3 اشتباه رایج در عکاسی از کودکان که اکثرا مرتکب می‌شویم!

کودکان با زیبایی معصومانه‌اشان همیشه سوژه‌های بسیار خوبی برای عکاسی هستند. در آلبوم‌های خانوادگی به ازای هر عکس از بزرگسالان، نصف آلبوم از خردسالان عکس وجود دارد، ولی آیا همه این عکس‌ها خوب هستند؟ زمانی که سوژه خردسالان می‌شوند، چه عکاسان حرفه‌ای و چه غیر حرفه‌ای مرتکب 3 اشتباه می‌شوند که در زیر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

اشتباه شماره یک: درخواست از بچه‌ها برای ایستادن: بچه‌ها وایستید یه جا

بچه‌ها برای عکس لباس نو پوشیده و خوشحالند، به خاطر همین با هیجان تمام می‌دوند و تحرک زیادی دارند، اما نمی‌دانند که عکاس قرار است از آن‌ها بخواهد یک جا بایستند و به او نگاه کنند و منتظر شوند تا کارش را انجام دهد. این کار بر خلاف تمام غریزه‌های طبیعی کودکان خواهد بود. آن‌ها بسیار هیجان زده‌اند و شما می‌خواهید که بی حرکت یک جا بایستند. از این بدتر نمی‌شود!

اما راه حل چیست؟ بگذارید بدوند و بازی کنند

تمام کودکان پیرو طبیعتشان عاشق بازی کردن و دویدن هستند. پس چرا مانع آن‌ها شویم؟ بگذاریم همین کار را بکنند. حتی می‌توانیم خودمان برایشان یک بازی بسازیم. مثل دنبال بازی و در آن هنگام عکسی را که می‌خواهیم بی‌اندازیم.

آن‌ها پر از انرژی هستند که باید آزاد شود و وقتی از آن استفاده می‌کنند، شاد هستند و کودکان شاد و پر انرژی همان‌هایی می‌شوند که شما برای عکسهایتان می‌خواهید.

kid-photography-mistakes-2

توصیه: از مود اسپرت برای این مدل عکسبرداری استفاده کنید. سرعت شاتر باید یک پانصدم یا یک هزارم ثانیه باشد و فوکوس خودکار فعال باشد. زمانی که کودکان به سمت شما می‌دوند باید سرعت شاتر بالا و فوکوس ردیاب فعال باشد تا تمام فعالیت‌ها ثبت شود.

اشتباه شماره دو: از بچه‌ها بخواهید که بخندند: اینو نگاه کن، بخند

فکر نمی‌کنم هیچ پدر و مادری را دیده باشیم که هنگام عکس انداختن از کودکش نخواهد که لبخند بزند. بیشتر اوقات هم لبخندی را که می‌خواهند دریافت می‌کنند، اما نوعی که اصلا طبیعی نیست.

kid-photography-mistakes-3

راه حل: کارهای خنده‌دار کنید، مثل یک دلقک!

خنده طبیعی کودکان خود هنگامی که یک اتفاق بامزه رخ می‌دهد دیده‌اید. کاری کنید که بتوانید خنده واقعی آن‌ها را در بی‌آورید. شاید مجبور شوید که خودتان زحمت این کار را بر دوش بکشید و مثل یک دلقک سیرک کودکان را به خنده بی‌اندازید.

kid-photography-mistakes-4

اگر اولین باری است که کودک را می‌بینید، با او خوش و بش کنید و خودتان را معرفی کنید. بعد تا آنجایی که می‌توانید با مزه شوید!

اشتباه شماره سه: خود را هم سطح کودک نکردن

kid-photography-mistakes-5

اصلا احساس خوبی به کودکان دست نمی‌دهد وقتی شما با آن قد و بالایتان می‌ایستید و از آن‌ها عکس می‌اندازید.

خود را هم سطح کودک کنید و این کار را با دولا شدن و معرفی خودتان و اینکه قرار است چقدر به آنها خوش بگذرد آغاز کنید. برای عکس انداختن از آن‌ها، زانو بزنید و حتی اگر لازم شد دراز بکشید. بینندگان عاشق چنین عکس‌هایی می‌شوند، زیرا کمتر پیش می‌آید که کودکان را از این زاویه دیده باشند.

kid-photography-mistakes-6

مطمئن باشید اگر یک سری اصول ساده و اولیه را رعایت کنید، پس از مدتی پیشرفت حاصل شده در عکس‌هایتان چنان قابل رویت خواهد بود که خودتان هم لذت خواهید برد و احساس رضایت می‌کنید.

1 در مورد “3 اشتباه رایج در عکاسی از کودکان که اکثرا مرتکب می‌شویم!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH