پاک کردن تاریخچه مرور صفحات وب به صورت خودکار از کروم

با استفاده از این ابزار، از داشتن فکری آسوده در زمان کار با کروم و کارایی بیشتر این مرورگر لذت ببرید.

کروم یکی از مشهورترین مرورگرهای وب است، اما گاهی اوقات فقدان یک ویژگی مهم در آن باعث شگفتی می‌شود. عدم وجود قابلیت پاک شدن خودکار اطلاعات مرتبط به مرور صفحات وب، دانلود، کش، کوکی‌ها و حتی داده‌های ذخیره شده در کروم از همین ویژگی‌های گم شده گفته شده به حساب می‌آید که تنها از راه دستی می‌توانید این اطلاعات را هر زمان که به صفحات وب رجوع می‌کنید پاک کنید.

پس در واقع می‌توان گفت دلیل بالا مسبب تولید افزونه Click&Clean برای کروم است. این ابزار نه تنها ویژگی‌هایی علاوه بر ویژگی‌های پیش‌فرض کروم را ارایه می‌دهد، بلکه عملیات پاک کردن اطلاعات مرتبط به مرور صفحات وب را نیز به طور خودکار انجام می‌دهد. پس زمانی که به دلیل تنبلی نمی‌توانیم سراغ پاک کردن دستی اطلاعات برویم و یا در به خاطرآوردن انجام این کار مشکل داریم به کارهای دیگرمان می‌رسیم و این امر را به این ابزار می‌سپاریم.

برای استفاده از این افزونه، ابتدا باید یک کپی از آن را درون کروم انتقال دهید. به محض انتقال می‌بایست تنظیماتی را انجام داد تا این ابزار بعدها به طور خوردکار عمل کند.

در تولبار کروم روی آیکون جدیدی که به شکل C است کلیک کنید. اگر تب مورد نظر را مشاهده نمی‌کنید و به جای آن منو را می‌بینید، روی گزینه Option  کلیک کنید. تیک Disable را بردارید و سپس مواردی را که می‌خواهید پاک شود به دلخواه انتخاب کنید. حتی می‌توانید این ابزار را طوری تنظیم کنید که هر بار پیش از اینکه چیزی را پاک کند از شما سوال بپرسد.

این ویژگی بسیار به کمک کسانی می‌آید که در محیط کار از کروم استفاده کرده و نمی‌خواهند زمانی که کار را ترک می‌کنند اثری از اطلاعات مرور صفحات از قبیل کوکی‌ها یا عادت‌های وب گردیشان در کامپیوتر باقی بماند.

لینک دانلود افزونه Click&Clean از کروم وب استور

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

3 در مورد “پاک کردن تاریخچه مرور صفحات وب به صورت خودکار از کروم”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH