5 قابلیت آی‌فون 6 پلاس که در نوت 4 نیست!

iphone-6-plus-vs-samsung-galaxy-note-4-teaser

هرچه قدر که بخواهیم در مورد خم شدن آی‌فون، صفحه به ناگهان بزرگ شده و یا قیمت گذاری عجیبش صحبت کنیم، باید بپذیریم که آی‌فون 6 پلاس، یک موفقیت برای اپل است و نسبت به تجربه آی‌فون 5s، ویژگی‌های بیشتری دارد.

البته آی‌فون 6 از لحاظ فروش، بهتر از 6 پلاس بوده و می‌توان نسبت فروش آن را سه به یک دانست. طبق گزارش رسمی اپل، 10 میلیون سفارش از این دستگاه در روزهای اولیه به این کمپانی ارسال شده است؛ یعنی حدود 3 یا 4 برابر نمونه دیگر عرضه شده.

اما به هر حال آی‌فون 6 پلاس به عنوان اولین فبلت کمپانی اپل، به فروش خوبی دسته یافته است.

وقتی از بیرون به فرزندان تازه متولد شده اپل می‌نگریم، شاید به یاد اولین چیزی که می‌افتیم، اسمارت فون‌های اندرویدی با صفحات نمایش 5 اینچی به بالا باشد. موضوعی که کمی طرفداران اپل را آزار می‌دهد و وجه تشابه آی‌فون خاصشان با دیگر اسمارت فون‌ها را از بین برده است.

اما موضوع بحث ما چیست؟ تصمیم داریم تا کمی از ویژگی‌های آی‌فون 6 پلاس را به رخ رقیب تازه‌اش یعنی نوت 4 سامسونگ بکشیم. فبلتی که با سایز بزرگش می‌تواند بهترین رقیب برای آی‌فون 6 باشد. در این جا می‌خواهیم به چند ویژگی آی‌فون 6 پلاس اشاره کنیم که متاسفانه در گلکسی نوت 4 دیده نمی‌شود!

البته شاید طرفداران پر و پا قرص سامسونگ این ویژگی‌ها را اصلا مهم ندانند! دوست داریم نظرتان را بدانیم؛ با ما باشید

  • طراحی تمام فلزی

نوت 4 که هم اکنون یکی از غول پیکرترین محصولات کمپانی سامسونگ محسوب می‌شود، در طراحی تنها از یک نوار فلزی در اطراف خود بهره می‌برد و سایر قسمت‌های بدنه تماما پلاستیکی است!

اما آی‌فون 6 به مثابه اجداد خود، بدنه‌ای یکپارچه و آلومینیومی دارد!

00006

  • ضخامت و باریکی

در کنار طراحی خاص معمولا ضخامت اسمارت فون‌ها نیز نکته مهمی محسوب می‌شود! آی‌فون 6 پلاس با ضخامتی در حدود 7.1 میلی‌متر عرضه شده است که در نوع خود جالب و البته ضخامت مناسبی محسوب می‌شود. در مقابل نوت 4 با هیکل درشتی که دارد، ضخامتی 8.5 میلی‌متری نیز دارد! طبیعی است که آی‌فون 6 پلاس بسیار خوش دست‌تر خواهد بود.

0005

  • صفحه نمایش روشن‌تر

آی‌فون 6 با داشتن حاشیه‌های کمتر صفحه نمایش نسبت به بدنه، 30 درصد روشنایی بیشتر نسبت به صفحه نمایش QHD سامسونگ و بازتاب کمتر نور در روشنایی باعث می‌شود تا تصاویر واضح‌تری به کاربران در فضای باز ارایه شود.

000002

  • فیلم برداری Slow Motion با توانایی 240 فریم در ثانیه

به لطفا پردازنده قدرتمند A8 و استفاده از فناوری iSight در آی‌فون 6 پلاس، اپل قابلیت ضبط فیلم در حالت Slowmotion با توانایی 240 فریم در ثانیه را در این محصول به کار برده است. در مقابل نوت 3 این ویژگی را با توانایی 120 فریم بر ثانیه به کاربران عرضه می‌کند.

Record-awesome-slow-motion-in-240fps

  • قابلیت Landscape

آی‌فون 6 پلاس از یک قابلیت جالب در رابط کاربری‌اش بهره برده است. این قابلیت را که احتمالا در گوشی‌های اندرویدی دیده‌اید، عبارت است از چرخیدن صفحه نمایش و به تبع آن تبدیل صفحه نمایش شما به حالت لنداسکیپ!

سامسونگ در نوت 4 و رابط کاربری‌اش، یعنی همان تاچ ویز معروف، قابلیت تبدیل و چرخش آیکون‌ها به حالت افقی را برای صفحه اصلی یا Home Screen قرار نداده است؛ اما این قابلیت در آیفون 6 استفاده شده است.

Landscape-and-one-handed-interface-modes

5 در مورد “5 قابلیت آی‌فون 6 پلاس که در نوت 4 نیست!”

  1. صفحه نمایش نوت 4 روشن تر از ایفون 6 بود
    و اینکه تمام فلزی باشه یا نیمه فلزی مزیت محسوب نمیشه

  2. توکه می گی ایفون استحکام نداره دقیقا همون فشاری که وارد می کنه نوت4هم خم می شه(( هین فشاری که به همین دوگوشی وارد می کنه کلی زور می زنه که کسی که اگر مرض نداشته باشه به گوشی هم چین فشاری نمی ده)) گوشی های اپل خیلی سرتراز گوشی دیگه ( هم از نظر سیستم عامل هم از ازنظر کیفیت ازهمه گوشیابالاتره ازنظرامنیت رابطه کاربری ساده ویروس نمی گیره و…) البته از قدیم می گن گربه دستش به گوش نمی رسه می گه بیف بیف بومی ده((:

  3. بعد اون 515 پیکسل بر اینچ رو چشم تو تشخیص میده؟ در ضمن همه گوشیها زور بزنی خم میشن کلیپاش زیاده میتونی ببینی .بعد بگین ببینم ایده گوشی تمام لمسی تنها با یک کلید رو سامسونگ از خودش درآورد یا زبونم لال دزدید؟ دادگاهاشو که یادتونه؟

  4. قسمت ( صفحه نمایش روشن‌تر ) خودتون دارین میبینین که نوت 4 روشن تره چجوری میگیم اپل کیفیتش بهتره .

    سامسونگ : 515 پیکسل بر اینچ — اپل : 401 پیکسل بر اینچ

    تازه با دو دهم اینچ بزرگتر .

    درسته اپل یه برندی هستش که توی شهر دستتون بگیرین میگن اوووو اپل داره .

    ولی خودتونم به نگاهی به کیفیت تصویر نوت 4 بندازین .

    طراحی اپل با تمام فلز بودنشم دیدیم که گند زده به هرچی استحکام .
    پس دلیل نمیشه چون فلز هستش خیلی محکم باشه .

    1. سهیل اسکندری

      واقعا حرف دلمو زدی. مردم یه مزیت کوچیک تو اپل میبینن، بهبه و چهچه راه می اندازن، ولی اگه صد برابر این مزیت رو تو سامسونگ ببینن (که همین طور هست) اصلا بهش توجه نکرده و همیشه دنبال عیب و ایراد نداشته سامسونگن.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH