسیله برای تمیزکاری محسوب می‌شوند. البته با کمی جست و جو در اینترنت راه‌های زیادی برای استفاده از تی‌شرت‌های قدیمی وجود دارد.

things-throw-9

پس اگر در فکر خانه‌تکانی هستید، قبل از دور انداختن این وسایل کمی فکر کنید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH