این مطلب را فقط خانم‌ها بخوانند: 10 گام برای پیشرفت شغلی بانوان

JJ3-1797x1940

از نظر JJ DiGeronimo، کارآفرین موفق که بسیاری از بانوان را در زمینه پیشرفت و رشد در شغل‌هایشان اندرز داده است، 10 گام برای پیشرفت در پیشه و رسیدن به موفقیت برای آن‌ها وجود دارد. اما این 10 گام چه هستند؟

DiGeronimo مدیر دو سازمان Tech Savvy Women و  Purposeful Woman، توصیه می‌کند که بانوان به جای اینکه به پیشرفت و ارتقا در مشاغل خود اصرار ورزند، این 10 گام را پیموده و نتیجه را ببینند:

1. واقع بین باشید: بازاری را که در آن مشغول کار و آنچه لایقش هستید درک کنید و از اطرافیان‌تان پرس و جو کنید، زیرا دریافتی در هر شهر و منطقه‌ای متفاوت است.

2. سیاست و خط مشی کمپانی خود را بدانید: برخی از کمپانی‌ها تنها یک‌بار در سال افزایش حقوق دارند.

3. وضعیت کمپانی خود را درک کنید: آیا شرکت می‌تواند از پس افزایش حقوق بر بی‌آید؟

4. زمانی را برای بحث راجع به این موضوع با مدیرتان تنظیم کنید: این بحث نباید فقط اعلام درخواست از سوی شما باشد.

5. از درخواست خود دفاع کنید: پرونده‌ کاری برای دفاع از درخواست خود ایجاد کنید (مثلا به زمان‌هایی که به کمپانی کمک کرده‌اید که در آمد بیشتری داشته باشد، اشاره کنید)

6. خود را به خوبی ارایه دهید. باید خود را به بهترین نحو برای درخواستی که دارید نشان دهید.

7. از اولتیماتوم دادن بپرهیزید و با واقعیت جلو بروید. احساسات خود را به حداقل برسانید، به واقعیات بر اساس نتایج تکیه کنید.

8. بپرسید و منتظر پاسخ بمانید: درست مثل هر فروشنده خوب دیگری، سکوت می‌تواند بهترین دوست شما باشد. پس از پرسیدن هر پرسش مهم، سکوت کنید.

9. برنامه بریزید: بدون توجه به اینکه پاسخ درخواست شما چه می‌تواند باشد، برای درک بهتر گام‌های بعدی تلاش کنید و برنامه‌ای برای رسیدن از جایی که در آن هستید به جایی که می‌خواهید برسید، بریزید.
اگر پاسخ مافوقتان مثبت بود از زمان و چگونگی افزایش حقوق به طور کامل مطلع شوید.
اگر پاسخ منفی بود، علت را بپرسید و جویا شوید که برای رسیدن به خواسته‌اتان چه باید بکنید.

10. در آخر هم از رئیستان به خاطر زمانی که گذاشته سپاسگزاری کنید و اگر می‌توانید این کار را به صورت کتبی انجام دهید.

5 در مورد “این مطلب را فقط خانم‌ها بخوانند: 10 گام برای پیشرفت شغلی بانوان”

  1. دوست عزیز کجا حقوق 200 به خدا من نام نمیبرم ولی جایی که مارو به زور با مدرک فوق لیسانس با حقوق 700 تومنی استخدام کردند خانمها دارن با عشوه و نازو تنازی بغیر از 1200 کلی پول دستی میگیرن دست به دلمون نزار آقا ما اتفاقا خیلی هم دوست داریم همه چیز مساوی باشه الان شما برای استخدام یه پسر و یه دخترو ببر در یه شرکت ندید خانومو قبول میکنه. حرف زیاده و بی فایده

  2. دوست عزیز چشماتو باز کن!
    دقیق نگاه کن ببین اون خانمی که با حقوق 200تومن میشینه پشت میز ، همین کار میتونست برا یه مرد امار معاش و شروع زندگیش باشه البته با حقوق بالاتر

    مسئله اینه که خانما وقتی با هر حقوقی حاظرند کار کنند کارآفرینان هم بدون شک خانما رو به جای آقایون استخدام میکنن

    چرا اکثراً آگهی های استخدامی میگن :
    به یک منشی یا فلان خانم نیاز داریم؟؟؟!!!!

  3. هیچ دیگه!!!
    همینجوری هم خانما کل ادارات و مشاغل رو تسخیر کردند شما هم میاید نحوه پیشرفت تو کارشون رو هم آموزش میدید. با این اوصاف بدون شک تو آینده ای نه چندان دور صدرصد مشاغل دست خانوماست

    به به!

    1. دوست عزیز پیشرفت حق هر انسانیه چه خانم چه اقا با این طرز تفکر شما هیچ جامعه ای نمیتونه به صورت صحیح پیشرفت گنه و جلو بره.در ضمن هر کی به اندازه تلاشش پیشرفت میکنه اینکه خانمها دارن پیشرفت مکمن نشان دهنه تلاششونه.
      ممنون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH