هر آنچه در مورد iPad Air 2 و iPad mini Rtina جدید باید بدانید!

6

یکی دیگر از مراسم‌های بزرگ اپل نیز با معرفی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس به پایان رسید و حالا دیگر زمان آن رسیده است تا کم‌کم به فکر محصول بزرگ بعدی این شرکت باشیم که فاصله چندانی تا معرفی آن نداریم. در ادامه قصد داریم تا باهم iPad Air 2 و احتمالا نسل بعدی iPad mini را بیشتر بشناسیم و شایعات و احتمالات منتشر شده در مورد این دو محصول را بررسی نماییم.

بر اساس تقویم معمول اپل، احتمالا آی‌پد بعدی این شرکت تا ماه اکتبر معرفی خواهد شد و با توجه به معرفی سری جدید چیپ‌های پردازشی A8 امید داریم تا آن را بر روی هر دو آی‌پد ببینیم. همچنین به احتمال زیاد اپل از حس‌گر اثر انگشت نیز در این دو تبلت استفاده خواهد کرد.

طراحی: باریک‌ترین تبلت‌ها وارد بازار خواهند شد

با توجه به طراحی کاملا متفاوت نسل اول آی‌پد ایر احتمال می‌دهیم که تغییر خاصی را در این زمینه در آی‌پد ایر 2 شاهد نخواهیم بود و اپل بار دیگر از همان زبان طراحی برای تبلت جدید خود استفاده خواهد کرد. آی‌پد ایر در حال حاضر یکی از سبک‌ترین تبلت‌های موجود در بازار است و حاشیه‌های آن بسیار کم‌تر شده تا راحت‌تر صفحه‌نمایش بزرگ خود را در دست جای دهد. تنها احتمال یک تغییر در آی‌پد ایر 2 خواهد بود؛ شاید اپل از پنل LCD یک‌پارچه با شیشه در صفحه‌ نمایش تبلت بعدی خود استفاده کند که می‌تواند با این کار ضخامت دستگاه را کاهش بیشتری دهد. این اقدام تبلت را 0.5 میلی‌متر دیگر باریک می‌کند که ضخامت آن را به 7 میلی‌متر خواهد رساند.

نسل دوم آی‌پد مینی مجهز به نمایشگر رتینا نیز می‌تواند از چنین پنلی استفاده کند تا باریک‌تر شود اما در غیر این صورت به نظر می‌رسد که همان طراحی قبلی حفظ خواهد شد.

همچنین اضافه شدن رنگ‌های جدید مثل طلایی، خاکستری و نقره‌ای نیز دور از انتظار نیست. علاوه بر این‌ها ممکن است تغییرات کوچک دیگری نیز در این سری از آی‌پدها ایجاد شود، مثل حذف شدن دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا و همچنین قفل کردن سیستم که به خاطر باریک‌تر شدن تبلت ایجاد می‌شوند.

نمایشگر

بعد از به‌روزرسانی نمایشگر آی‌پد مینی در سال گذشته، به نظر می‌رسد امسال هم صفحه‌ نمایش‌های رتینا با رزولوشن 2048×1536 پیکسل را در هر دو تبلت خواهیم دید. این رزولوشن تراکم پیکسلی معادل 324ppi را در آی‌پد 7.9 اینچی مینی و 264ppi را در نسخه بزرگ‌تر 9.7 اینچی به همراه خواهد داشت و پیشرفت بیشتری را در این زمینه انتظار نداریم.

در بخش رنگ‌ها اپل کاری بزرگ را در آی‌پد ایر انجام داد و توانست تا رنگ‌ها را واقعی‌تر و شفاف‌تر به نمایش درآورد. رنگ سفید در آی‌پد ایر به هیچ وجه متمایل به آبی نیست و کیفیت بسیار خوبی دارد. اپل برای رسیدن به این کیفیت رنگ از تکنولوژی sRGB استفاده کرده است که امیدواریم از آن در آی‌پد ایر 2 نیز استفاده شود.

رابط کاربری، حس‌گر تشخیص اثر انگشت و پشتیبانی از Apple Pay

با وجود iOS8 روی هر دو تبلت، تفاوت کمی را بین آنچه در آیفون 6 دیدیم با رابط کاربری آی‌پد انتظار داریم. تغییر بزرگ در هر دو تبلت می‌تواند اضافه شدن حس‌گر Touch ID باشد که این موضوع به معنای افزودن امکان استفاده از سرویس پرداخت الکترونیک Apple Pay است.

عملکرد و حافظه داخلی

هر دو تبلت جدید احتمالا با جدیدترین چیپ پردازشی اپل یعنی A8 معرفی خواهند شد. اپل اولین شرکتی بود که از چیپ 64 بیتی در محصولات خود استفاده کرد، البته در طی سال گذشته اندروید در این زمینه توانسته از اپل پیشی بگیرد.

به نظر می‌رسد اپل از همین چیپ پردازشی در دو تبلت جدید خود استفاده کند اما به لطف شاسی بزرگ‌تر و سیستم خنک کننده قوی‌تر، اپل می‌تواند چیپ A8 خود را بر روی سرعت بالاتری تنظیم کند.

همچنین دور از انتظار نیست که اپل بخواهد حافظه رم آی‌پدهای جدید را دو برابر کند؛ یعنی هر دو آی‌پد ایر 2 و مینی جدید را با رم 2 گیگابایتی معرفی کند. این اقدام می‌تواند سرعت تبلت را تا دو برابر افزایش دهد.

همچنین اپل قصد دارد تا نسخه 16 گیگابایتی آی‌پد را نیز در کنار نسخه‌های 32، 64 و 128 گیگابایتی معرفی کند تا دست شما در انتخاب حافظه مورد نظرتان بازتر باشد.

دوربین

1

موضوع عکس‌برداری با تبلت‌ها همیشه زمینه اختلاف در میان اهالی تکنولوژی بوده است. تا مدت‌ها تصور می‌شد کسی از تبلت‌ها برای عکس‌برداری استفاده نمی‌کند به همین دلیل نیز هیچ وقت دوربین‌های با کیفیتی را در این گجت‌ها ندیدیم اما امروزه می‌دانیم که بسیاری از مردم از تبلت خود برای ثبت تصاویر و ویدئو استفاده می‌کنند و وجود یک دوربین با کیفیت می‌تواند برگ برنده آن تبلت در میان رقبا باشد. هر دو تبلت آی‌پد ایر و مینی که در حال حاضر در بازار وجود دارند از دوربین 5 مگاپیکسلی با تکنولوژی iSight و همچنین یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی در جلو استفاده می‌کردند. با این حال انتظار می‌رود که در دو نسخه جدید تبلت‌ها، اپل از دوربین‌های 8 مگاپیکسلی استفاده کند تا کاربران بتوانند تصاویری با کیفیت‌تر و با جزئیات بیشتر را ثبت کنند.

ما هنوز شایعه‌ای در مورد استفاده از دوربین با رزولوشن بالاتر را نشنیده‌ایم اما باید انتظار این به‌روزرسانی را در دوربین آی‌پد داشته باشیم.

همچنین در iOS 8 شاهد یکپارچه شدن بخش ویرایش تصاویر با دوربین دستگاه بودیم که این موضوع به معنای امکان ایجاد ویرایش‌هایی سریع بر روی تصاویر بلافاصله پس از ثبت آن‌هاست، بخصوص این کار بر روی صفحه‌ نمایش بزرگ‌تر آی‌پد حتما لذت بخش‌تر نیز خواهد بود.

باتری

موضوع باتری تا مدت‌ها یکی از نقاط قوت آی‌پدهای اپل بوده است، اما با پیشرفت هر چه بیشتر رقبا اپل هم توانسته به عمر باتری 10 ساعته برسد و دور از انتظار نیست که یک پیشرفت بزرگ را در عمر باتری دو تبلت جدید شاهد باشیم. باید خاطر نشان کنیم که در تجربه‌ای که ما از آی‌پد ایر و مینی رتینا داشتیم، توانستیم تا 9 ساعت کار مداوم را با آن کسب کنیم که این عمر باتری واقعا قابل احترام است و چیزی است که ما در تلفن‌های هوشمند موجود در بازار هم می‌بینیم.

قیمت، زمان عرضه و امکانات ارتباطی

انتظار داریم اپل، آی‌پد ایر 2 و نسل جدید آی‌پد مینی رتینا را در تاریخ 16 (۵ روز دیگر) اکتبر معرفی کند و آن‌طور که در گذشته شاهد آن بوده‌ایم احتمالا تا تاریخ 24 اکتبر نیز آن‌ها را در بازارها خواهیم دید.

در حال حاضر هیچ دلیلی نمی‌بینیم که اپل بخواهد قیمت تبلت‌های خود را تغییر دهد. انتظار می‌رود آی‌پد ایر 2 برای مدل WiFi-only از 499 دلار شروع شود در حالی که نسخه کوچک‌تر آن می‌تواند از قیمت 399 دلار قیمت‌گذاری آن شروع شود.

اپل همچنین امکان ارتباط با نسل 4G را با قیمت 130 دلار بیشتر به تبلت‌های خود اضافه می‌کند. در ادامه تصاویری منصوب به آی‌پد ایر 2 را مشاهده می‌فرمایید که هنوز نمی‌توان صحت آن‌ها را تأیید کرد.

4

5

9

100

7

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH