تلویزیون OLED خمیده ال‌جی در برابر تلویزیون LCD 4K سونی: کدام پادشاه قلمرو است؟

jfgjtwhhroq97jcbxtmb

واقعا الان زمانی نیست که بخواهیم براحتی یک تلویزیون بخریم، مخصوصا اگر بودجه کافی را هم داشته باشیم و بخواهیم بین بهترین‌های دنیا مدلی را انتخاب کنیم. شما انتخابتان چیست؟ یک تلویزیون با رزولوشن 4K یا یک OLED فوق‌العاده؟ شاید هم آنقدر جیبهایتان پر پول است که هر دو را بخرید، اگر چنین است که واقعا خوشبحالتان، اگر نه با مقاله زیر همراه باشید تا گزینه بهتر را بشناسید.

برای این مقایسه دو تلویزیون Sony XBR-950B و LG 55EC9300 Curved OLED انتخاب شده‌اند.

همین ابتدا بگوییم که هر دو در گروه خود بهترین هستند، ولی در عین حال تفاوتهای زیادی هم دارند!

LG 9300 که از همه نظر در صدر است. رنگهای به خوبی ساتوره شده، رنگ پوست با تن کاملا طبیعی، رنگ عمیق و مخملی سیاه و کیفیت تصویر که براحتی با 4K رقابت می‌کند، آنهم بقدری که هنگام تماشای تصاویر در این تلویزیون مدام باید به خود یادآوری کنید که کیفیت تنها فول اچ دی است. انحنای مقعر صفحه هم واقعیست و واقعا تاثیر گذار است. زمانی که از بالا به صفحه نگاه می‌شود این ساختار موجب برطرف شدن اعوجاج جاسوزنی که در صفحات فلت وجود دارد، می‌شود. انحنا از زاویه وایدتر قابل رویت است و به دلیل وسعت رنگ گسترده و کنتراست بالاتر OLED، تنزل کیفیت تصویر به حدی که در LCD‌ها رخ می‌دهد نیست. تنها ایرادی که می‌توان به این تلویزیون گرفت این است که به سادگی روی دیوار نصب نمی‌شود.

اما Sony XBR-950B هم عالیست، این تلویزیون مجهز به دو فن‌آوری ارتقا دهنده کیفیت تصویر با نام ترایلومینس (Trilluminous) و X-Reality Pro است. پیکسلهای ترایلومینس در واقع نانو کریستال‌هایی با قطر 10 نانومتر هستند که موجب درخشش در یک طول موج مشخص می‌شوند، درخششی که پالت رنگهای صفحه را تا 50٪ ارتقا می‌دهد.

در ضمن این تلویزیون یکی از آن تلویزیونهای 4Kای است که نور پس زمینه محلی کاهنده و تمام آرایه را ایجاد می‌کند. نوری که موجب افزایش کنتراست بدون خدشه وارد شدن به کل تصویر می‌شود.

X-Reality Pro ویژگی دیگر است که مسئولیت ارتقای سیگنال‌های اچ دی به 4K را برعهده دارد. در واقع این همان فن‌آوری است که سونی حدود یک دهه از آن در پروژکتورهای خود استفاده کرده و وظیفه‌اش ایجاد تصاویر 4K از هر منبع ورودی است.

از نظر قیمتی اما تلویزیون سونی دو برابر تلویزیون ال‌جی است (7000 دلار در برابر 3500 دلار).

می‌بینید باز هم در جایی مانده‌ایم که نمی‌توانیم گزینه بهتر را انتخاب کنیم. درست مثل زمانی که خریداران بین دو گزینه PS4 و Xbox One مانده بودند.

کیفیت فول اچ دی در حال حاضر کیفیت استاندارد خیلی از محتواهاست و در مقابل 4K هم این روزها شناخته شده است، با اینکه سن و سال کمی دارد.

اگر همین روزها قصد خرید دارید، حتما سراغ نماینده ال‌جی بروید. کیفیت تصویر این تلویزیون فوق‌العاده و غیر قابل رقابت است. بعلاوه با توجه به کمبود محتوای 4K بهتر است فعلا انتخابی از بین فول اچ دی‌ها داشته باشید. این نکته را هم در نظر بگیرید که قیمت محصولات 4K فعلا غیر واقعی بوده و باید برای خرید آنها کمی بیشتر منتظر ماند.

19 در مورد “تلویزیون OLED خمیده ال‌جی در برابر تلویزیون LCD 4K سونی: کدام پادشاه قلمرو است؟”

  1. حالا کجا داره پوله مارکشو میخوره سونی کاره دوربین عکاسی و فیلمبرداری حرف نداره تو بازی پلی که دیگه دنیارو گرفته تو صوتی تصویری خلاصه بهترین برنده دنیا حساب میشه تمام موفق باشید

  2. سلام دوست عزیزمون که میگه سونی پوله مارکشو میخوره کی میگه کله دنیا صوتی تصویریشون تمامن سونی است

  3. به نظر من تلویزیون حتی اگه 4K هم باشه ، فعلا کیفیت فیلمهای تو بازار و اینترنت با فول اچ دی است و این باعث میشه همون فول اچ دی را کافی بدونیم و نیازی به 4k نداشته باشیم مگه اینکه بخوایم گیم بزنیم با تلویزیون

  4. دوستان به نظر من مقایسه این دو تلویزیون کاملا اشتباهه چون ال جی یک نسل جدید رو روانه بازار کرده نه تکنولوژی.ال جی نسل چهارم تلویزیون همون اورگانیک ال ای دی را وارد بازار کرده یعنع حذف نور پس زمینه (کریستال مایع)که همین امر موجب تصاویری با کیفیت بی نهایت شده.در دیودهای به کار رفته امکان خاموش و روشن شدن هر دیود به تنهایی وجود دارد که ای امر سبب نمایش رنگ مشکی مطلق میشود.از دیگر برتریهای ای تلویزیون میتوان به استفاده از پیکسل چهار رنگ جهت رنگ های بهتر و تولید حرارت و مصرف انرژی کمتر نام برد.

  5. البته الآن مدل 9650 LA ال جی با قیمت مناسب و بصورت 4K در بازار موجود می باشد ، فقط منحنی نیست .
    اما با توجه به نبودن فیلم های 4K در پخش ، بهتر است از Full HD خریداری شود .

  6. انتخاب ال ای دی یه چیز سلیقیه ایه. درسته سونی برند معتبریه ولی ال جی تنوع محصولاتش بالاست،سونی گرونتره البته نه به خاظر کیفیتش بلکه بیشتر به خاطر برندشه.به نوعی سونی داره پوله مارکش رو میگیره نه کیفیتش.در کل شما هر چی بخرید 2،3 ماه بعد مدل جدید با امکانات جدید میاد تو بازار..

    1. آقا سعید اگه کمی تحقیق بکنید متوجه میشید تلویزیون های سونی اتفاقا بخاطر کیفیتشون گرونتر هستند. چندین ساله تلویزیونهای سونی در انجمن صوت و تصویر اروپا eisa دارن جایزه هارو درو میکنن.

      1. آقا سعید اطلاعات در مورد چیزی نداری نگو مثل اینکه بگی بنز و لامبورگینی پول اسمشونو میخورن با خمیده شدن تصویر شما به اوج کیفیت نمیرسید تلوزسون های کره ای بیشتر برای جذب بازار طراحی میشوند نه برای حرفه ای بودن بخاطر همین تو اکثر تستا رد میشن

  7. نه من تلویزیون 4k سونیرو ترجیح میدم. آینده نگری بهتره. در ضمن اگه تصویر 4k نگاه کنید با تلویزیون سونی و بعد مقایسه کنید اونموقع متوجه میشید کیغیت یعنی چی. در ضمن سونی در سال 2011 تلویزیونهای کریستال led معرفی کرد که کیفیتش از oled بیشتره. اگه oled جا بیفته شک نکید سونی کریستال led میده تو بازار.

  8. به نظرتون راجع به دو تلویزیون در این سطح یه ذره مطلبتون کم نیست!؟!؟!
    کیفیت سونی یه چیز دیگست!!!

  9. من کیفیت OLED خمیده ال جی رو از نزدیک دیدم
    قابل توصیف نیست
    فقط باید از نزدیک ببینید
    واقعا یه چیز دیگس

    1. آخه یکی نیست بگه اگه سونی خوب نیست پس چرا تمام کارشناسا توی کل دنیا از برند سونی برای تجهیزات صداسیما استفاده می کنند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH