مقایسه بنچمارک دو غول: اسنپدراگون 810 و Nvidia Tegra K1

پردازنده‌های سری اسنپدراگون کمپانی کوالکام را می‌توان بدون شک یکی از بهترین‌های این حوزه در بازار اسمارت فون ها دانست، اگر تمامی کاربران صحت این موضوع را تایید نکنند، اما می‌توان گفت اکثریت کاربران حرفه‌ای دنیای تلفن همراه، این موضوع را تایید کرده و باور دارند.

snapdragon 810

چیپست های اسنپدراگون، امروزه به عضو جدا ناشدنی پرچم‌داران کمپانی‌های مختلف تولید کننده تلفن همراه تبدیل شده است و در کنار آن اسمارت فون‌های میان رده و حتی ساعت‌های هوشمند نیز (به جز Moto 360) از پردازنده‌های این کمپانی بهره می‌برند که شاید معروف ترین آن‌ها هم اکنون پردازنده اسنپدراگون 400 باشد.

اما کاربران و علاقه‌مندان فعلا دست از سر این کمپانی بر نداشته و بی صبرانه منتظر نسل جدید پردازنده‌های 64 بیتی کوالکام موسوم به اسنپدراگون 810 هستند. چیپستی 8 هسته ای که از رابط گرافیکی قدرتمند Aderno 430 نیز بهره می‌برد.

اندکی قبل، خبری در رسانه‌های اینترنتی منتشر شد که نشان می‌داد، اسنپدراگون 810 به زودی بر روی یکی از محصولات استفاده شده و وارد بازار می‌شود. این محصول صفحه نمایشی 6.2 اینچی داشته و از رزولوشن 2K نیز بهره می‌برد. 4 گیگابایت رم DDR4 و نهایتا چیپست اسنپدراگون 810 از دیگر مشخصات این اسمارت فون بود. البته به نظر می‌رسد که این محصول ناشناخته به صورت تبلت نیز وارد بازار شود و به جای رزولوشن 2K از وضوح فوق العاده 4K استفاده کند.

اما بنچمارک معتبر انتوتو، در گزارشی اقدام به انتشار نتایج ثبت شده از دو پردازنده قدرتمند یعنی اسنپدراگون 810 و انویدیا تگرا K1 کرده است.

در این آزمایش‌ها، پردازنده 810 توانست به امتیاز عجیب 52275 دست پیدا کند، در حالی که رقیبش به امتیازی نزدیک به 51000 بسنده کرده است. در این تست عنوان نشده است که پردازنده تگرا K1 بر روی چه دستگاهی مورد آزمون قرار گرفته اما به نظر می‌رسد گجت مورد تست انتوتو Nvidia Shield یا Nexus 9 بوده باشد که هر دوی آن‌ها از این پردازنده جدید استفاده خواهند کرد.

طبیعی است که این اعداد بر روی کاغذ به تنهایی نشان دهنده برتر بودن یک گجت از لحاظ سرعت، کارایی و … نیست و نخواهد بود و این اعداد تنها به ما کمک می‌کنند تا تصمیم بهتری بگیریم.

نظر شما چیست؟ با این شرایط کدام‌یک را ترجیح می‌دهید؟

2 در مورد “مقایسه بنچمارک دو غول: اسنپدراگون 810 و Nvidia Tegra K1”

  1. به امیدی که اپلکیشین ها هم به اندازه سخت افزار رشد کنند. به نظر من مهمترین بخش یه گوشی اپلکیشین است ، چون ما بیشتر با اپلکیشین سروکار داریم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH