بنز تریلی 18چرخ بدون نیاز به راننده خود را معرفی کرد

185

مرسدس بنز به تازگی از کشنده 18 چرخ خود مجهز به هدایت‌گر خودکار رونمایی کرد که در مراحل پایانی طراحی و تولید است و احتمالا تا یک دهه آینده آن را در خیابان‌ها خواهیم دید. سیستم هوشمندی که در این تریلی به کار رفته است به راننده این امکان را می‌دهد تا بدون نگرانی، رانندگی را به تریلی سپرده و به کارهای دیگر خود برسد.

مرسدس در وب‌سایت خود این‌گونه نوشته است که: “تا ده سال آینده خودروهای کشنده می‌توانند بدون نیاز به راننده و با ایمنی بیشتر در بزرگراه‌های جهان رفت‌ و آمد کنند. حجم اجناس انتقالی بیشتر، ترافیک کم‌تر و میزان مصرف سوخت و گازهای گلخانه‌ای مثل CO2 کاهش شدیدی خواهند داشت. رانندگی در بزرگراه‌ها با این تریلی‌ها هم‌اکنون نیز امکان‌پذیر است اما برای امنیت بالاتر هنوز باید اقدامات بیشتری انجام گیرد.”

با اجرایی شدن این طرح، سرعت و مصرف سوخت وسایل نقلیه و همچنین مسیر و ترافیک جاده کاملا قابل پیش‌بینی است، پس زمان دقیق حرکت و رسیدن به مقصد را می‌توان به راحتی تعیین کرد.

درون تریلی بیشتر شبیه به یک سالن لوکس است. صندلی راننده توانایی چرخش تا 45 درجه را دارد تا به راننده اجازه دهد بدون نیاز به گرفتن فرمان به کارهای دیگر خود برسد و وظیفه رانندگی را به سیستم هوشمند خودرو بسپارد. همچنین تجهیزات و لوازم الکترونیکی بسیاری مثل نمایشگرهای بزرگ به جای سرعت‌سنج و همچنین تبلت‌هایی برای مدیریت بخش‌های مختلف 18 چرخ نیز در اتاقک قرار گرفته است.

kjnbh

در مقایسه با سیستم اوتوپایلت به کار رفته در هواپیماها، سیستم راداری و دوربین‌های چندگانه به کار رفته در اطراف تریلی در کنار سیستم پردازشی هوشمند آن باعث شده‌اند تا بدون نیاز به هرگونه سیستم جهت‌یابی دیگری بتوان کاملا تریلی هوشمند را تا رسیدن به مقصد به حال خود رها کرد.

Wolfgang Bernhard می‌گوید: “با وجود همه این تکنولوژی‌های هوشمند به کار رفته در تریلی، باز هم این راننده است که مسئولیت هدایت آن را بر عهده دارد و این سیستم‌های هوشمند تنها کار او را ساده‌تر کرده و امنیت وی و دیگران را در جاده افزایش می‌دهد.”

زمانی که تریلی در حالت رانندگی خودکار قرار می‌گیرد سرعت و جهت حرکت را از طریق سیستم ناوبری خود محاسبه می‌کند و موقعیت دقیق آن با استفاده از شبکه GPS تشخیص داده می‌شود.

Bernhard همچنین می‌گوید: “چون این سیستم بدون راننده می‌تواند برای او زمانی را جهت استراحت فراهم کند، از حواس پرتی، خستگی و عصبانیت وی حین رانندگی جلوگریی می‌کند که این موضوع امنیت بیشتری را برای شخص راننده و محموله به ارمغان می‌آورد.”

سیستم هدایت هوشمند این تریلی می‌تواند به خوبی در مقابل هرگونه رخ داد ناگهانی مثل مسدود شدن مسیر یا ایجاد ترافیک سنگین واکنش نشان دهد و خودرو را به امن‌ترین مسیر هدایت کند.

hgytfr

مرسدس بنز در حال حاضر این 18 چرخ را در چند بزرگراه واقعی نیز امتحان کرده است و نتایج بسیار موفقیت‌آمیز بوده‌اند.

2 در مورد “بنز تریلی 18چرخ بدون نیاز به راننده خود را معرفی کرد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH