هر آن چیزی که باید از نکسوس پلیر بدانید

Nexus Player یک مدیا باکس جدید از گوگل است که در رویداد معرفی نکسوس 6 به دنیا معرفی شد. این دستگاه را یک پاسخ به اپل تی‌وی و دیگر ستاپ باکس‌های بازار مثل روکو 3 می‌دانند.

غول فن‌آوری مدت‌هاست که برای اضافه کردن اتاق نشیمن افراد به قلمرو وسیعش در جنگ با دیگر سازندگان است. این دستگاه همانی است که گوگل سرانجام می‌تواند با آن به اتاق نشمین شما با پخش ویدئو و ایجاد امکان بازی‌های اندرویدی راه یابد.

نباید فراموش کرد بازاری که گوگل وارد آن شده، بسیار شلووغ است. پیش از اینها خود کمپانی با کروم کست و گوگل تی وی که در واقع یک شکست محسوب می‌شد، سهمی از این بازار را از آن خود کرده بود.

اما نکسوس پلیر چیست؟

دیگر زمان DVD یا بلوری به پایان رسیده است، به طور کل رسانه فیزیکی دیگر حرفی برای گفتن ندارد و عصر پخش آنلاین است.

این دستگاه که شبیه به توپ هاکی است از طریق HDMI به تلویزیون شما وصل می‌شود. با ابعاد 20×120×120 میلی‌متر از دی‌وی‌دی کوچک‌تر اما ضخیم‌تر است.

1-240-100

دستگاهی است که برای پخش آنلاین و دانلود ویدئو از اینترنت و شبکه خانگی ساخته شده است، پس می‌توان آن را در واقع یک نت‌فلیکس پلیر دانست، اما نکسوس پلیر چیزی بیش از اینهاست. این دستگاه مجهز به اندروید، ویژه تلویزیون نسخه آب‌نبات چوبی است و این یعنی با بیشتر برنامه‌های موجود روی گوگل پلی سازگاری دارد.

غیر از پخش ویدئو، این دستگاه ویژگی‌های دوست داشتنی‌تر دیگری هم دارد. مثلا اگر مجبور باشید بازی را نیمه تمام رها کنید، می‌توانید ادامه آن را روی اسمارت‌فون‌تان و هر جایی که برای‌تان امکان دارد انجام دهید.

با وجود حافظه داخلی 8 گیگابایتی کاربر می‌تواند بازی‌های مورد علاقه خودش را دانلود کرده و روی تلویزیونش بازی کند.

ویژگی‌های نکسوس پلیر

نکسوس پلیر 235 گرمی ساخت ایسوس، مجهز به یک پردازنده چهار هسته‌ای Intel Atom با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است. برای این دستگاه یک چیپ گرافیکی مجزا PowerVR Series 6 در نظر گرفته شده تا از پس کارهای گرافیکی بر بی‌آید.

حافظه داخلی 8 گیگابایتی و رم این دستگاه 1 گیگابایت است و به دلیل وجود چیپ (802.11ac 2×2 (MIMO، اتصال اینترنت در حداکثر سرعت خود قرار دارد.

16-580-100

به همراه این پلیر یک دستگاه ریموت مجهز به میکروفون برای دستورهای صوتی و دو باتری AA برای این ریموت که با اتصال بلوتوث 4.1 با پلیر ارتباط بر قرار می‌کند در نظر گرفته شده است.

11-200-100

درون جعبه کابل HDMI قرار ندارد و این کابل باید به طور جداگانه تهیه شود.

نکسوس پلیر چه کارهایی می‌تواند بکند؟

به دلیل وجود اندروید آب‌نبات چوبی ویژه تلویزیون، رابط کاربری برای استفاده در صفحات بزرگ بهینه شده و کار با آن از طریق ریموت کنترل امکان پذیر است. روی صفحه خانه می‌توانید به تمام برنامه‌ها، گوگل پلی و بازی‌ها دسترسی داشته باشید. البته گوگل برای شما پیشنهادهایی هم دارد که آن‌ها را در قالب آیکون‌هایی روی صفحه به نمایش می‌گذارد. نکسوس پلیر تمام قابلیت‌های دیگر پخش کننده‌های مدیای گوگل مثل کروم کست را داراست. این یعنی هر محتوایی که روی اسمارتفونتان است، می‌توانید به نکسوس پلیر روانه کرده و پس از آن روی تلویزیون ببینید.

Connect-200-100

این ویژگی به درد کسانی می‌خورد که از داشتن قابلیت MirrorCast محرومند. ویژگی که امکان می‌دهد از اسمارت‌فون‌تان به عنوان یک دستگاه کنترل از راه دور برای کنترل برنامه‌های سازگار استفاده کنید.

با خاموش کردن تلویزیون کار نکسوس پلیر متوقف نمی‌شود و با ورود به اکانت گوگل، تمام محتوا بین دستگاه‌های اندرویدی و نکسوس پلیر شما همگام می‌شود.

باز هم بگوییم که اگر مثلا مشغول تماشای ویدئویی روی پلیر یا دستگاه‌های دیگر هستید و مجبورید آن را در نیمه راه رها کنید، می‌توانید ادامه را روی نه فقط همان دستگاه، بلکه هر دستگاه سازگار دیگر ببینید.

کنترل صوتی ارزش دوباره صحبت کردن را دارد، زیرا این ویژگی نه تنها به کاربر امکان جستجوی معمول از طریق گوگل را می‌دهد، بلکه مثلا کاربر می‌تواند با ادای نام برنامه‌های مورد نظرش آن‌ها را باز کند.

آیا نکسوس پلیر یک کنسول بازی است؟

multiplayer2-580-100

نکسوس پلیر هم یک کنسول بازی است و هم نیست. بسته به نگاه شما به این دستگاه دارد. مشخصا نکسوس پلیر توانایی اجرای بازی‌هایی که مثلا اکس باس وان یا PS4 می‌توانند اجرا کنند، ندارد اما می‌تواند تقریبا تمام بازی‌های موجود روی پلی استور و آن‌هایی که در آینده‌ای نزدیک می‌آیند اجرا کند.

در ضمن این دستگاه از صفحه نمایش بزرگ تلویزیون شما استفاده می‌کند تا به زیبایی‌های بازی بی‌افزاید. در آینده‌ای نه چندان نزدیک، ممکن است که نکسوس پلیر توانایی اجرای بازی‌های OnLive یا Play station Now را هم داشته باشد.

1. گیم پد به صورت جداگانه فروخته می‌شود

این دستگاه کنسول بازی نیست، پس در صورت علاقه باید گیم پد را به صورت جداگانه تهیه کنید.

17-180-100

2. بازی‌ها با تمام دستگاه‌های اندرویدی همگام می‌شوند

بازی‌ها با تمام دستگاه‌های اندرویدی شما همگام شده و هر تغییر در یک دستگاه موجب ایجاد تغییر در دستگاه دیگر می‌شود.

3. این اکوسیستم نیاز به زمان دارد

اینکه نکسوس پلیر به عنوان یک کنسول بازی چقدر می‌تواند موفق باشد، کاملا بستگی به تعداد افرادی دارد که قرار است از آن استفاده کنند.

آیا می‌توانم محتوای خودم را روی نکسوس پلیر داشته باشم؟

البته که می‌شود. با برنامه‌های فوق‌العاده‌ای چون Plex، می‌توانید هر چیز سازگاری را که می‌خواهید از کامپیوتر یا دیگر دستگاه‌های اندرویدی روی نکسوس پلیر اجرا کنید.

زمان عرضه نکسوس پلیر کی است؟

قرار بود این دستگاه در ایالات متحده و از روز 17ام اکتبر پیش فروش بشود، ولی فعلا متوقف شده است. باقی کشورها باید منتظر باشند، اما احتمالا تا پیش از کریسمس در تمام کشورهای برنامه ریزی شده قابل دسترس خواهد بود.

قیمت این دستگاه چقدر ست؟

گوگل هنوز قیمت این دستگاه را اعلام نکرده است، اما بهترین حدسی که زده می‌شود، 99 دلار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH