6 جایگزین قدرتمند برای آی‌پد ایر 2

شاید بتوان آی‌پد ایر 2 را بهترین آی‌پدی دانست که تا به‌حال ساخته شده است، ولی نمی‌توان آن را بهترین تبلت نامید. تا زمانی که یکی از طرفداران پر و پا قرص اپل نباشید، لزومی ندارد که برای داشتن یک تبلت خوب حتما آی‌پد ایر 2 را تهیه کنید، زیرا تعداد زیادی انتخاب دیگر دارید که بهتر است حتما نگاهی به آن‌ها بی‌اندزاید. در زیر با برخی از این جایگزین‌های خوب آشنا می‌شوید:

Sony Xperia Z3 Tablet Compact

Sony_Xperia_Z3_Tablet_Compact_1

آیا می‌دانید که پیش از آی‌پد ایر 2، باریک‌ترین تبلت دنیا Sony Xperia Z3 Tablet Compact بوده است. این تبلت با ضخامت 6.4 میلی‌متری و وزن 270 گرمی‌اش هنوز هم جز باریکترین‌ها و البته سبک‌ترین تبلت‌های بازار است. این تبلت یک صفحه نمایش 8 اینچی با رزولوشن 1200×1920 پیکسلی دارد، در درونش یک اسنپدراگون چهار هسته‌ای 801 و رم 3 گیگابایتی قرار گرفته و حافظه آن قابل ارتقا است. دوربین 8.1 مگاپیکسلی و البته ویژگی ضد آب بودن از دیگر توانایی‌های برتر این تبلت هستند. قیمت Sony Xperia Z3 Tablet Compact برابر با 499 دلار است.

 Xiaomi MiPad

Xiaomi-MiPad-Tegra-K1-Tablet

شیائومی برای می‌پد خود یک صفحه نمایش 7.9 اینچی با رزولوشن 2048×1536 پیکسلی در نظر گرفته است. این تبلت که در رنگ‌های شادی عرضه می‌شود، مجهز به یک پردازنده Nvidia Tegra K1 بوده و تنها 300 دلار قیمت دارد. در ضمن بدنه این تبلت ارزان قیمت از جنس آلومینیوم است.

Samsung Galaxy Tab S 10.5

samsung-galaxy-tab-s-review

یک تبلت 10.5 اینچی با رزولوشن 1600×2560 پیکسل و مجهز به پردازنده هشت هسته‌ای اگزینوس 5، یک رم 3 گیگابایتی، حافظه 32 گیگابایتی، دوربین 8 مگاپیکسلی و یک باتری بزرگ که آنرا یکی از تبلت‌های دوست داشتنی سری گلکسی تب اس سامسونگ می‌کند. این تبلت در بدنه با ضخامت 6.6 میلی‌متر باریک است و یکی از قدرتمندترین رقیبان آی‌پد ایر 2 محسوب می‌شود، هر چند اندازه‌ بزرگش نگه داشتن در دستان را دشوار می‌کند. مدل 16 گیگابایتی و وای‌فای این تبلت 499 دلار قیمت دارد.

Google Nexus 9

google_nexus_9_listing_play_store

تبلت نکسوس ساخت اچ‌تی‌سی که در اندازه 8.9 اینچ با رزولوشن 2048×1536 پیکسل ساخته شده است. پردازنده 64 بیتی NVIDIA Tegra K1، رم  2 گیگابایتی، حافظه غیر قابل ارتقای 32 گیگابایتی، دوربین 8 مگاپیکسلی و البته قیمت 399 دلاری از آن یک جایگزین خوب برای آی‌پد ایر 2 می‌سازد.

Lenovo YOGA Tablet 2 10-inch

Lenovo-Yoga-Tablet-2

یوگا تبلت 2 لنوو که قیمتی برابر با 399 دلار دارد، می‌تواند با مشخصاتی چون پردازنده 64 بیتی و چهار هسته‌ای Intel Atom، رم 2 گیگابایتی، حافظه داخلی 16 گیگابایتی، دوربین 8 مگاپیکسلی و باتری 9600 میلی آمپری یک رقیب سرسخت برای آی‌پد ایر 2 حساب شود. این تبلت با وزن 619 گرمی و ضخامت 7.2 میلی‌متری از ایر 2 ضخیم‌تر است.

Amazon Kindle Fire HDX 8.9

amazon_kindle_fire_89_hdx_wifi

با اینکه یک سال از حضور این تبلت می‌گذرد، هنوز هم جز تبلت‌های پیشنهادی برای جایگزینی آی‌پد ایر 2 است. این دستگاه مجهز به یک صفحه نمایش 8.9 اینچی با رزولوشن 2560×1600 پیکسل بوده و اسنپدراگون 800، رم 2 گیگابایتی، حافظه داخلی غیر قابل ارتقای 16 گیگابایتی و یک دوربین 8 مگاپیکسلی از دیگر مشخصاتش هستند. با اینکه از نظر ظاهری اصلا به زیبایی آی‌پد ایر 2 نمی‌رسد، نماینده آمازون یک انتخاب خوب به حساب می‌آید.

4 در مورد “6 جایگزین قدرتمند برای آی‌پد ایر 2”

  1. من مدت زیادی با هر دو سیستم عامل کار کردم منظورم اندروید و ios هستش و متوجه شدم یک تبلت اندرویدی هر چقدر هم که سخت افزار قوی داشته باشه نرم افزار های جدی برای کار کردن نداره و به هیچ وجه مخصوص کارهای جدی نیست ولی از طرفی آزادی خیلی زیادی داره که میشه روش برای کار های روزانه خیلی بیشتر از ios حساب کرد.
    به همین دلی میگم هیچ کدوم این تبلت ها رو نمیشه با ipad جایگزین کرد یابرعکس اگه یه نفر چنین فکری تو سرش باشه یعنی از هیچکدوم این سیستم عامل ها هنوز سردر نیاورده. این نظر منه

  2. برام خیلی جالبه که یک نویسنده اینقدر از اپل تنفر داشته باشه!کاش یاد بگیریم بی طرف باشیم و بدون تعصب از تکنولوژی استفاده کنیم.

  3. سونی در این دوسال واقعا پرچم تبلت های اندرویدی رو در مقابل آیپدها برده بالا وگرنه تا قبل از سونی آیپدها مطلق بهترین بودن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH